in , ,

Ambalajdaki en önemli veri

Türkiye’de dış ticaret açığı vermeyen az sayıda sektörden biri de ambalaj. 500 milyar dolara yakın bir ekosisteme hizmet veren sektörde kayda değer bir büyüme potansiyeli var. Şirket liderleri, 2030 yılında 50 milyar dolarlık büyüklüğü hedefleyen sektörün öne çıkan kritik rakamlarını paylaşıyor.

%17-18
“Sektör ve firmalar için iki önemli göstergenin kritik olduğunu söyleyebiliriz. Birincisi, ihracatın üretimdeki payı. Bu metriğin minimum yüzde 50 olmasını tercih ederiz. İkincisi de son 2 yıldaki sabit giderlerin satış fiyatları içindeki oranı. Bu oranın da maksimum yüzde 17-18 olması gerekiyor.”
SERDAR ŞENYÜZ
MM Group Türkiye Direktörü

 

0.85-1.2 ARALIĞI
“Bulunduğumuz sektör itibariyle ciro büyümesi ve ihracat/iç pazar satış oranlarını, en önemli göstergeler olarak izliyoruz. “Direkt gıda temaslı” ambalaj sektöründeki ciro büyümesinin, yıllık olarak dolardaki yüzde 30’lardaki değişim ile enflasyondaki yüzde 65 düzeyindeki değişimin arasında olmasını bekliyoruz. İhracat/iç pazar satış rasyosunun da 0.85-1.20 aralığında olmasını hedefliyoruz.”
DEMİR GÜLERYÜZ
Ekol Ofset Genel Müdürü

 

%30
“Bizim önem verip takip ettiğimiz göstergelerin arasında ilk sırada ‘müşteri memnuniyeti’ yer alıyor. Müşteri memnuniyet oranımız 2023 yılı için yüzde 90’ın üzerinde ve bu müşterilerimizin, ürünlerimizin kalitesinden ve hizmetlerimizden son derece memnun olduğunu gösteriyor. Bu yüksek memnuniyet oranı, müşteri geri bildirimleri ve hizmetimiz konusunda sürekli iyileştirme çalışmaları sayesinde sağlandı. İhracatın satışlarımızdaki payını da önemli bir gösterge olarak değerlendiriyoruz. İhracatın toplam satışlarımızdaki oranı genelde yüzde 30 ve üzerinde. Küresel pazardaki büyüme stratejimizin bir parçası olarak, bu oranı daha da yükseltmeyi planlıyoruz.”
HAKAN KOÇOĞLU
İspak Ambalaj Genel Müdürü

 

50 ÜLKE
“Önemli kriterlerimizin başında “üretim” ilk sırada gelir. Barem Ambalaj olarak 100 bin ton üretim kapasitesine sahibiz. Bu, ülkenin kendi iş kolunda en yüksek üretim kapasitesi anlamına geliyor ve sektörün lideriyiz. Kapasitede bir kritik göstergeyi de kullanım oranı oluşturur ve bunu yüzde 85’lere çıkarmak önemlidir. İkinci kritik veriyi de ihracat rakamları oluşturur. Hedefimiz, mevcut ciro içerisindeki yüzde 25’lik payı yüzde 50’ye yükseltmek. Ayrıca, halen 30 ülkeye yapılan ihracatımızı 50 ülkeyle çalışabilir hale getirmeyi hedefliyoruz. Üçüncüsü de ciro büyümesi. Hedef, son yıllarda sektörde yaşanan kapasite artışına rağmen cirolardaki düşüş eğilimini, katma değerli ürün gamına yönelerek yüzde 25 oranında büyümesini sağlamak.”
METİN KAYA
Barem Ambalaj Genel Müdürü

 

%20
“Bizim şirkette en önemli performans kriterimiz sürdürülebilir kârlı büyümedir. Buna ulaşmak için odak noktalarımızdan biri, 3 yıl içerisinde, tüm gelirlerimiz içerisinde ihracatın payını yüzde 20’nin üzerine çıkarmak. Eş zamanlı olarak net işletme sermayemizin, net satışlarımıza olan oranını da yüzde 30 ve altı düzeyde koruyarak büyüyeceğiz.  Daha sektöre özel bir hedef olarak da ‘geri dönüştürülmüş granül kullanım’ oranımızı yüzde 50’ye getirme hedefimize çok yakınız.”
GAMZE ÇUHADAROĞLU
Koroplast Bağımsız YKB

 

%40-50
“Ambalaj sektörü açısından en kritik gösterge, kullanılan tonaj miktarıdır. Oranın yüzde 5’in altında olmaması gerekiyor ki sağlıklı bir büyüme olabilsin. Bundan sonraki en önemli konu ise kârlılık. Burada, hammadde fiyatlarının satış fiyatına olan oranı dikkatle takip edilmesi gereken bir veridir. Bu oran, ne kadar katma değerli iş yapabildiğinizi ve dolayısıyla kârlılığınızı gösterir. Son olarak, ihracatın toplam satışlar içindeki payı da sektördeki dengeli büyümeyi ölçmek açısından kritik bir göstergedir. Sağlıklı bir büyüme için ihracatın satışlar içindeki payının yüzde 40 ile 50 arasında olması, sektörde ideal bir dengeyi işaret eder.”
FERİT DANSIK
PrintPark Genel Müdürü

 

%30-40
“Sadece kağıt/ambalaj sektörü için değil, bence her sektör ve her şirketin ayakta kalabilmesi için en kritik gösterge kâr marjıdır. Ama bence, her ne kadar bazen rekabet koşulları çok zorlasa da aylık faiz oranlarının üzerinde olması gerektiğini düşünüyorum. Günümüz koşullarında TL’deki belirsizlikten dolayı ihracatın oranı da büyük önem taşıyor. Bence şirketler için ihracatın toplamdaki payı, asgari yüzde 30-40 aralığında olmalıdır.”
SİNEM ÖKSÜZ DEDEBAYRAKTAR
Kipaş Kağıt Grubu YKB

 

325 DOLAR
“ Türkiye’de şu an ambalaj sektörünün 490 milyar dolarlık bir hareket alanı var. Son 20 yılda ambalaj tüketimi 2 kat artarak, yıllık kişi başı tüketim 325 dolar seviyelerine ulaştı. Bu rakam Avrupa’da 450 dolar, Amerika’da 550 dolar seviyelerinde. Türkiye’de ürettiğimiz ambalajların en az yarısını ihraç edebilmek amacıyla çalışmaya devam ediyoruz. İSO verilerine göre Türkiye’nin 1000 büyük sanayi kuruluşu arasında yer alan ambalaj firmalarının satışları geçen yıla göre yüzde 21 arttı. Bu da sektör açısından bizim için kritik bir gösterge. 2030 yılı için ambalaj sektörünün 50 milyar dolara, ihracatımızın ise 20 milyar dolara ulaşmasını hedefliyoruz.”
ZEKİ SARIBEKİR
Ambalaj Sanayicileri Derneği Başkanı

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni-CEO’nun-geri-sayımı-Şirketler-dünyasında-rekabet-artıyor,-hız

Yeni CEO’nun geri sayımı

yeni-donemin-misyonu-nasıl-olmalı

Yeni dönemin misyonu nasıl yazılmalı?