in

Kıyafetinizin rengi işiniz hakkında ne söylüyor?

Mavi ve yeşil, sunum yaparken giymek için muhteşem renkler olmalarına rağmen grup projeleri için neden uygun değil? Ve bir sonraki performans değerlendirmenizde neden beyaz giymelisiniz?

JARED LINDZON  4 DAKİKALIK OKUMA

Renk seçimi konusunda insanlar ikiye ayrılıyor: Bazıları giyimi kendilerini ifade etmek için kullanırken, bazıları buna hiç önem vermiyor.

Renklerin kararlarınız, öz güveniniz ya da başkaları üzerindeki izleniminize dair etkisinin farkında olup olmadığınızın bir önemi yok. Bilin ki, günün sonunda renk seçimleriniz fark yaratıyor; özellikle iş yerindeki kritik, yüksek baskı altı olduğunuz durumlarda…

Emmy ödüllü stilist ve “Color Your Style: How to Wear Your True Colors” adlı çok satan kitabın yazarı David Zyla, “’Modayla ilgilenmiyorum, ne giydiğimi umursamıyorum’ diyen insanlar bile renge dayalı seçimler yapıyor” diyor.

Zyla, bilinçli ya da bilinçsiz olarak herkesin tercih ettiği bir rengin bulunduğunu söylüyor. Bu renk seçimi, en azından hayatımız boyunca başkalarından aldığımız yorum ve komplimanlara dayalı bir hisse ve farklı durumlara hangisinin daha uygun olacağına dair düşüncelerimize dayanıyor.

Bize en iyi uyan rengi bulmak için, Zyla kendimize dönerek yola çıkmamız gerektiğine inanıyor. “Her insan müthiş bir portrenin öznesidir ve bu resim zaten yapılmış durumda” diyor ve devam ediyor: “Herkesin göz, saç ve derisinin belli bir rengi var. Bu renkleri ana zemin olarak düşünelim. Giysi, aksesuarlar ve makyaj ise zaten orada var olanı göstermek için kullanılıyor.”

SUNUM VE KONUŞMALAR

Konuşma yapacağınız bir etkinlikte, örneğin iş yerindeki bir sunumda Zyla mavi, yeşil ve mor arasından “güçlü renginizi” seçmenizi öneriyor.

“Herkes için bu rengin kişisel bir tonu vardır ve bunu bulmak oldukça kolaydır” diyor; “Bu turkuaz, menekşe ya da zümrüt yeşili olabilir. Bu, ‘Bana bakın, beni dinleyin, dinlemeye değer şeyler söylüyorum’ diyen renktir.”

GRUP ÇALIŞMALARI

İşbirliğine dayalı etkinliklerde Zyla kalabalık içerisinde ayrıksı duran güçlü renklerden kaçınmayı öneriyor.

“Bir toplantıda güven duygusu yaratmak istiyorsanız, gözlerinizdeki en koyu tonu yansıtan rengi seçin. Çünkü bu gözleri aydınlatır ve gözler ruhun penceresidir” diyor ve devam ediyor: “Böylelikle açık, dürüst ve işbirlikçi olduğunuzu gösterirsiniz. Gruba ‘Almaya ve vermeye hazırım. Biz bir ekibiz’ mesajı gönderirsiniz.”

Eiseman Center for Color Information & Training’in ve Pantone Color Institute’ün direktörü Leatrice Eiseman ise şunları ekliyor: “Dikkat çeken çok sayıda rengi üzerinizde taşırsanız, başkalarının gözü işten çok üzerinize kayar.”

İŞ GÖRÜŞMELERİ

Eiseman, iş görüşmesi için giyinirken seçilen rengin iş fonksiyonu ve sektör ile uyumlu olması gerektiğini düşünüyor. Lacivert, siyah ve gri gibi koyu renkler ciddiyet ve güven duygusunu destekliyor. Bunlar, uyum ve güvenilirliğin önemli olduğu roller ve sektörler için en uygun seçimler. Eiseman, “Ancak buna hatırlanmanızı sağlayacak başka bir renk katın” diyor ve başvuran diğer herkes gibi göründüğünüzde aradan sıyrılmanın zor olduğuna dikkat çekiyor.

Şu öneriyi yapıyor: “Görüşmeye katılanların ilgisini yakalayacak güçlü renkler de kullanın. Erkek için kravatta, kadın için aksesuarda bu rengi eklemek düşünülebilir. Bu siyah, koyu gri, lacivert ya da bej hakimiyetinden çıkmanızı sağlar.”

Daha fazla yaratıcılık gerektiren bazı sektörlerde ise daha derin bir bireysellik imajı takdir görebilir.

“Tuhaf, çağdaş dizaynlarıyla ünlü bir tasarım ya da kozmetik şirketine başvuruyorsanız, her zaman koyu renk giymeniz gerektiği kuralına uymak istemeyebilirsiniz” diyen Eiseman, şöyle devam ediyor: “Dikkate almanız gereken şeyler; sektör, beklentiler ve vermek istediğiniz mesaj olmalı.”

PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİ

İş görüşmelerinde olduğu gibi, performans değerlendirmelerinde de giyim önemlidir. Burada aslında zaten sizi belli ölçüde tanıyan bir tarafla karşı karşıyasınız. Ancak çok rahat bir giyim tarzı, değerlendirmeyi yeterince ciddiye almadığınız hissini yaratabilir.

İngiltere merkezli perakende devi Quiz Clothing’de dijital pazarlamada çalışan Nicole Cavin, “İşin ne kadar içinde olsanız da performans değerlendirmesinin resmi bir görüşme olduğunu unutmayın” diyor. Cavin, birçok rengin tercih edilebileceğini ama beyazın en doğru seçim olacağını düşünüyor. Çünkü bu bir beyaz sayfa, sonsuz olasılık içeren boş bir tuval duygusu yaratıyor.

Ona göre bu, karşı tarafta kibir algısı yaratmaktan kaçınmak için en güçlü renk. Geleceğinize dair iyimser olduğunuzu, kariyerinizdeki yeni basamaklar hakkında konuşmak için pozitif bir tutum sergilediğinizi yansıtıyor.

 

Yazar Bilgisi: JARED LINDZON

JARED LINDZON, GAZETECİ VE KONUŞMACIDIR. İŞLERİN GELECEĞİ, YETENEK YÖNETİMİ, İNOVASYON, GİRİŞİMCİLİK, TEKNOLOJİ, POLİTİKA, SPOR VE MÜZİK ALANLARINDA YAZMAKTADIR.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu tuhaf, parlak ayakkabılar 3D yazıcıdan sizin için çıktı

En çok “hasta” olunan günler, sandığınız günler değil