in

Angela Ahrendts’in Apple’da öğrendiği 3 ders

Angela Ahrendts, Apple’da geçirdiği 5 yıl boyunca şirkette en fazla ücret alan yöneticilerden biriydi. İşte orada öğrendiği en büyük 3 ders…

LISA EADICICCO (1 DAKİKALIK OKUMA)

Apple, Burberry’nin eski CEO’su Angela Ahrendts’e dev perakende işini yönetmesi için teklif götürdüğünde, Ahrendts bunun kendisi için doğru hamle olduğundan emin değildi. Ancak, LinkedIn’de Jessi Hempel ile yaptığı söyleşide bu deneyimden çok fazla şey öğrendiğini anlattı.

Öğrendiklerini üç ana fikir ile şöyle anlattı: Nereden geldiğinizi unutmayın, hayal edebileceğinizden daha hızlı hareket edin ve daha büyük bir sorumluluğunuz olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Ahrendts, ilk dersten bahsederken, Apple çalışanlarının, şirketin kurucusu ve eski CEO’su Steve Jobs’un ideal ve değerlerine sık sık atıfta bulunduğunu gördüğünde ne düşündüğünden şöyle bahsediyor: “Bunun önüne geçebilirdim ama ‘Bunu koruyalım’ diye düşündüm. Nereden geldiğinizi asla unutmayın ve bunu temel olarak kullanın.”

Apple gibi bir teknoloji şirketinde üst düzey yöneticilik yapmak, Ahrendts’e hızlı hareket etmenin önemini de gösterdi; özellikle dikkatimizi Instagram, YouTube ve Uber gibi uygulamaların yönettiği bir çağda… “Şirketteki liderlere çok, çok hızlı davranmamız gerektiğini söyledim. Böylelikle lüzumsuz kılavuzlardan, gereksiz her şeyden kurtulduk. YouTube’a 3 dakikalık videolar koyduk. Böylelikle dünyadan 70 bin kişiyi bir araya topladık” diye anlatıyor.

Ahrendts, aynı zamanda Apple’ın perakende işini yönetmenin, sadece iPhone satmaktan çok daha fazlası olduğunu öğrendi. “Öğrendiğim en önemli üçüncü şey, daha fazla sorumluluğunuz olduğunu asla unutmamak” diyor. Bu düşünce biçimi, fotoğraf, video ve müzik alanında ücretsiz dersler sağlayan, Ahrendts’in öncülük ettiği “Today At Apple” programıyla uyumluydu. Ahrendts, bundan bahsederken “Takımlara toplumda nasıl bir etki yaratabileceklerini anlattım” diyor.

Ahrendts bundan bir yıl önce Apple’dan ayrılsa da anlattıkları önemli ve son olarak şunları söylüyor: “Çok mükemmel bir plan yaparsanız, bütün diğer fırsatları kaçırırsınız. Onları bir kenara itip kendi planınızla yaşamaya çalışırsınız. Bundan kaçının.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

En iyi liderlerde bulunan ama genellikle bahsetmekten kaçınılan özellik: Sevgi

Sermayemiz güven!