Yıllar önce Londra’da, City Üniversitesi’nde katıldığım gazetecilik eğitiminde, meslekten gelen bir hocanın dergiler için şu sözünü hep hatırlarım: “İki tür dergi var. Birinci tarafta, ‘Nice to have’, yani olsa iyi olur diyebileceğimiz, ağırlıklı keyif veren dergiler yer alıyor. Diğer tarafta ise ağırlıklı olarak iş/ekonomi dergilerinin olduğu yayınlar. Onların ana görevini ‘bilgi’ vermek, yeniliklerden, başarı ve başarısızlıklardan söz etmek oluşturuyor.”
Tanım çok doğru… Biz de okuyuculara, ağırlıklı işlerine yarayacak, kendilerini güncellemelerini sağlayacak ve yön bulmalarına katkıda bulunacak içerik sunmaya çalışıyoruz. Özetle odağımızda ‘okuyucunun’ ilgisini çekmek var. Tıpkı 40 bin ürünün yer aldığı marketlerde olduğu gibi, onlarca kişi ve konudan, onların satın alacağı fikirleri sunmak istiyoruz.
Bize ağırlıklı olarak şu öneri geliyor: Şirketlerin kendilerini, mümkünse ürün ve hizmetlerini anlatma amaçlı olanlar… Biz de diyoruz ki, röportaj yapacak olsak bile, içinizden okuru en çok ilgilendireni çıkarmamız gerekiyor. CEO’nuzu değil, onun sonuç veren bir stratejisini ortaya koymak, daha anlamlı olabilir. Ürün ve hizmetinizi anlattığınızda ‘Advertorial’ (Reklam) oluyor, okuyucunun ilgisini çekecek olanı ortaya koyduğumuzda, röportaja dönüşüyor.
O nedenle röportaj önerilerine bir ölçüde böyle yaklaşmak bana göre daha anlamlı olabilir. Her önemli şirketten iyi röportajlar çıkabilir. Ancak çalışmak, detaylar hazırlamak gerekir. Bazen de ürün/hizmet tanıtmak istersiniz, o zaman da ‘Advertorial’ (Bu bir ilandır) uyarısını dikkate almalısınız.
Bu konuya bir süredir dikkat çekmek istiyordum. Vakti geldi diye düşündüğüm için yazdım. Umarım yararlı olur.
Saygılarımla…
BİR ‘İLK’ RÖPORTAJ DAHA!
BİM, Türkiye’de perakendede, özellikle, ‘discount market’ (en ucuz) alanında dönüşüm yapan şirket olarak öne çıkıyor. Bu kategoriyi yarattı ve sektörün en büyüğü konumuna ulaştı.
Bu dev şirketi Mustafa Latif Topbaş ve ortakları kurmuştu. Kuruluşundan bu yana Latif Bey ile bir röportaj dahi yapılmadı. Fotoğrafını da gören yoktur.
Yakın zamanda ise görevini oğlu Mahmud Muhammed Topbaş’a bıraktı. O da tıpkı babası gibi röportaj vermemişti. Aramızda oluşan güvenin de katkısıyla Muhammed Bey ile ilk röportajı gerçekleştirdik. İlerleyen sayfalarda okuyacaksınız.
BİM’in öyküsü ve hedeflerinin yanı sıra grubun diğer şirketlerini de bulacak, babadan gelen liderlik derslerini ilgi ile okuyacaksınız. Bu röportaj için Muhammed Bey’e teşekkür ederim.
BİR KENARA NOT EDİN
- Yaz öncesi CEO Council etkinliğini 7 Mayıs’ta, CMO buluşmasını ise 22 Mayıs’ta gerçekleştireceğiz.
- Sürdürülebilirlik Liderleri 50 Ödül Töreni/Zirvesini ise 18 Nisan’da düzenleyeceğiz. Konuşma ve oturumların ardından ödül töreni olacak.
- Yılın ilk yarısında 6 büyük Online Buluşma yapıyoruz. Önümüzde 2 adet kaldı: Global Trends Summit, 26 Nisan’da; Future of Everything Summit ise 5 Haziran’da, yine yabancı ve yerli konuşmacıların katılımıyla gerçekleşecek.
- Son olarak Fast Company’nin globalde yaptığı “Best Workplaces For Innovators” araştırmasını Türkiye’de de başlattık. Başvurunuzu web sitemizden yapabilirsiniz.