in

Vodafone’dan kadın istihdamına sürdürülebilir katkı

Vodafone, Türkiye’de 2025 yılına kadar kadın çalışan oranını yüzde 44’ten yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Türkiye Vodafone Vakfı çatısında da kadınların güçlenmesi amacıyla hayata geçirdiği projelerle son 11 yılda 61 bine yakın kadına ulaşarak toplam 8,7 milyon TL’lik yatırım yaptı.

Vodafone-2025

Amaç odaklı vizyonu doğrultusunda Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre alanlarında katma değerli çalışmalara imza atan Vodafone, kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımını teşvik eden projeler hayata geçiriyor. Kadın istihdamını artırırken, ekonomik ve toplumsal hayatta toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına da destek veren şirket, 2025 yılına kadar şirket genelindeki kadın çalışan oranını yüzde 44’ten yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Aynı zamanda, Türkiye Vodafone Vakfı tarafından kadınların güçlenmesi amacıyla gerçekleştirilen projelerle son 11 yılda 61 bine yakın kadına ulaşıldı ve 8,7 milyon TL’lik yatırım yapıldı.

Şirketin kadınlara yönelik projeleri ve hedefleri, Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ile İcra Kurulu Başkan Yardımcıları Hasan Süel, Meltem Bakiler Şahin ve Ayşegül Arıcan Şeker’in katıldığı Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle düzenlenen toplantıda paylaşıldı. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, kadın istihdamının artmasıyla ekonomide yaşanacak iyileşmeleri ortaya koyan araştırmalara atıfta bulundu ve devam etti: “Veriler, kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımının teşvik edilmesine ihtiyacı ortaya koyuyor. Toplumsal yaşamda eşitliğin sağlanmasını ve kadın istihdamının artırılmasını ‘akıllı ekonomi modeli’ olarak benimsemek gerektiğini düşünüyoruz. Kadınların güçlenmesine yönelik projeler geliştirmeye devam ediyoruz.”

Eşitliğe dayalı politikalar

Şirket politika ve stratejilerinde cinsiyet eşitliğini temel aldıklarını belirten Engin Aksoy, şöyle devam etti: “Herkesin eşit olanaklardan faydalanabildiği bir kurum kültürüne önem veriyoruz. Örneğin, şirket içinde işe alımlarda aynı pozisyon için aday olan, eşit yetkinlik ve nitelikteki aday havuzunda yüzde 50-50 kadın-erkek eşitliği gözetiyoruz. Üst ve orta yönetimden ayrılan ya da rolü değişen yöneticilerin yerine kadın adayların yerleştirilmesini hedefliyoruz. Vodafone Grubu olarak, 2025’e kadar kadınlar için dünyanın en iyi işvereni olmayı, 2030’a kadar da yönetimde ve liderlik rollerinde kadın oranının yüzde 40’a çıkarılmasını hedefliyoruz. Bu global hedefin bir uzantısı olarak, kendimize Türkiye’de de bir hedef belirledik. 2025 yılına kadar şirket genelindeki kadın çalışan oranımızın yüzde 50 olmasını hedefliyoruz.”

Projeler ve etki alanı

  • Vodafone, Müşteri Hizmetleri bünyesinde hayata geçirdiği ve evden çalışma esasına dayalı yeni nesil çalışma sistemiyle, çalışma hayatından uzak kalmış bireylere mekan bağımsız çalışarak gelir elde etme imkanı sunuyor.
  • Ev kadınları, engelli bireyler ve üniversite öğrencileri bu sistemde önceliklendiriliyor. Şu ana kadar istihdam edilen ev kadını sayısı 270’i aştı.
  • Türkiye Vodafone Vakfı da kadınların güçlenmesine yönelik gerçekleştirdiği Teknolojide Kadın Hareketi, Soma’da Önce Kadın, Kırmızı Işık, Girişimcilikte Önce Kadın ve Dijital Benim İşim gibi projelerle 61 bine yakın kadına ulaştı ve toplam 8,7 milyon TL’lik yatırım yaptı.
  • Dijital Benim İşim projesiyle 18 yaş üstü kadınlara Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verilen proje kapsamında, eğitimlerden mezun olan 63 kadın kursiyer Vodafone Müşteri Hizmetleri bünyesinde istihdam edildi.
  • Kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlayan Kırmızı Işık 371 bin kez indirildi ve 1.031 aylık aktif kullanıcı sayısına ulaştı.
  • Genelde erkeklerle özdeşleştirilen alanlarda kadınların da var olduğunu göstermeyi, cinsiyetçi algıyı kırmayı hedefleyen “Ben Varım” hareketi, 3 ay gibi kısa bir sürede yüzde 33 bilinirlik skoru elde etti.
  • Vodafone, göğüs ve isim sponsoru olarak 10’uncu yıl için özel olarak tasarlayıp ürettiği Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı formalarının satışının gelirleri ile 200 kız çocuğunun futbol eğitimine katkıda bulunacak.
  • Yatırımcısı dahil tüm çalışanlarının kadınlardan oluştuğu Vodafone’da Kadın Emeği mağazaları projesi kapsamında 9 ilde, 13 mağazada toplam 55 kadın istihdam ediliyor.
  • Teknolojide Kadın Staj Programı ve teknoloji sektöründe satış alanında kariyerini ilerletmek isteyen 4. sınıf kadın öğrenciler için oluşturulan Satışta Kadın Staj Programı’nı ile toplam 74 kişi işe alındı. Bu sayının yüzde 61’i kadındı.
  • Vodafone Discover Genç Yetenek işe alım programı kapsamında teknolojide yüzde 60, toplam işe alımlarda yüzde 50 kadın oranı hedefiyle istihdam çalışmaları yürütülüyor.

ÖNEMLİ VERİLER

  • 80 Milyar $

Kadın istihdamının yüzde 1 artması, GSMH’yi 80 milyar dolar artırıyor.

  • 28 trilyon $

2025’e kadar tam cinsiyet eşitliği sağlanırsa, dünya ekonomisine 28 trilyon dolarlık ek katkı sağlamak mümkün.

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy

 

Vodafone’dan kadınların desteklenmesine yönelik projeler

  • “ReConnect” işe alım programı

Kariyerine ara vermiş orta ve üst düzey yönetici pozisyonundaki kadınlar iş hayatına geri kazandırılıyor.

  • Global Ebeveyn İzni politikası

Eşi doğum yapan veya evlat edinerek ebeveyn olan çalışanlar, ilk 18 ayda istedikleri bir zaman aralığında 16 haftaya kadar ücretli izin kullanıyor. İşe döndükten sonraki ilk 6 ayda haftada 4 gün çalışıp tam ücretini alabiliyor.

  • Ev İçi Şiddet Prosedürü

Şiddete karşı destek talep etmeleri halinde çalışanlara danışmanlık, yönlendirme ve destek hizmetleri sunuluyor. Şiddete maruz kalan çalışanlara 10 güne kadar ek izin ve finansal destek verilirken, şiddet mağduru arkadaşına destek olmak isteyen çalışan da 2 güne kadar izin alabiliyor.

Vodafone’dan istihdama katkı rakamları

  • 36.500
    Doğrudan istihdam ettiğimiz kadın çalışan sayısı dünyada 36 bin 500’den fazla.
    Global tedarik zincirimizde yüz binlerce kadına dolaylı olarak istihdam sağlıyoruz.
  • %44
    Türkiye’de telekom sektöründe kadın çalışan oranı yüzde 30; Vodafone’da bu oran yüzde 44.
  • %41
    Orta ve üst düzey pozisyonlarda kadın çalışan oranımız yüzde 41.
  • %40
    Bayilerdeki kadın çalışan oranımız yüzde 40.
  • %72
    Çağrı merkezlerimizde kadın çalışan oranımız yüzde 72.
  • 169
    Bugüne kadar yurt dışına transfer ettiğimiz 169 çalışanımızın yarısı kadın.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

iyzico,-kadın-girişimci

iyzico kadın girişimcileri destekliyor

M-etaverse-moda-değil,-etkisi-büyük-olacak

“Metaverse moda değil, etkisi büyük olacak”