in , ,

Yapay zeka gerçeği

Fast Company Türkiye’nin 35’nci sayısıyla birlikteyiz.

fastcompanykapak
M. RAUF ATEŞ
Fast Company Türkiye Kurucusu [email protected]

Eylül ayında yapay zekanın ele alındığı bir toplantıda, çok sayıda şirketin hazırlıksız yakalandığı konuşuldu. Yurt dışında yatırımı olan bir iş insanı, Türkiye’de bu hazırlıksızlığın daha belirgin olduğuna dikkat çekti. Çok şey konuşuluyor, projelerden söz ediliyor ama bunların önemli bir bölümünün hâlâ ‘başlangıç’ düzeyinde olduğunu kabul etmek gerekiyor.

Biz de mümkün olduğunca bu konuya odaklanmaya, dergi içeriğinde ve etkinliklerde gündemde tutmaya çalışıyoruz. Bu sayıda hem yerel hem de global dergiden yapay zeka konusunda önemli birkaç içerik bulacaksınız. Ekim-Aralık dönemindeki etkinliklerde de yapay zeka yine ajandamızda olacak.

Bunun yanı sıra, ‘Yapay Zeka Hazırlık/Olgunluk Düzeyi’ gibi bir çalışmanın nasıl yapılabileceği konusuna da bakıyoruz. Böylece Türk iş dünyasının aldığı mesafe, şirket liderlerinin katkılarıyla ortaya konulabilir. Bu konuda dünyada çeşitli yaklaşımlar var. Sizlerin de önerileriyle en uygun olanını belirleyip bir çalışma yapabiliriz.

Bu ve farklı konularda lütfen bize yazın. Eleştiri ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler, saygılarımızla…

AYVALIK BUSINESS FORUM ‘26

Liderlerin “GüzKampı” olarak konumlandırdığımız Ayvalık Business Forum’u bu sene de büyük bir katılımla tamamladık. Tam da “İş, Eğlence, Dostluk” tanımına uygun şekilde, güzel deneyimlerle Ayvalık’tan döndük. Bu buluşmayı başından beri Doğuş Grubu’nun D-Resort Oteli’nde gerçekleştiriyoruz. Doğuş Holding’in Başkanı Ferit Şahenk geçmişte olduğu gibi bu yıl da Forum’da yer aldı. Gelecek yılın tarihi olan 11-12 Eylül’ü belirlerken ilk konuşmacımızı da açıkladık: Ferit Şahenk. Ardından başka isimleri de şimdiden listeye dahil ettik. Bu konuda bilgi vermeye devam edeceğiz.

ÖDÜL VE LİSTELER

Sanıyorum iş dünyasına yönelik ilk ödül/liste programlarını başlatanlardan biri olarak, bu konuya her zaman çok önem verdim. Önceden görev aldığım dergilerde başlattığımız projeler de dahil olmak üzere, ödüllerin güçlü bir temele dayanması gerektiğine inanıyorum. Güçlü bir jüri ve rakamsal veriler olmadan yapılan çalışmalar inandırıcılığını yitirir.

Fast Company dergisinde de globalde karşılığı olan formüllerle ilerliyoruz. Jürili ödüllerde, ‘hayatın doğal akışına uygun’ uzunlukta başvuru metinleri talep ediyoruz. Bu sayıda yer alan Digital CMO 50 ile Aralık/Ocak sayısında açıklayacağımız En Yenilikçi Şirketler (Most Innovative Companies) de bu yaklaşımla hazırlanıyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

yeni-unvan-sabirsizliği

Yeni ünvan sabırsızlığı

ChatGPT’yi-1-milyara-taşıyan-strateji

ChatGPT’yi 1 milyara taşıyan strateji