in

Global Trends Summit’te neler konuşuldu?

Çeşitli sektörleri etkileyen kritik konuların ele alındığı, yeni trendlerin konuşulduğu GLOBAL TRENDS SUMMIT yerli ve yabancı konuşmacıların katılımıyla 26 Nisan Cuma günü saat 11.00-13.00 arasında gerçekleşti. Bu zirveden öne çıkan kritik notları sizler için bir araya getirdik…

Can Kendi
McKinsey Türkiye Kıdemli Ortak

– Son yaptığımız araştırmada, liderlerin bir numaralı konusu, politik riskler olarak göründü. Bunlar bölgesel olarak farklılık gösteriyor.

– Çin’de bu sene düşen bir talep var. Bu da ekonomik durgunluğa yol açıyor. Bizim de içinde olduğumuz ülkelerde ise finansal durgunluk var. Dünya hala Kovid öncesi büyüme rayına geri dönmedi. Birkaç bölgede büyüme fırsatı var. Amerika, Hindistan, Suudi Arabistan, Türk şirketler için de fırsat penceresi sunuyor.

– Türkiye’de CEO iseniz iki şeye sahip olmalısınız: Mikroskop ve Teleskop. Şirketle ilgili hayati kararlar veriyorsanız yeterli mikroskop sayısına sahip olmanız gerekli. Teleskop ile de şirketin sürdürülebilirliğini yönetmeniz önemli.

– “Krizden fırsat doğar” ibaresi doğru. Bu dönemde yatırımı azaltmayan şirketler kriz sonrası 2-3 senede diğerlerine göre 3-4 kat daha fazla büyüyor. Gençleşmeyen, yeni alanlara girmeyen şirketler uzun vadede hayatlarını sürdüremiyor.

– Yaptığınız işi yeniden şekillendirebilirsiniz. Düşünün, kendi iş modelinizi nasıl değiştirebilirsiniz?

– Verimlilik geniş bir kavram. Daha uzun vadeli düşünmek lazım. Verimlilik, yatırım ile oluyor. Teknoloji ve insana yatırım yapmak gerekli. Dünyada şu anda verimlilik fırsatının bulunduğu sektörler hizmet sektörü.

– Dijital pazarlamayı daha etkili kullanırsanız, büyümeyi daha sağlıklı beslersiniz. Tedarik zinciri ve lojistik hayati bir önem taşıyor. Yeni teknolojiler mutlaka kullanılmalı. Organizasyon verimlilik alanında da fırsatlar mevcut.

Greg Hoffman
Nike’in eski CMO’su, Emotion by Design kitabı yazarı

– Nike’ta öğrendiğim dersler: Nike’ta öğrendiğim en önemli şeylerden biri, tüketicilere hayal bile edemeyecekleri yeni yollar sunan bir inovasyon öncüsü olarak her zaman en önden gidip liderlik etmek.

– Sadece şu an için yaratmayın, bir hareket yaratın. Yani tüketicileri bir yolculuğa çıkararak ve hayallerine ulaşmaları için onlarla birlikte yollarını oluşturmalarına yardımcı olun.

– Markanın kişiliğini ve ruhunu açığa çıkararak; insanların kendileri hakkında nasıl hissetmelerini istediğinize ve hedeflerine ulaşma yeteneklerine odaklanarak hikayenizi anlatın ve bunu onlara hissettirin.

– Tasarım hem rasyonel ihtiyaçlara hem de duygusal ihtiyaçlara cevap verir; en iyi markalar genellikle tasarımın ürün ve hizmetlere aşıladığı duygu aracılığıyla kendilerini diğerlerinden ayırır.

– Tasarım, tüketicilere son derece kişisel hissettiren, onları bir üründen daha büyük bir şeyin parçası olmaya davet eden sürükleyici deneyimler yaratmakla ilgilidir.

– Tasarım, noktaları birleştirerek markayla etkileşimin kesintisiz, sezgisel ve kabul görülebilir olmasını sağlar, böylece tüketiciyi değerli hissettirir.

– Müşteriler, markaların yenilikçi ürün çözümleri ve pazarlama kampanyaları aracılığıyla kendilerine daha iyi hizmet sunma hedefiyle, kendileri adına yaratıcı riskler almasını bekler.

– Başarı, öncelikle yeni alanlara girme isteğini ve tüketicilerin hayal bile edemeyeceği faydalar ve çözümler sunmayı düşünmeyi gerektirir.

– İnovasyon yolculuğunda kaçınılmaz başarısızlıklar mutlaka olacaktır. Ama bunları geleneksel bakış açısıyla değerlendirmek yerine sektörü tanımlayan, oyunu değiştiren fikirlerin bir bedeli olarak görmek gerekir.

– Empati çok önemli; başkalarının gördüklerini görmek ve başkalarının görmediklerini bulmakla ilgili; bu da müşterinizin gerçek ihtiyaçlarını ve arzularını anlamayı sağlar. En başarılı ürün ve hikayelerin temelinde empati yatar.

– Merak inovasyonun roket yakıtıdır. Ayrıca merak bir kas gibidir onu eğitebilirsiniz. Liderleri hayat boyu öğrenmeye ve kendi sektörlerinin dışından ilham almaya teşvik eden de meraktır.

– Yaratıcılık için rehavete kapılmama cesareti şarttır. ‘Asla güvenli oynama, kazanmak için oyna’ mantrasıyla ve doğaçlamaya yer bırakarak ara sıra da olsa sınırların dışına çıkma cesareti göstermek gerekir.

– Markalar daha fazla içerik ve daha hızlı teslimat yönündeki baskıya rağmen, içeriğin daha ilham verici, anlamlı ve eğitici hale getirilmesine odaklanmalıdır. Daha çok ve daha hızlı demek daha iyi demek değildir.

– Markalar yapay zeka ile edit etme ve istem verme konusunda beceri sahibi olmalı. Yapay zeka destekli çözümlerin markanın sesi, değerleri ve tonuyla uyumlu olması sağlanmalı.

– Müşterilere topluluğunuzun bir üyesi gibi davranmalısınız. Çünkü üyelerin ayrıcalıkları vardır. Onları bir sayı olarak değil bireysel olarak tanıyarak hız, hassasiyet ve çeviklikle çalışmak çok önemli.

– Tüm dijital olanaklara rağmen markanızı oluştururken insan unsurunu dahil etmeyi sakın unutmayın, bu çok önemli.

Ido Savir
Supermeat Kurucusu

– Hücre bazlı et, bitki bazlı alternatiflerin aksine, gerçek etin doğrudan hayvan hücrelerinden yetiştirilmesi anlamına geliyor ve böylece hayvanların kesilmesi önleniyor.

– Üretim sürecinde, proteinler, yağlar ve karbonhidratlar gibi temel besin maddelerini aminoasit ya da yağ asidi gibi temel formlarında kullanıyor ve hücreleri büyütmek için büyük paslanmaz çelik tanklara benzer kültivatörler kullanıyoruz.

– Bu yeni üretim tekniğiyle proteine alternatif sağlamıyoruz, gerçek protein üretiyoruz. Üretim sürecinde antibiyotik yok, atık maddeler yok, yüksek kaliteli bir ürün vaat ediyoruz.

– SuperMeat, tüketicilerin üretim sürecini gözlemlerken etin tadına bakabileceği, hücre bazlı etin şeffaflığını ve üretim anlayışını artıracak bir restoran deneyimi başlattı.

– Avrupa’da köklü et üreticileri ve perakendecilerle yaptığımız işbirlikleri, pazardaki varlığımızı ve kalite standartlarını güçlendirmeye yardımcı oluyor ve tüketicinin de güvenini artırıyor.

– Hücre bazlı eti ulaşılabilir ve herkes tarafından anlaşılır hale getirmek, kamuoyunun algısını sadece laboratuvarda yetiştirilen bir ürün olarak görmekten ziyade, onu yüksek kaliteli, sürdürülebilir bir protein kaynağı olarak tanımaya dönüştürmeyi hedefliyoruz.

– Biz bir gıda şirketi değil, teknoloji şirketiyiz.

– Önümüzdeki birkaç on yılda et talebinin iki katına çıkması bekleniyor. Bu da gıda şirketlerine, geleneksel et üretim kaynaklarının kısıtlamaları olmadan küresel ihtiyaçları karşılamak için hücre bazlı et teknolojisini kullanma konusunda önemli bir fırsat sunuyor.

– Hücre bazlı et aslında, veganlardan, vejetaryenlerden ve esnek beslenmeden oluşan giderek büyüyen bir demografiye hitap ediyor ve onlara diyet değerlerinden ödün vermeden aradıkları et deneyimini sunuyor.

– Bu yeni teknoloji, daha kontrollü, verimli ve riskleri azaltılmış et üretimine olanak tanıyarak etin üretim biçimini dönüştürüyor ve endüstrinin kapsamlı biyolojik süreçlere bağımlılığını potansiyel olarak azaltıyor.

– SuperMeat, etin duyusal deneyimini, işlenmiş yağ ve bağ dokusu gibi fonksiyonel bileşenlerle geliştirmeye, ağız hissini ve hayvansal yağa benzer tadı iyileştirmeye odaklanıyor.

– SuperMeat olarak tek tip doku üretmek yerine, kas da dahil olmak üzere birden fazla doku türü üretebiliyoruz, bitkisel bazlı ürünleri zenginleştirebilen ve daha özgün bir et deneyimi sunabilen çok yönlü bir üretim platformu da geliştirdik.

– Hücre bazlı et dokularından yararlanmak isteyen bitki bazlı gıda şirketleriyle ortaklıklar kurmayı öngörüyoruz. Labaratuvarda yetiştirilen içerikleri yalnızca et ürünlerinde değil, aynı zamanda genel gıda kalitesini ve deneyimini geliştirmek için gıdanın farklı alanlarında kullanmayı hedefliyoruz.

– Tüketiciler hücre bazlı ete kolayca ulaşabildiklerinde ve diyetlerine dahil ettiğinde asıl büyük değişim yaşanacak ve gerçek talebin ne kadar büyük olduğunu göreceğiz.

Yılmaz Barçın
FixCloud CEO

– Bulut altyapısı her alanda aktif olarak kullanılıyor. Dijital dönüşüm işletmelerin rekabet avantajı elde etmeleri ve hızla değişen pazar koşullarına uyum sağlamaları için kritik. Bulut teknolojisi de bu dönüşümü destekleyen en önemli bilişimlerden bir tanesi.

– Dijital dönüşümün en büyük zorluklarından biri mevcut iş kültürü. Şirkette çalışan insanların iş yapış şekilleri ve yeni teknolojileri benimsemeye karşı olan dirençleri.

– Bu zorlukları aşmak için işletmelerde liderlik gerekiyor. Bu liderliğin altında dijital dönüşümle ilgili vizyon oluşturulması hatta bununla ilgili bazı firmalarda direktörlükler bile mevcut. İnsanların dijitale yetkinliklerini artırmak için eğitim faaliyetleri uyguluyorlar.

– Bulut bilişim ve yapay zeka bir araya geldiğinde işletmeler için birçok avantajı birlikte sunuyor. Bulut bilişim, yapay zeka uygulamalarına geniş bir altyapı sağlıyor ve hesaplama gücü veriyor.

– Global Bulut Üreticileri tarafında birçok yapay zeka uygulamaları da hizmet olarak verilebilir durumda. Bir uygulama geliştirmek isterken, algoritmayı sıfırdan yazmanız gerekmiyor. Bağlantı kurarak hızlı şekilde uygulamanızı entegre edebiliyorsunuz.

– Yapay zeka, işletmenin veri analizini bütün olarak yapabiliyor. Tahminleme ve otomatik karar sağlıyor. Böylece verimlilik artıyor. Yapay zekayı bulut tabanlı uygulamalarda müşteri deneyimini kişiselleştirmek için de kullanmak mümkün.

– Siber güvenlik riskleri her zaman var ve büyümeye devam edecek. Uygulamalarda yeni güvenlik açıkları her zaman var. İşletmelerin dikkat etmesi gereken ilk madde, buradaki alt yapıyı sağlayan bulut sağlayıcıların endüstri standartlarını karşılayan katmanlı güvenlik önlemlerini incelemek.

 

Yakup Benli
Toyo Ink Türkiye CEO
– İsmimiz Artience olarak değişti fakat bu sadece bir isim değil, bir felsefe değişimi. Başlangıcımız bir mürekkep dükkanıydı ama zaman içinde firma medikal sektörüne ürün veren, özellikli birçok kimyasalın üretildiği bir grup oldu.

– Grubun politikaları içinde iş portföyümüzü dönüştürmek var. Kaynakları daha verimli kullanmak ve ileri teknoloji ürünlerin geliştirilmesi konusunda çalışmalara devam etmek. Ana amaç, insanların daha mutlu bir dünya yaratılması için gerekli olan sürdürülebilirliği ve kurumsal dönüşümü sağlamak.

– Türkiye’de faaliyet gösterirken grubun ana felsefesi mevcut bilgi ve tecrübelerimizle müşterileri karşılamayı ve onlara gerekli katkıyı sunmayı hedefliyoruz.

– Ürün geliştirmek, yeni ürünler üretmek DNA’mızda var. Müşterilerle birlikte yürüdüğümüz sektörde ana etken sürdürülebilirlik. Örneğin ambalajlarda alüminyum kullanımını engellemek için onun yerine kullanılabilecek malzemeler geliştiriyoruz. Gıda güvenliği konusunda Türkiye’de kendi Ar-Ge ekiplerimiz var. Gıda ambalajlamasına uygun mürekkep serilerini çıkardık.

– Bizim işimizin temeli ürünü bulmak, geliştirmek ve piyasaya doğru ürünü sunmak. Ar-Ge çalışmalarımız artarak devam edecek.”

Tuna Demiralp
Bayer Tüketici Sağlığı Pazarlama Direktörü

– Yaşam bilimleri şirketi kimliğimizle sağlığımıza etki eden tüm faktörleri toparlamak istedik. Bunu da diğer tüm sektörlerle paylaşmayı hedefledik. Böylece insan sağlığı ve yaşam kalitesine değer katma gayemizi kendi etki alanımızın üzerinde değerlendirme fırsatı bulabiliriz.

– “Ipsos Türkiye’nin yaptığı araştırmalarda Zihin Sağlığı ana konu oldu. Kovid’den sonra, insanların stres ve zihin sağlığı konusunda daha duyarlı olduklarını gözlemledik. Bizim artık sağlık konusunu, daha bütünsel bir çerçeveden ele almamız gerekiyor. Ekonomi ve finansal gelişmelere yönelik kaygılar en önemli sebeplerden bir tanesi. Bireysel ihtiyaçlardan çok, toplumsal trendleri de takip etmek gerekiyor. Sosyal izolasyon, sürekli meşgul olma, yoğun sosyal medya kullanımı gibi sebepler kaygı ve stres kaynaklarından.

– Sağlık okuryazarlığına uzun zamandır yatırım yapıyoruz. Amacımız toplumun doğru bilgiyi, doğru kaynaktan almasını sağlamak. 2017’den beri birçok kampanya düzenledik. Bu sene de ‘Herkes için Sağlık, Sıfır Açlık’ projesini hazırladık ve tüm sektörlere sunduk.

Alex Tapscott
Web3, Blockchain Revolution kitapları yazarı
– Web’in ilk dönemi, web1, gerçekten internet sitelerinden bilgiye erişmenin bir yoluydu. Bilgiye erişimi demokratikleştirdi. Web’in ikinci dönemi, web2, bir işbirliği platformu haline geldi. Ne yazık ki bu değerin çoğu bir avuç büyük teknoloji şirketi tarafından kontrol ediliyor. Web3 ise artık kendi kimliklerimize, bilgilerimize, dijital yaratımlarımıza ve varlıklarımıza sahip olduğumuz ve yönetebildiğimiz bir platform. Bu da blockchain teknolojisiyle mümkün oluyor.

– Blockchain, Web3 için çeşitli yapı taşlarından biri. Web3 terimi, hepsi bir araya gelen birkaç farklı şeyi kapsıyor. Web3 geleceği şekillendirecek ve dünyayı oldukça derinden değiştirecek. Özellikle finansal hizmetler, interaktif eğlence, oyun ve kültür… Sanat ve kültürden fiziksel altyapıya, finansal hizmetlerden metaverse’e kadar her şey. Bu endüstrilerin her biri yeniden tasarlanacak.

– Web3 kitabım, geleceği önemseyen ve belki de onu şekillendirmede rol oynamak isteyen herkes için… İnsanlık tarihinde ilk kez insanların büyük çoğunluğu dünyanın her yerinden aynı teknolojiye ulaşabilecek. Bu önceki dönemlerden çok farklı bir aşama.

– Web3 ile dünya artık daha düz bir yer… Bir sonraki çağa liderlik etmek için herkesin kişisel fırsatı var. Kitabım herkes için ve Web 3 ve blockchain etrafındaki tartışmayı başlatmaya ve hatta sıfırlamaya yardımcı olacağını umduğum bir kitap.

– Yapay zeka, blockchain ve diğer teknolojiler hakkında bilgi edinmeye başlamak için en iyi zaman şu an.

– Eskinin liderleri genellikle yeniyi benimsemekte zorlanırlar. Erken mi adapte oluyoruz, müşterimiz için iyi olmayabilir diyebilirler. Marriott’un Airbnb’yi veya GM’in Uber’i icat etmemesinin bir nedeni var. Ama şirketler değişim dönemlerine ayak uydurabildiler ve daha güçlü ve daha iyi bir şekilde ortaya çıkabildiler. Mesela 50 yaşındaki Microsoft web1’i ve mobil teknolojiyi kaçırdı ama şu anda tekrar çok güçlü.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

yeni-donemde-verimli-buyuyecegiz

Yeni dönemde verimli büyüyeceğiz

fastcompany-nisan-mayis-kapak

Bize göre doğru röportaj/içerik