Yeni bir başlangıç yapmaya karar verdiğimde, Atlantic Monthly dergisindeki bir makaleden alıntı yapmış, son yazılarımdan birinde “50 yaş sonrası kariyer kavşağı” konusuna dikkat çekmiştim. Yazıda özetle şunlara dikkat çekiliyordu: Her insanın kariyerinde 50’li yaşların başında bir kritik dönemeç vardır. Eğer iyi yönetilemezse bu dönemde kariyer zirve yapabilir ve sonra baş aşağıya gidebilirsiniz.
Daha iyi anlatmak için efsane müzisyen Christian Bach ve “Evrim teorisinin” sahibi Charles Darwin örnek veriliyor. Her ikisi de bir dönem şöhrete ve paraya sahip oluyorlar. Alanlarında, dönemlerine damga vuruyorlar.
Ancak, her ikisi de “kariyer krizi” yaşıyor. Bunalıma giriyor, sıkıntı yaşıyorlar. Bach, bu dönemi iyi yönetiyor, kariyerine kompozitör ve müzik hocası olarak devam ediyor. Öldüğü dönemde ününü koruyor. Darwin ise kariyerini daha kötü yönetiyor. Onun geliştirdiği teoremi, sonraki yıllarda geliştirip şöhrete/paraya kavuşan bilim adamları oluyor. O da zorluklar içinde ölüyor, değeri öldükten sonra anlaşılıyor.
Yazarlar bu makalelerine “Bach mı, Darwin mi olacaksınız?” diye bir soruyu yerleştirmişlerdi. Ben de okuyunca tercihimi Bach’tan yana yaptım ve 50 yaş sonrası için yeni bir girişim başlattım. Girişim için iyi bir fikir ve sermaye lazım… Fast Company Türkiye’yi başlatmaya karar verdiğimde, çok sayıda iş insanını ziyaret ettim, fikirlerini aldım. Dergide ve etrafındaki etkinliklerde neler yapabileceğim hakkında konuştum. Bana en çok yöneltilen soru şu idi: “Yatırımcın var mı, sermaye desteğin olacak mı?” Yanıtım şu oldu: “Sermayem, bu masa ve etrafındaki iş insanları.” Gerçekten de Fast Company dergisinin sermayesi, uzun yıllara dayanan dostluklar ve hiç tartışmasız “Güven” oldu. Çok sayıda sermaye ve ortaklık teklifine rağmen, ben “Güven” tercihimi kullandım. Belki de sadece Türkiye’de “ilk sermayesi güven” olan bir girişim hayat buluyor.
Bunu ilerleyen sayfalarda yer alan söyleşilerden, araştırmalardan ve ilan sayfalarından da göreceksiniz… Bir ilk sayı için iddialı bir başlangıç oldu. Umarım, dergi ve beraberinde gelecek projelerle bu güvene layık olacağız. Herkese tekrar çok teşekkür ediyorum.
Fast Company Dergisi, her sayısında iki kapakla yayımlanacak. İkinci kapakta Türkiye’nin yarınını yönetecek gençler, Young Owners Club üyeleri var. Hem “Rauf Abileri” için bir araya geldiler hem de büyük grupların yarınlarına ışık tutacak bilgiler paylaştılar. Bu yaş grubu, bizim yeni dünyamızın esas oyuncularından bir bölümü olacak. Onlara da çok teşekkür ediyorum.
Fast Company, 2 ayda bir yayınlanacak, dijital tarafta ise sürekli sizlerle birlikte olacağız. Bazı proje ve platformları ilk sayıya yetiştirdik, ilerleyen sayfalarda göreceksiniz. Bir ekosistem yaratmayı, birlikte geliştirmeyi, kapsayıcı olmayı planlıyoruz. Sizin öneri ve eleştirilerinizle daha iyisini yapacağız.
Bir sonraki sayıda görüşmek dileğiyle…