in , , , ,

Yapay Zeka yaratıcı sektörleri nasıl etkileyecek?

LinkedIn Kurucusu Reid Hoffman sorularınızı yanıtlıyor.

yapay-zeka-yaratici-sektorleri-nasil-etkileyecek

Fotoğraf: Pixabay

Reid Hoffman

OpenAI, geçtiğimiz ay Sora’yı tanıttığında sadece “Kısa ve tüylü bir canavarın, eriyen bir kırmızı mumun yanında diz çöktüğü yakın çekim bir animasyon sahnesi” gibi bir istek yazıldığında, neredeyse anında bir kısa film üretebilme becerisini gerçeğe dönüştürdü. Doğal olarak bu gelişme insanlarda, ya çılgın bir heyecan ya da olumsuz şekilde teknoloji kaygısı yarattı. Bazen de bunların ikisini birden.

Genellikle gelecek birdenbire gözlerinizin önünden geçtiğinde böyle oluyor; tıpkı uzun tüylü bir mamutun kar üstünde adım adım yürümesi gibi… Peki Sora, Hollywood’u yok edip video kameralardan YouTube içerik üreticilerine kadar her şeyi, bir Pixar filmindeki dublörler kadar gereksiz hale mi getirecek? Bol diyaloglu filmlerin veya Godzilla’nın yaptığından daha çok değil.

SİNEMA VE TV ETKİSİ

Sinema endüstrisinin 130 yılı aşan uzun geçmişi boyunca, her zaman insanlar görsel bir sihir yaratmak için bir tür yüksek teknoloji aracı kullanageldi. TV endüstrisi için de benzeri geçerli oldu. Şimdi ise, yetenekli içerik üreticilerinin yaratıcılıklarını artırmaları ve görüntülerle bir hikaye anlatmaları için ellerinde güçlü bir araç daha var. Tıpkı ChatGPT, Pi, Midjourney, DALL-E ve diğer yapay zeka araçlarının yaptığı gibi Sora tarzı multimedya üreticileri de eğlence endüstrisini ve bu endüstride çalışanların hayatlarını değiştirmeye başlayacak. Üstelik bunu şimdi görüyoruz, gelecekte de çok etkili olacak. Ve bunun muhteşem bir şey olma potansiyeli var.

Aynı zamanda, başka sofistike ve yüksek teknoloji ürünü araçların kullanımında ustalaşmak sizin ve kariyeriniz için yeni bir şey olmasa da yeni bir dizi dönüştürücü aracın kafa karıştırıcı olabileceğini de anlıyorum. Hatta, eğer işiniz için gerekli belli teknolojik araçlar konusunda ustalaşmak için uzun bir zaman harcadıysanız, Sora gibi bir aracın etkisini düşünmek daha da göz korkutucu olabilir. Bugünün önde gelen içerik üreticileri, belli bir dizi araç üzerine 10 binden fazla saat harcadı ve şimdi de öğrenecek ve uyum sağlayacak yeni araçlar ve yeni iş modelleri olacak.

DÖNÜŞTÜRÜCÜ ETKİ!

Ayrıca Sora’nın olanak tanıyacağı yeni becerilerin farklı endüstri rolleri üzerinde farklı etkilerinin olacağı da doğru. Eğer bir görsel efekt sanatçısıysanız, belki de bu modele erkenden erişebilmek için OpenAI yapay zekasına çoktan başvurmuşsunuzdur. Bir makyaj sanatçısıysanız, muhtemelen henüz deneme yapmamışsınızdır.

“Singin’ In the Rain” ve “The Artist” gibi Hollywood klasiklerinin sessiz filmlerden sesli yeni bir çağa geçişi çok canlı bir şekilde tasvir ettiği gibi değişim, teknolojinin yön verdiği bir işin doğasında var. Nihayetinde, yeni teknolojiler ortaya çıkarken, onları öğrenmek ve onlara üretken bir şekilde uyum sağlamak, bir yüzyıldan uzun zamandır eğlence endüstrisini hep dinamik ve küresel kültürün ön saflarında tutan şey oldu. Aynı zamanda uyum sağlayabilme, içerik üreticilerinin işlerinin kalitesini ve ölçeğini sürekli olarak iyileştirmesine yardımcı oluyor ve izleyiciler de bundan faydalanıyor.

O yüzden, bir kez daha iş dünyasının şunu sormasının zamanı geldi: Nasıl öğrenip uyum sağlayabiliriz? İnsan yaratıcılığının mevcut araçlarımızın ötesinde artırılabileceği ilginç uygulamalar, potansiyel zorluklar ve yollar nelerdir? Kısacası, bir sonraki perde nedir?
Ben bilhassa dünya üzerindeki en yaratıcı endüstrilerden birinde çalışan insanların, yakında herkese açık olacak bu dikkat çekici yeni araçları nasıl kullanacağını görmek için fazlasıyla sabırsızlanıyorum.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

fastcompany-nisan-mayis-kapak

Bize göre doğru röportaj/içerik

Kurumsal,-büyük-ve-karmaşık-yapıların-yönetim-zorluğu

Kurumsal, büyük ve karmaşık yapıların yönetim zorluğu