in , ,

İş dünyasından haberler

Haber, yenilik, atama, lansman

SE CLUB BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE

SE Club, faaliyet alanlarına “Yazılım ve Bilişim”i de ekledi. SE Club, tesis yönetimi sektöründeki dijital dönüşüm yolculuğunda, sahadan aldığı verileri işleyerek oluşturduğu yapay zeka algoritmaları ile tüm tesisi kontrol edip, önemli parametreleri tek bir ekrandan izleyebiliyor ve yönetebiliyor. Örneğin bir tesisteki tuvaletlerin kaç kez kullanıldığı, belirlenmiş maksimum kullanım miktarına ulaşmadan temizlenip dezenfeksiyonunun yapılıp yapılmadığı sistemde görülebiliyor. Onzone uygulaması ise site, rezidans ve plazalarda, tesislere güvenli giriş çıkış imkanı sunuyor. Aynı zamanda tesisteki tüm hizmetlerle ilgili talepleri ve rezervasyonları da yapabilme imkanı veriyor. Enerji verimliliği de bir başka çalışma alanı. SE Club, akıllı enerji ölçme ve izleme sistemi sayesinde sağlanan enerji verimliliği ile kaç ağacın kesilmesinin önlendiğini izleyecek ve kullanıcılarla paylaşacak.

PETROL OFİSİ VE CHEVRON İŞBİRLİĞİ

Petrol Ofisi ile Chevron Brands International LLC arasında, madeni yağ alanında lisans, üretim, dağıtım ve pazarlamayı kapsayan uzun süreli anlaşma imzalandı. Bütüncül anlaşma ile ABD merkezli Chevron, Türkiye’deki madeni yağ alanındaki faaliyetlerini Petrol Ofisi’ne emanet etti. Ortak teknoloji ve hazırlık çalışmalarının başladığı işbirliği kapsamında Petrol Ofisi, Chevron’un otomotiv ve endüstriyel yağlarının Texaco markası altında dağıtım ve satışına başlıyor. Petrol Ofisi CEO’su Selim Şiper, anlaşmanın aynı zamanda Chevron’un Türkiye ve Petrol Ofisi’ne duyduğu güveni simgelediğine dikkat çekti.

GARENTA’NIN HEDEFİ 50 ŞUBE

Türkiye’nin yenilikçi araç kiralama markası Garenta, temmuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre kısa dönem araç kiralama sayısını yüzde 20 artırırken, eylül ayının ilk 20 gününde bu oran geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 75 artış olarak gerçekleşti. 2019 yılı itibarıyla kısa dönem araç kiralama operasyonunda şubeleşme atağına başlayan Garenta, 2020 yılında da salgına rağmen yeni şubeleriyle hizmet bölgesini genişletmeye devam ediyor. Ağustos ayında Muş ve Malatya’da yeni şubeler açan Garenta, eylül ayında ise Eskişehir, Kahramanmaraş ve Elazığ’da açtığı yeni şubelerle bu yıl toplam 15 yeni şubenin açılışını gerçekleştirmiş oldu. Garenta, 2020 yılı sonuna kadar 50 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

TARİHİ HAMLE

108 yıldır ilaç sektöründe faaliyet gösteren Abdi İbrahim, ilaç sektörünün öncü ülkesi İsviçre’de kurulu 83 yıllık OM Pharma ilaç şirketini İsviçreli bir ortak girişim grubu ile birlikte satın aldı. Abdi İbrahim böylece Avrupalı bir ilaç firmasıyla stratejik ortaklık kuran ilk ve tek Türk ilaç şirketi olarak tarihe geçti. Abdi İbrahim’in Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, ”Üç kuşaktır Türk ilaç sanayine hizmet veren bir ailenin temsilcisi olarak yalnız Abdi İbrahim için değil ülkem ve sektörüm adına da bir hayali gerçekleştirmenin gururunu yaşıyorum. Uluslararası alanda etkili bir ilaç şirketi olma hedefimize, ilacın anavatanında köklü bir ilaç şirketine stratejik ortak olarak daha da yakınlaştık” dedi.

AVRUPA’DAKİ FABRİKALAR ONA EMANET

Türkiye’nin en büyük fren üreticisi ve dünyanın fren üretiminde öncü firmalarından Hitachi Automotive Systems Group’un Bursa Fabrikası Genel Müdürü Ahmet Yağcı, Avrupa Operasyon Direktörü olarak atandı. Otomotiv sektöründe farklı liderlik rollerinde 25 yıla yakın tecrübeye sahip olan Yağcı, Hitachi Automotive Systems Group bünyesindeki yeni görevinde, Avrupa’daki fabrikaların üretim operasyonlarına liderlik edecek.

INVEON LİSTEYE GİRDİ

Perakende ve tüketici ürünleri firmalarına kurumsal dijital ticaret çözümleri sunan Inveon, Amerikan aylık iş dergisi Fast Company’nin her yıl düzenli olarak paylaştığı “Yenilikçiler için Dünyanın En İyi İş Yerleri” global listesine Türkiye’den tek şirket olarak girmeyi başardı. Listeye göre, Yenilikçiler için Dünyanın En İyi İş Yerleri arasında Apple, Netflix, Amazon, Spotify ve NBA gibi şirketler yer alıyor. Inveon‘da uygulanan yüzde 100 eşit işe alım politikasının bir sonucu olarak, teknoloji sektöründeki düşük oranlara rağmen yöneticilerin yüzde 55’ini kadın yöneticiler oluşturuyor… Bunun yanı sıra her konuda, görev tanımından bağımsız olarak demokratik bir sistemle karar alınıyor.

YEREL EKONOMİYE DESTEK

Mastercard, İhtiyaç Haritası’yla bir araya gelerek Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyon TL’lik yatırım yapıyor. Mastercard’ın bağımsız fonundan aktarılan ve sosyal sorumluluk adına yapılan yatırımla ihtiyaç sahiplerinin taleplerine cevap verilirken yerel ekonominin aktörlerinin de desteklenmesi amaçlanıyor. Proje sayesinde, toplumun dayanışma sorumluluğunu paylaşmayı görev edinen Mastercard ve İhtiyaç Haritası, Kovid-19 nedeniyle kırılgan bir dönem geçiren bireylere ve işletmelere “can suyu” olmayı hedefliyor.

VAKIFBANK’TAN EKONOMİYE 250 MİLYON DOLAR KAYNAK

Kovid-19 salgınının ekonomiye etkilerini en aza indirmek amacıyla mart ayından itibaren birçok ürün ve hizmeti firmaların ve hanehalkının kullanıma sunan VakıfBank, şimdi de “Acil Firma Destek Projesi”ni hayata geçiriyor. Bu kapsamda Dünya Bankası ile anlaşmaya varılan 250 milyon dolar tutarındaki kredi ile VakıfBank, pandemi sürecinden en çok etkilenen sektörlere destek
sağlayarak bu dönemde de reel ekonomiyi finanse etmeye devam edecek. VakıfBank Genel Müdürü Abdi Serdar Üstünsalih, “23 yıl vade ile temin edeceğimiz 250 milyon dolar tutarındaki yeni kredimiz Dünya Bankası İcra Kurulu tarafından onaylandı. Bu proje kapsamında yıllık cirolardaki düşüşler göz önüne alınarak Kovid-19 salgınından en çok etkilenen KOBİ’lerin, kadın girişimcilerin, genç işletmelerin ve kalkınmada öncelikli yörelerde faaliyet gösteren firmaların finanse edilmesini hedefliyoruz” dedi.

GÜZELLİKTE YERLİ ÜRETİM

63 yılı geride bırakan İskefe Holding, yaptığı AR-GE yatırımlarıyla yüksek teknoloji ve inovasyona odaklanarak medikal teknolojiler alanındaki faaliyetlerine Naturagen Kolajen markasını ekledi. Yüzde 100 yerli, sığırdan üretilen, farklı kolajen miktarlarına sahip hidrolize kolajen imal eden marka, tüketicilerine sağlıklı güzellik için geniş bir ürün gamı hazırladı. Naturagen Kolajen ürünleri, içeriğindeki kolajen ile cildin doğal nemlenme ve yenilenme fonksiyonlarını, iskelet sisteminin ise normal fonksiyonlarını destekliyor. Böylece güzelliği ve sağlığı doğal olarak korumaya yardımcı oluyor. Cildine ve kendine çok iyi bakan, güzelliğiyle her daim gözde olan Çağla Şikel de firmanın yeni reklam filmi yüzü olarak bu ekipte yer alıyor.

İLK 500 ŞİRKET ARASINDA

Türkiye bilişim alanındaki tek kapsamlı araştırma olan “İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması”nın 2019 yılı sonuçları açıklandı. Tempo, Türkiye Bilişim Sektörünün ilk 500 Şirketi sıralamasında Çağrı Merkezleri arasında 4’üncü olarak başarısını kutladı. Tempo Genel Müdürü Cemal Akar, 2020 ve sonrası hedeflerinde daha ”bilişim odaklı çözümler” sunacaklarını ifade etti ve şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğimiz Tempo Akademi, Poda gibi bilişim odaklı hizmet ve çözümlerimiz ile büyümemizi sürdüreceğiz. Değişen dünya ve yeni jenerasyonun iş dünyasına katılmasıyla birlikte çalışanların istedikleri zaman, istedikleri yerde, istedikleri işi yapabileceği ‘Poda’, çağrı merkezleri, fınans ve kamu kurumları, telekomünikasyon şirketleri gibi birçok farklı sektörden kurumun, çalışanlarına sağlayabileceği alternatif bir ofis dışı/ uzaktan çalışma sistemi. 2020’de 800 adet Poda konumlandıracağız.”

İLK YERLİ BULUT, NGN CLOUD

Bilişim araştırmaları ve danışmanlık şirketi Gartner’ın bünyesinde olan CloudHarmony, bulut bilişim hizmetleri sunan firmaların performanslarını karşılaştıran ve değerlendirmesini yapan tarafsız ve güvenilir global bir platform olarak faaliyet gösteriyor. Türkiye’nin yerli bulutu NGN Cloud, Gartner’ın yaptığı performans ve uygunluk testlerini geçerek Cloudharmony Bulut Platformu’nda uluslararası bulut servis sağlayıcıları ile beraber yer alan ilk yerli bulut oldu. Bu platform aracılığıyla kolaylıkla NGN Cloud Compute ve NGN Object Storage’ın network performansını görebiliyor, testlerini inceleyebiliyor ve diğer firmalarla kıyaslayabiliyorsunuz.

İLETİŞİM GÜÇLENDİ

Açık Holding şirketlerinden Mikrolink Bilişim, Almanya’nın telekomünikasyon altyapı şirketlerinden IGT Systenhaus AG’nin yüzde 50’sini satın aldı. “IGT MIKROLINK” adını alan şirketle Almanya’nın mobil operatörlerinden Deutsche Telekom ve Telefonica Deutschland’ın da çözüm ortağı oldu. Mikrolink, yeni şirketi IGT MIKROLINK ile tüm Almanya’da mevcut altyapıların 5G standartına yükseltilmesi, çok sayıda yeni baz istasyonunun kurulum, bakım ve fiber kablo projelerini hayata geçirecek. Ayrıca, devam eden sözleşmeler çerçevesinde onlarca tren garı, hava limanı ve stadyumda iletişim hizmeti verecek.

TAT GIDA’YA YENİ CEO

Gıda sektöründe 50 yıldan uzun süredir faaliyet gösteren Tat Gıda, 1 Eylül 2020 itibarıyla Genel Müdürlük pozisyonuna Oğuz Aldemir’i atadı.

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde İşletme eğitiminin ardından P&G, Coca-Cola, Mey İçki’de çeşitli pozisyonlarda görev alan Oğuz Aldemir son olarak Yıldız Holding’de Grup Başkanlığı ve Yönetim Kurulu üyelikleri sorumluluğu taşıyordu.

GENERICA İLAÇ GENVEON OLDU

Türkiye ilaç pazarına yenilikçi ürünler kazandırarak geçtiğimiz son iki yılda toplamda yüzde 161 büyüme gösteren Generica İlaç, yeni bir dönüşüm sürecine girdi. Dönüşümünün ilk adımı olarak isim değişikliğine giden ve ismini Genveon olarak değiştiren şirketin hedefi; 2023 yılı sonuna kadar toplamda yüzde 258 oranında büyümek ve 2025 yılında Türkiye ilaç pazarında ilk 25 şirketi arasında yer almak. Genveon İlaç Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucusu Alp Karaağaç, “Genveon, eski ismimiz olan ‘Generica’ ve yeniliğin günümüz tanımı ‘Invention’ terimlerinin birleşiminden doğdu. Yeni ismimiz, geçmişte elde ettiğimiz tecrübenin, güvenin, sahip olduğumuz yüksek kalite kültürü ve dinamizmin, inovasyonla buluşmasını yaşatacak” dedi.

VODAFONE BUSINESS’TAN DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU

İşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, KOBİ’lere dijitalleşme yolunda verdiği desteği sektörel eğitim platformu ile güçlendiriyor. Vodafone Business, KOBİ’lerin dijital dönüşümünü destekleyecek, e-ticaret faaliyetlerinde yönlendirici olacak eğitim platformunu hayata geçirdi. www.vodafone.com.tr/kobiegitimi adresinden ulaşılabilen Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu’nda 100’e yakın eğitim ücretsiz sunuluyor. Platformda e-Ticaret’ten, E-İhracata, Dijital Pazarlama’dan, Büyüme yöntemlerine birçok başlıkta KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu sektörel ve temel bilgiler veriliyor. Platformda Endüstri 4.0, KOBİ’lerin yurt dışı pazarlara açılmaları, yeni pazarlara ve potansiyel müşterilere erişme yöntemleri, sosyal medya ve diğer dijital kanalları kullanma gibi başlıklarda eğitimler de yer alıyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu ile KOBİ’lere ihtiyaçları olan dijital danışmanlık konusunda destek olacaklarını belirterek, şöyle konuştu: “Pandemi hepimizin hem yaşama hem de çalışma biçimlerini değiştirdi. İşletmelerin dijital dönüşüme yatırım yapması her zamankinden daha acil bir hal aldı. Böyle bir dünyada KOBİ’ler de değişmek ve daha fazla dijitalleşmek zorundalar. Özellikle dijital uzmanlık KOBİ’lerimizin en çok ihtiyaç duyacağı konuların başında geliyor. ‘Teknoloji iletişimi şirketi’ olarak, her zaman olduğu gibi bugün de KOBİ’lerin yanındayız. Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu ile KOBİ’leri, E-Ticaret ile mevcut pazarlarını büyütmeye, yeni pazarlara açılma ve ihracat fırsatlarını değerlendirmeye yönlendireceğiz.”

ARYA RETREAT SONUÇLANDI

Fark Holding ve Türkiye İş Bankası sponsorluğunda her yıl Bodrum Casa dell’Arte Hotel’de düzenlenen ve kadın girişimciler için gelişim – dönüşüm odaklı yatırım etkinliği olan Arya Retreat; finale kalan 5 girişimciyi, bu yıl dijital platformda yatırımcı karşısına çıkardı. Fark Holding ve Türkiye İş Bankası sponsorluğunda Zoom üzerinden gerçekleşen Retreat’de birinci olan girişimci “Kadınların Elinden”, 20 bin TL değerinde ödül kazandı. Evimdeki Psikolog ve Nutzentech ekipleri de ilk 3’e giren girişimler arasında yer alarak; Action Coach, Ceres Yayınları, Dünya Akademi, Dünya Eko Basım Yayın ve Dağıtım San. Tic. A.Ş., HK Süreç ve Yönetim Danışmanlığı, Moral&Partners ve Wicasa Group gibi destek sponsorların sunduğu ödüllerin sahibi oldu.

MULTİNET’E 2 ÖDÜL BİRDEN

İş Dünyası ile Pazarlama Sektörünü bir araya getiren Marketing Meetup etkinliği kapsamında düzenlenen The Hammers Awards’ı kazananlar açıklandı. Multinet Up, ‘’En İyi Müşteri Deneyimi Takımı’’ ve ‘’En İyi PR Takımı’’ kategorilerinde iki ödülün sahibi oldu. Pazarlama ekiplerinin başarısının ölçüldüğü The Hammers Awards’da; pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında şirketlerine veya sektöre değer kattığını düşünen tüm ekipler katıldı. “Teknoloji, süreç yönetimi, insan kaynakları, çalışan memnuniyeti ve müşteri deneyimi bütüncül bir yaklaşım ile sistematize edilmeli.’’ stratejisiyle yola çıkan Multinet Up, deneyimi odağına alarak İnsan Kaynakları, Müşteri Deneyimi, Yönetişim, Ürün ve Proje Yönetimi birimlerini “Müşteri Deneyimi Departmanı” altında topladı. Bunların yanı sıra kullandığı analitik CRM toolları ve yapay zeka uygulamaları ile müşterinin nabzını takip etti.

REYSAŞ HIZ KESMİYOR

Reysaş 1990 yılında araç taşımacılığı ile başladığı lojistik sektöründe kısa zamanda büyüyüp araç taşımacılığı, yurt içi ve yurt dışı taşımacılık, uluslararası ve yurt içi demiryolu taşımacılığı, otel işletmeciliği, taşıt muayene istasyonu işletmeciliği, tarım hayvancılık, GES Tesisleri ve depolama hizmetleri ile ek servisleri vermeye başladı. Reysaş Yatırım Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Egemen Döven, “2020 yılında da müşteri taleplerine istinaden ileri teknoloji kullandığımız soğuk ve kuru hava depo yatırımlarımız devam edecektir. Hem depolarımızda hem taşıtlarımızda müşterilerimize ve ürünlerine özel geliştirmeye çalıştığımız teknoloji yatırımlarına ara vermeden devam ediyoruz. Likit taşıma operasyonlarımızı yaklaşık olarak %10-20 oranında büyütmeyi planlıyoruz, çünkü bu alanda yeterince büyük bir hacme sahibiz” diyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

CEO Council Türkiye

Liderlik ekosistemini oluşturuyoruz!