in , ,

“Sigortalanma bilinci arttı”

BNP Paribas Cardif, bireysel emeklilik başta olmak üzere, işsizlik, cihaz koruma ve tehlikeli hastalıkların sigortalanması gibi Türkiye’de pek alışık olmadığımız risklere güvence sağlıyor. 6 Şubat depremi başta olmak üzere afetler, salgınlar ve sağlık risklerindeki artışın sigortalanma bilincini artırdığını söyleyen BNP Paribas Cardif CEO’su Cemal Kişmir, fonların 2023 performansını değerlendirdi ve 2024 için fon önerisinde bulundu.

sigortalanma-bilinci-arttı-cemal-kişmir

CEMAL KİŞMİR
BNP PARİBAS CARDİF CEO’su

2024 yılında hangi branşlarda büyüme daha hızlı olacak? Siz şirket olarak önceliklerinizi paylaşır mısınız?
BNP Paribas Cardif olarak, sektörümüzde lider olduğumuz işsizlik ve cihaz koruma sigortaları 2024’te de öncelik listemizde yer alıyor. Ayrıca hayat sigortasının yanında sunduğumuz tehlikeli hastalıklar, ferdi kaza ile KOBİ segmenti için tasarladığımız ürünlere de odaklanacağız. Gündemimizde başka önemli konular da var. Bunların başında ‘Hasar kabul oranlarımızı’ daha da yukarıya taşıyacak değişiklikler yapmak geliyor. Buna kapsamda sigorta şart ve koşullarını sigortalılar ve lehtarlar lehine genişleteceğiz. Sigortayı ulaşılabilir kılmak amacıyla dijital alanlara taşıyacak, Cepte Cardif ve diğer kanallarımızda satış oranlarımızı artıracağız. Son olarak ‘hasar süreçlerini’ yönetmeyi hedeflediğimizi söyleyebilirim.

Türkiye’nin 30 ülkeyi kapsayan BNP Paribas Cardif içindeki yeri hakkında bilgi verir misiniz? BNP Paribas’ın Türkiye pazarına bakışı nedir?
BNP Paribas Cardif, 30 ülkede, 8 bin çalışanı ve 500’ün üzerinde iş ortağı ile 30 milyar Euro’nun üzerinde prim üretimine ve 250 milyar Euro’nun üzerinde fon büyüklüğüne sahip bir kuruluş. Biz ise hızla büyüyen operasyonel yapımız sayesinde, içinde yer aldığımız EMEA bölgesindeki prim üretiminin yüzde 10’undan fazlasını sağlıyoruz. Enflasyonist bir ortamda olmamıza rağmen BNP Paribas Cardif’in EMEA bölgesinde ürettiği kârının önemli bir kısmına imza atıyoruz.
BNP Paribas Cardif, BNP Paribas Grubu’nun sigorta kolu. Grubumuz Türkiye’yi her zaman bir “büyüme” ülkesi olarak görüyor. Dolayısıyla, özellikle de iş ortaklıkları alanında hızlı bir büyüme başarısına imza atan şirketimiz, Cardif’in global yapısı içinde önemli bir yere sahip. Bu konuda Latin Amerika ile yarışıyoruz, diyebilirim.

Son bir yılda müşterilerinizin risk algısında değişim gözlemliyor musunuz? Bu dönem müşterileri tarafından öne çıkan ürünleriniz var mı?
Ülkemizde yaşanan büyük doğal afetler, salgınlar ve de sağlık risklerine karşı oluşan ihtiyaç neticesinde sigortalanma konusunda bilinçlenmenin arttığını söyleyebiliriz. Ayrıca çalışma hayatı boyunca elde ettiği ekonomik düzeyi korumak isteyen bireylerin; aniden ortaya çıkabilecek tehlikeli hastalıklar, kazalar ve işsizlik gibi olası risklere karşı sigortalanma ihtiyaçlarının arttığını da gözlemliyoruz.

Sektörümüz eğitim sigortasında da önemli bir potansiyeli barındırıyor. Çocuklarının eğitim yaşamı boyunca oluşacak harcamalarını güvence altına almak isteyen ebeveynler için Eğitim Sigortası ürünümüz var. Uzun süreli riskleri satın almaya olanak sağlayan bu ürüne talep hızlı artıyor.

Firmaların, karşılaşabilecekleri olası risklere karşı çalışanlarını korumak amacıyla yaptırdıkları, grup hayat sigortası ve ferdi kaza gibi poliçelere olan ihtiyaçlarının da arttığını söyleyebiliriz. Sigorta prim üretimimizin önemli bir kısmını iş ortaklarımızla yaptığımız iş birlikler ile gerek araçlarda gerekse elektronik ürünlerde sunduğumuz; uzatılmış garanti ve cihaz koruma sigortalarımız oluşturuyor. Üstelik bu çözümlerimiz sadece sıfır ürünlerle de sınırlı değil.

İkinci el olarak nitelendirilen ama sertifikalı olarak yenilenmiş araç ve cihazların sigortalanması içeren kapsamlı çözümlerimizle sektörümüzde fark yaratıyoruz. BNP Paribas Cardif olarak hem yürüttüğümüz iş modeli hem de benimsediğimiz ilkeler ve uyguladığımız politikalar kapsamında yoksulluğun sona erdirilmesi, çevrenin korunması, iklim krizine karşı önlem alınması, refahın adil paylaşımı ve barışı hedefleyen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına uygun hareket ediyor ve işimizi yaparken bu odak çerçevesinde olmaya özen gösteriyoruz.

“Sunduğumuz fonların yönetimini yakından takip ederek, kullanıcılarımızın getirilerle ilgili düzenli bilgilendirilmesini sağlıyoruz. Bu çalışmalarımızın sonucunda fon dağılımları konusunda katılımcılarımızı bilgilendiriyor ve sektöre göre doğru dağılım sayesinde de fark yaratıyoruz.”

FONLARIMIZIN GETİRİ PERFORMANSI

  • ÖNE ÇIKAN FONLAR Kurucusu olduğumuz tüm fonlar Aralık 2023 itibarıyla kıstas ölçütlerini aşmış durumda. Özellikle Hisse Fonumuz (BPH), Dengeli Değişken Fonumuz (BPE), Kamu Dış Borçlanma Fonumuz (BPU) ve Teknoloji Sektörü Değişken Emeklilik Yatırım Fonumuz (BZY), yatırımcılarımızın birikimlerine kattıkları değerlerle öne çıkıyorlar. Bu fonları, getirileri ile benzerleri arasında ilk sıralarda yer alıyorlar.
  • BES YATIRIMCISININ YÜZÜ GÜLDÜ Asgari yüzde 80’i teknoloji temalı varlıklarda değerlendirilen BZY Fonumuz, değişen piyasa koşullarına göre sermaye kazancı, temettü ve faiz geliri elde etmeyi hedefliyor. Bu fon, 2023 yılsonu itibarıyla yıllık net getiride yüzde 111 getiriye ulaştı, BEFAS platformunda işlem gören fonlar içinde 4’üncü sıraya oturdu.
  • EUROBONDLARIN GETİRİSİ Eurobond’lar başta olmak üzere yabancı para cinsinden kamu ve özel sektör tahvil-bonolarından oluşan bir portföye sahip BPU Fonumuz, 2023 sonu itibarıyla yıllık net getiride yüzde 80 oranını yakaladı. Bu getiri ile BEFAS platformunda işlem gören kamu yabancı para döviz cinsinden borçlanma araçları fonları içinde 2’inci sırada yerini aldı.
  • 2024’ÜN 3 YILDIZI Hisse Fonu (BPH), Dengeli Değişken (BPE) ve Teknoloji Sektörü Değişken Emeklilik Yatırım Fonu (BZY), özellikle 2024 yılında öne olmaya devam edecek. Bu fonların yanı sıra, önümüzdeki dönem uygulanan başarılı ekonomi politikalarının devamı durumunda ağırlıklı olarak TL cinsinden tahvillere yatırım yapan Borçlanma Araçları Emeklilik Yatırım Fonu’nun (BPG) da iyi bir getiri potansiyeli taşıdığını düşünüyoruz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Global-arena-için-dönüşüm-başlattık

“Global arena için dönüşüm başlattık”

bu-ayin-onerileri

Bu ayın önerileri