in ,

Yeni Nesil Öneri Sistemi: Two-Tower Yaklaşımı

Prometa.ai, Öneri Sistemlerinin geleceğini şekillendiren Two-Tower yaklaşımı ile benzersiz bir müşteri deneyimi sunuyor.

prometai_LOGO-sayfalar

İşletmeniz, müşteri sadakatini artıran ve satışları yükselten kişiselleştirilmiş deneyimlerden mahrum mu kalıyor? Müşteri etkileşimlerinizi nasıl devrim niteliğinde değiştirebileceğinizi ve işletmenizi bir üst seviyeye taşıyabileceğinizi Prometa.ai’ın öneri sistemi çözümleriyle keşfedin.

Bugünün hızlı dijital dünyasında; birçok işletme, müşteri ilgisini canlı tutan kişiselleştirilmiş deneyimler sunmakta zorlanıyor. Güçlü bir öneri sistemi olmadan şirketler genellikle; düşük müşteri memnuniyeti, kaçırılan satış fırsatları ve kullanıcıların istekleri ile sunulanlar arasında bir uyumsuzlukla karşı karşıya kalıyorlar.

Kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmanız, satışlarınızı artırmanız ve müşteri ilgisini canlı tutmanız için son teknoloji, Two-Tower mimarisini kullandığımız öneri sistemi hizmetimizi sunuyoruz.

Görkem Köseoğlu
Founder&CEO Prometa.ai

TWO TOWER MİMARİSİ NEDİR?

Two-Tower mimarisi, büyük teknoloji şirketlerinin kendi öneri sistemlerinde kullandığı en yaygın derin öğrenme mimarisidir. Two-Tower, klasik öneri sistemi yaklaşımları olan Collaborative Filtering ve Content-Based Filtering algoritmalarını derin öğrenme teknolojisi ile bir araya getirmektedir. Bu sayede her kullanıcı için kişisel öneriler sunarken, aynı zamanda pek çok avantaj sağlamaktadır.

TWO TOWER’IN AVANTAJLARI

Çok Boyutlu (High Dimensional) Veri Kullanımı: Farklı veri kaynaklarından gelen çok boyutlu ve yüksek hacimli veriler modele girdi olarak verilebilir. Müşterilerinizin satın alma, tıklama, sepete ekleme gibi geçmiş etkileşimleri; ürünlerinizin fiyat, isim, içerik, fotoğraf gibi verileri öneri yaparken model tarafından dikkate alınır.

Refik Ergün
Senior Data Scientist Prometa.ai

Ölçeklenebilirlik: Derin öğrenme teknolojisi sayesinde, milyonlarca ürünün olduğu kataloglarda bile <300 ms gibi düşük gecikme süreleri yakalamak mümkündür.

Cold-Start Yönetimi: Daha önce etkileşimde bulunmamış müşteriler ve daha önce etkileşim almamış ürünler (Cold-Start problemi) için diğer ürünlerden öğrenilen benzerlikler kullanılarak öneri yapılabilir. Bu sayede özellikle yeni ürünlerde yüksek kalitede öneri sağlanmış olur.

Ekstra Özellikler: Two-Tower modelleri, müşteri ve ürün bilgilerini embedding adı verilen dijital parmak izleri olarak öğrenir. Bu embedding’ler, yüksek kaliteli öneriler sunmanın yanı sıra çeşitli uygulamalarda da kullanılabilir. Örneğin, müşteri segmentasyonu, müşteri yaşam boyu değer tahmini (CLTV), çapraz satış ve ek satış için öneri sisteminden gelen embedding’ler kullanılabilir. Embedding’lerin bu şekilde kullanılması, öneri sisteminde öğrenilen bilgilerin diğer uygulamaları zenginleştirmesini sağlar.

İLERİ TEKNOLOJİ FARKI

Son teknoloji iki kule mimarimizin yanı sıra, tavsiye sistemimiz son derece kişiselleştirilmiş bir e-posta ve bildirim hizmeti sunar. Gelişmiş makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak, her müşteriye özel gönderim zamanını optimize ederiz, böylece mesajlar en çok ilgilenecekleri zamanda teslim edilir.

Ayrıca, büyük dil modellerimiz (LLM’ler) her bireyin tercihleri ve davranışlarına göre özelleştirilmiş mesajlar oluşturur. Bu ikili yaklaşım, müşteri memnuniyetini artırmakla kalmaz, aynı zamanda iletişimlerimizin etkinliğini maksimize ederek daha yüksek katılım ve dönüşüm oranlarına yol açar.

Two-Tower öneri sistemini kullanan işletmeler müşteri deneyimlerinde ve satışlarında iyileşme sağlamaktadırlar. Bir öncü moda markasının devrim niteliğindeki yapay zekâ destekli öneri sistemi, yüzde 15 ek satış ve yüzde 14 anlık Conversion Rate artışı sağladı, daha önce satılmayan ürünlerin satışını artırdı ve Cold Start problemini çözdü.

Prometa.ai’ın Two-Tower yaklaşımı ile işletmenizi bir sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz. Daha fazla bilgi almak ve size özel çözümlerimizi keşfetmek için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Web sitemizi ziyaret edebilir veya satış ekibimizle görüşmek için [email protected] adresine mail atabilirsiniz. Müşteri deneyiminizi devrim niteliğinde dönüştürmek için bugün ilk adımı atabilirsiniz!

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bu-ayin-onerileri

Bu ayın önerileri

e-ihracak-2025

E-İhracat 2025 / Büyüme İçin Global Fırsatlar