in

Menarini Türkiye sağlık sektöründe değer yaratan projeleri ile büyüyor

Menarini Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Ecz. Işıl Çelik Uzunçakmak, şirketin Türkiye pazarındaki stratejilerini paylaştı. Dünyanın önde gelen ilaç firmalarından​ biri olan  Menarini’nin pazarlama ve kurumsal iletişim stratejilerinin temelinde hasta odaklılık, inovasyon, değer yaratma ve sürdürülebilirlik ilkelerinin bulunduğunu belirtti.

Işıl Çelik Uzunçakmak
Işıl Çelik Uzunçakmak

Floransa merkezli İtalyan ilaç şirketi  Menarini, “Hayata Sağlık Katmak” vizyonuyla; ülkemizde kardiyovasküler hastalıklar, metabolik hastalıklar, enfeksiyon hastalıkları, nörolojik hastalıklar, alerji ve ağrı alanlarına yönelik inovatif ürünler sunuyor. Dünya genelinde 140 ülkede, 17.000’den fazla çalışanıyla faaliyet gösterirken Türkiye’de ise üretim, merkez ofis ve geniş saha yapımızla birlikte yaklaşık 1000 kişilik bir ekip ile çalışıyoruz. Menarini Group’un ülkemizdeki yolculuğunun yaklaşık 24. senesinde Türkiye, grup içerisinde en fazla kutu satışı yapan ülke konumunda bulunuyor. Dünyadaki 18 üretim tesisinden biri olan İstanbul’daki fabrikamızda ise Türkiye ve bölge ülkelere sunulan ilaçların üretimi yapılıyor.

ETİK VE BİLİM TEMELLİ PAZARLAMA

Sağlık sektöründe pazarlama yapmak, klasik pazarlamadan çok farklı bir sorumluluk ve hassasiyet gerektiriyor. Biz, içeriklerimizi bilimsel doğruluk, etik değerler ve gerçek ihtiyaçlar temelinde kurguluyoruz.

Pazarlamada farklılaşmanın yolu, her zaman stratejileri değiştirmekten değil; hızlı ve doğru analizlerle, taktikleri paydaş beklentilerine anlamlı ve samimi şekilde adapte edebilmekten geçiyor.

Dijitalleşme elbette bizim için de önemli bir alan. Ancak diğer sektörlerdeki kadar yoğun ya da çok yenilikçi projelerle ilerlemek mümkün değil. Çünkü biz doğrudan nihai kullanıcıya ulaşamıyoruz; iletişimimizi sağlık meslek mensuplarına odaklı şekilde kurgulamak zorundayız.

Regülasyonlara ve etik ilkelere sıkı sıkıya bağlı kalırken, pazarlamayı sadece bir ürün tanıtımı olarak görmüyoruz. Bizim için pazarlama, sağlık yolculuğuna katkı sunan bir bilinç oluşturma süreci. İşte bu yüzden, Menarini’nin pazarlama yaklaşımında bilim ve etik her zaman merkezdedir.

MOTİVASYON VE AÇIK İLETİŞİM ODAKLI EKİP YÖNETİMİ

Bir lider olarak, ekip motivasyonunun ve iş birliğinin sürdürülebilir başarı için vazgeçilmez olduğuna inanıyorum. Açık iletişim, karşılıklı saygı, ortak hedeflere odaklanma ve bireysel yetkinlikleri destekleme yaklaşımı, ekip yönetiminde benim için temel prensipler arasında.

Çalışanların katılımını teşvik eden, fikirlerine gerçekten değer veren ve gelişimlerine yatırım yapan bir şirket kültürü oluşturmanın, uzun vadede hem bireysel hem de ekip performansını belirleyici bir faktör olduğuna inanıyorum. İyi bir ekip, yalnızca güçlü bireylerden değil; aynı zamanda güçlü bir ortak vizyondan doğar.

EĞİTİMDEN SANATA TOPLUMSAL FAYDA ODAKLI PROJELER

Menarini Türkiye’nin sosyal sorumluluk projeleri ve sürdürülebilirlik çalışmaları da şirketin değerlerine ve topluma olan bağlılığını yansıtıyor. Bizim için sorumluluk, iyi niyetli söylemlerle sınırlı kalmayıp, somut çabalara dönüşmek zorunda.

Yaşadığımız topluma fayda sağlamanın tüm kurumların asli görevi olduğuna inanıyorum. “Daha fazla sağlık, daha fazla mutluluk, daha fazla hayat” misyonumuz doğrultusunda, farklı alanlarda sosyal sorumluluk projeleri yürütüyoruz.

Öncelikli alanlarımız olan eğitim ve sanat başlıkları altında; toplumda gerçek sosyal fayda yaratan çalışmalara imza atıyor, topluma farklı noktalardan temas etmeyi önemsiyoruz.

Işıl Çelik Uzunçakmak, Menarini Türkiye’nin hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projelerinin detaylarını paylaştı:

Son üç yılda hayata geçirdiğimiz projelerden bahsedecek olursam; eğitim başlığımız altında, 2022 yılında 14 Mart Tıp Bayramı vesilesiyle başlattığımız “Her Adım Değerli” adım bağışı projemiz ile Türk Eğitim Vakfı’nın pandemide hayatını kaybeden sağlık profesyonellerinin çocuklarının eğitimi için oluşturduğu burs fonuna katkı sağladık. Help Steps uygulaması ile gerçekleştirdiğimiz bu proje kapsamında Menarini Türkiye çalışanları olarak adımlarımızı çocukların eğitimine bağışladık. 2023 yılında 6 Şubat depreminin yaralarını sarmaya katkı sağlamak adına Türk Eğitim Derneği’nin “Deprem Geleceğimizi Yıkmasın” projesi ve Türk Eğitim Vakfı ile oluşturduğumuz “Menarini Türkiye Burs Fonu” ile depremden etkilenen öğrencilerin eğitimlerini destekledik.

Geçtiğimiz yıl ise deprem bölgesini desteklemeye devam ettik ve 2024-2025 eğitim dönemine başlayan depremzede öğrencilerin okul ihtiyaçlarını karşılamaya destek olmak amacıyla Toplum Gönüllüleri Vakfı ile önemli bir projeye daha imza attık. Depremin yaralarını sarmaya çalışan Kahramanmaraş’ta Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) bünyesinde yer alan Pazarcık Destek Merkezinden faydalanan ilkokul öğrencilerine Menarini çalışanları tarafından özenle hazırlanan okula dönüş setleri ulaştırdık. Dilerim her bir set, öğrencilerin geleceğe daha umutla bakabilmesi için birer ışık olmuştur.

KAYGINI YÖNET, POTANSİYELİNİ KEŞFET!

İnsanı önemseyen, topluma fayda sağlama sorumluluğu ile hareket eden ve bu sorumlulukta eğitim alanını odağına alan bir kurum olarak; bu yıl da Toplum Gönüllüleri Vakfı ile farklı bir proje hayata geçirdik. “Kaygını Yönet, Potansiyelini Keşfet” adlı yeni projemizle; üniversite sınavına hazırlanan lise öğrencilerinin sınav ve gelecek kaygılarını sağlıklı bir şekilde yönetebilmelerine destek olmayı ve sahip oldukları potansiyellerini keşfetmelerini amaçlıyoruz.

HAYATA SANAT KAT

Menarini olarak, sanatın evrensel gücünü toplumla buluşturmayı bir misyon olarak görüyoruz. Global merkezimizin Rönesans’ın doğduğu topraklar olan Floransa’da bulunması, bize hem sağlık alanında hem de sanatta ilham kaynağı oluyor.

Sektörde kaliteli ve erişilebilir sağlık çözümleri sunarken, hayatı güzelleştiren sanatla da topluma dokunmaya özen gösteriyoruz. 2022 yılından bu yana, sanat aracılığıyla topluma ulaşan projelerimizi her yıl yeni eserlerle zenginleştirmeye devam ediyoruz.

“Hayata Sanat Kat” projemizle, sanatın eşsiz güzelliklerini toplumun tüm kesimlerine ulaştırmayı amaçlıyoruz. Projemizin yeni serisinde; sanat tarihine damga vurmuş İtalyan sanat eserleri, Tarihçi ve Seyahat Yazarı Saffet Emre Tonguç’un anlatımıyla Menarini Türkiye YouTube kanalında sanatseverlerle buluşuyor.

Hayata Sanat Kat projemiz ile sanatın herkese açık ve erişilebilir olmasını sağlarken, aynı zamanda Türkiye ve İtalya arasında kültürel bir köprü kurmayı hedefliyoruz.

“Hayata Sanat Kat” serisinin videolarına Menarini Türkiye YouTube kanalından ulaşabilirsiniz;

Bu bir reklamdır.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapsamlı kültürel dönüşüm başlattık

Burgan Bank, EBRD tarafından “Türkiye’nin En Aktif Amir Bankası” seçildi