“Bir alana/işe odaklanmalarını, ne yapacaklarsa çok hızlı yapmalarını öneriyorum.”
NAZIM SALUR – Getir Kurucusu
“Girişimcilere daha ilk günden itibaren global düşünmelerini öneriyorum. Yazılımlarını, ürünlerini ve takımlarını, bu büyüme yaklaşımıyla kurgulamaları gerekiyor.”
HANDE ÇİLİNGİR – Insider Kurucusu
- En zor olanı büyümek… Fikirler nispeten kolay ortaya çıkıyor. Ancak, onu ölçeklendirmek ve sürdürebilmek çok zor…
- Finansı doğru yönetmek çok kritik… Mutlaka deneyimli bir finans uzmanı ile çalışın.
- Çok iyi bir network kurun. Sadece ülke içi değil, global ilişkiler de geliştirin.
CANAN ÖZSOY – GE Türkiye CEO
“Bir startup için en kritik olanı sabırdır. Sabırla ürünlerinizi geliştirmeye odaklanın. Aynı zamanda ürün geliştirmeye destek olacak bir müşteri bulun.”
SÜREYYA CİLİV
“Genç startup kardeşlerime şunu önermek istiyorum: Büyük düşün, küçük başla ve temkinli
bir şekilde her zaman risk almaya özen göster. Ve her zaman iletişime çok büyük önem ver.”
EROL BİLECİK – Index Group YKB
- Her startup büyümek amacıyla kurulur. Büyümek için önce ihtiyaçların doğru saptanması gerekiyor. Bazılarının finansmana, bazılarının ortağa, bir bölümünün de yatırıma ihtiyacı vardır.
- Tek reçete diye sorarsanız, kesinlikle ortak alınmasını öneriyorum. 1 artı 1 eşittir 11 edecek bir ortaklık düşünmelisiniz. Ancak, bu ortaklıklarda ihtiyaç ve birlikteliğin getireceklerini iyi analiz etmelisiniz.
- Aslında TAV da bir start-up idi… Yepyeni bir işkoluydu. Finansman gerekiyordu ama iş modelini finansal kuruluşlara ve bankalara anlatmamız gerekiyordu. Dünyayı dolaştık işimizi anlattık. Önce fonlara hisse sattık, ardından halka açıldık. Sonra aynı sektörden yabancı ortak aldık.
- İşin doğrusu yeni bir girişimin başarısına tüketici karar veriyor. Tüketici ihtiyacını karşılamanız gerekiyor.
SANİ ŞENER – TAV Holding CEO’su
“Mutlaka hızlı karar verin ve çevik bir yapı kurun. Hatalarınızdan çabuk ders çıkarın ve tekrarlamayın. Gerektiği zaman kolu kesin, unutmayın… Bir startup olduğunuzu unutmayın. Start-uplarda birçok uzuv yeniden çıkar.”
NEVZAT AYDIN – Yemeksepeti CEO
“Öncelikle ürün-pazar uyumunu sağladığınızdan emin olun. Bu konudan emin olduktan sonra yatırım almaya yönelin ve ardından gaza basın.
HASAN ASLANOBA – Aslanoba Capital Kurucusu