Getir’in kurucusu sevgili Nazım Salur ile ilk röportajı 2020 yılında gerçekleştirmiştim. O zaman piyasa değerinin 380 milyon dolar olduğunu paylaşmıştı. Henüz 4 yıllık bir şirket olduklarının altını çizmiş ve uzun vadeli hedeflerinden söz etmişti. Hep aklımda kalan şu sözü de paylaşmıştı:
“İyi şirketler meyve ağacı gibidir. Büyütür, doğru zamanı beklersen daha çok meyve alırsın.”
Aradan 4 yıl geçti. Getir, dünyaya yayıldı, milyarlarca dolarlık değere ulaştı. Son yıllarda izlenen strateji ve dünyadaki konjonktür nedeniyle hakkında iş dünyasında soru işaretleri oluşmuştu. Biz de bu konuyu iyi anlamak istiyorduk. O nedenle sevgili Talat Yeşiloğlu’nun da girişimiyle bu kez kurucu ortaklardan Serkan Borançılı’yla konuştuk. Sanıyorum sevgili Serkan ilk defa röportaj verdi.
Bizim için de çok iyi oldu. Bizi 1990’larda başlayan internet girişimciliğinin ilk yıllarına, ortağı ile kurup ‘çıkış’ yaptığı Gittigidiyor macerasına götürdü. O dönemi, dönemin zorluğunu ve yarattığı fırsatları dinledik. Ardından Serkan Borançılı, Getir konusundaki gelişmeleri, son değerlemeleri ve hedeflerini anlattı. Nazım Salur’un söylediğini bir şekilde o da doğrulamış oldu: “Meyve ağacını büyütme yolculuğu devam ediyor.”
Sizlerin de ilgiyle okuyacağını umuyorum.
Saygılarımla…
İKİ ÖNEMLİ BULUŞMA
Bana göre Türk iş dünyasının en önemli iki buluşmasını, sizlerin katılım ve katkılarıyla gerçekleştiriyoruz. 2024 yılına girerken öncelikle İstanbul dışındaki bu iki buluşma için bilgi vermek istiyorum.
- Young Owners Forum’un 5’inci buluşması 30-31 Ağustos tarihlerinde gerçekleşecek. Katılanların da bildiği gibi yola ailelerin genç kuşak bireyleriyle çıkmıştık. Ardından gelen taleplerle startup’ları ve VC’leri de ekledik. Çünkü, bu gruplar arasında ciddi bir işbirliği ve dostluk olduğunu görmüş, Bodrum’da sinerji yaratılacağı öngörüsüyle kapsamı genişletmiştik. Son 2 yıl bunun olumlu sonuçlarını gördük. 2024 yılında yine aynı katılım profili ile devam edeceğiz. Bu konuda önerileriniz varsa paylaşın lütfen.
- Ayvalık Business Forum da 4’üncü yılına girecek. CEO Council üyeleri ile üye olabilecek nitelikte büyük iş yürüten CEO ve patronların katıldığı bu Forum’da, yine sadece 250 kişi kapasitemiz olacak. Geçmiş 3 yılda olduğu gibi basına kapalı, katılımcıların kendileriyle aynı işi yapan iş insanlarıyla buluştuğu bir ortamı hedefliyoruz. Bu nedenle katılım talebinde bulunan dostlarımızdan anlayış rica edeceğiz. CEO Council Danışma Kurulu’nun da görüşünü alarak, bir miktar parlak startup’ı da dahil etmeyi planlıyoruz. Tarihimiz de 13-14 Eylül 2024 olacak.
CMO’LARA ÖZEL
Daha önce de yazmıştım; biz “ekosistem” yaklaşımından yanayız. Son uygulamaya aldığımız Z Kuşağı Danışma Kurulu ile 360 derece her kesime ulaşmayı, işimizin içine dahil etmeyi amaçlıyoruz. Sadece “almayı” değil, “vermeyi” de istiyoruz. İşbirliği ve dayanışmadan yanayız.
Bu kapsamda yeniliklere devam ediyoruz. 2024 yılı itibarıyla, Türkiye’nin CMO’larını, global CMO Council’ın parçası yapacağız. Anlaşma kapsamında oluşturacağımız CMO Council Türkiye ile üyelerimizi global işbirliklerine ve bilgi alışverişine taşıyacağız. Bu konudaki çalışmalarımız tamamlandığında üyelik sürecini de başlatacağız. Size bilgi paylaşmaya devam edeceğiz.