in , ,

Startup’tan CEO’ya ders!

Dünyada olduğu gibi Türkiye’deki şirket patron ve CEO’ları girişimcilere yatırım yapıyor, onlarla iş birliklerine yöneliyor. Bunu yaparken de startup’ların farklı yönlerinden öğreniyor, yenilikleri o cepheden takip ediyorlar.

Startup’tan-CEO’ya-ders!

Fotoğraf: Pixabay

ALPER GÖKGÖZ

ALPER GÖKGÖZ
ING Genel Müdürü

  • Çevik yaklaşım… Organizasyon yapısından iş yapış biçimine ve düşünce ve davranış şekillerine dek her alanda çevik yapılar inşa etmek, ‘kalıpların dışında hayatın içinde’ çözümleri mümkün kılıyor.
  • En yalın ve sade ürün (MVP) yaklaşımı. Çeşitli ve yenilikçi dijital ürünler sunabilmemizde bu yaklaşım önemli bir rol oynuyor. Böylece dijital bir ürün fikrimiz için ilk prototipi sunuyor, müşterilerimizden ve iş ortaklarımızdan aldığımız geri bildirimlerle bu ürünleri geliştirmeye ya da tamamen farklı bir yöne gitmeye karar verebiliyoruz.
  • Hata yapmamaktan korkmamayı öğreniyoruz. Çünkü, hayallere çıkan birçok olasılık var ve farklı yollar aramayı öğrenmek aslında en büyük zenginlik. Her hata bir öğrenim ve başarıya giden yolda atılan bir adım. Biz de bu düşünce biçimiyle ilerliyoruz.

 

BURAK AYDIN

BURAK AYDIN
AmazonWS Türkiye GM

Kendi melek yatırımlarım ve şirket olarak işbirliği yaptığımız startup’lardan çok şey öğreniyor, ciddi anlamda besleniyorum. Onlardan iki bakış açısıyla öğrenmek mümkün.

  1. Birincisi, onların başarı hikayelerinden öğrenilecek başlıklar. Örneğin sorunları basite indirgemek, hızlı ve sonuç odaklı olmak konusunda çok başarılılar.
  2. İkincisi ise başarısızlık hikayeleri öğretici olabiliyor. Burada da “kendi fikrine” veya gerçeklerden koparak “hayallere âşık” olmamak gerektiği konusu öne çıkıyor. Yeterince sıkı ve sonuç odaklı çalışmamak, başarısızlığı getiriyor.

 

ÖMER MERT

ÖMER MERT
Fibabanka Genel Müdürü

Girişimlerle birlikte çalışırken, değişen koşullara hızlı bir şekilde adapte olmanın ve strese girmeden ve odak noktasını koruyarak belirsizliklerle başa çıkmanın önemine yakından tanıklık ettim.

Bunun yanı sıra girişimin temelini bir hikayeye oturtmaları ve bu hikaye etrafında yeni ürün/servislerini yaratmaları da önemli… Bununla yatırımcı, müşteri ve çalışanları hikayenin karakteri haline getirmeleri çok değerli bir deneyim.

 

ÜMİT LEBLEBİCİ

ÜMİT LEBLEBİCİ
TEB Genel Müdürü

En çok öğrendiğim tarafları hızlı olmaları ve her bir sürece pratik çözüm üretebilmeleridir.Kendi iş alanlarında dünyadaki gelişmeleri yakından izliyor ve adapte olma konusunda daha global düşünebiliyorlar.

 

KADRİ SAMSUNLU

KADRİ SAMSUNLU
İGA CEO’su

Havaalanları olarak ne tür ihtiyaçlarımız olduğunu biliyoruz. Bunları startup ve girişimcilerle tamamlamaya ve paylaşmaya açığız. İşbirliğini anlamak ve onları izlemek için İGA Hub’ı da oluşturduk.

 

FARUK ECZACIBAŞI

FARUK ECZACIBAŞI
Eczacıbaşı Holding YK Başkan Vekili

Öncelikle teknolojiye olan hakimiyetlerinin bizden fazla olması ve alışkanlıklarını bu hakimiyetin üstüne oturtmaları çok etkileyici…
Genellikle bizim sorun ettiğimiz birçok konuyu onlar çok fazla kafaya takmıyorlar. Ben de mümkün olduğunca onlar gibi düşünmeye çalışıyorum.

 

ELVAN ÜNLÜTÜRK

ELVAN ÜNLÜTÜRK
Sun Tekstil YKB

Startup’lardan çok fazla yenilik öğreniyoruz. Özellikle yazılım, yapay zeka, veri yönetimi gibi konularda bizim ufkumuzu genişletiyor, ilham kaynağı oluyorlar. Onlar, bizim günlük işlerimizdeki eksiklikleri daha hızlı fark ediyor ve bu açıkları kapatmak için çözüm üretiyorlar. Bu fark beni çok heyecanlandırıyor. Hatta bazı konular bizim için uygun olmasa bile dinlemek ve birlikte proje geliştirmek şirketimizde her kademede destekleniyor. Bu nedenle ‘döngüsel ekonomi’ tarafında startup’larla çalışıyoruz.

 

PELİN AKIN ÖZALP

PELİN AKIN ÖZALP
Akfen Holding YKÜ

Yeni teknolojileri takip etmek, Y kuşağı olarak bizim olmazsa olmazlarımız arasında yer alıyor. Çünkü, şu andaki aktiflerimizi/varlıklarımızı iyileştirecek katkılar onlardan gelecek. Bunun için de startup’larla iletişimde olup, sorunların nasıl çözüleceğini, nerelerde fırsat olduğunu onları izleyerek anlamaya çalışıyoruz.

 

SİNEM SANDIKÇI GÖKÇEN

SİNEM SANDIKÇI GÖKÇEN
L’Oreal Türkiye GM

L’Oreal, kendini bir ‘unicornasaurus’ olarak tanımlıyor. Bunun en önemli nedeni, 100 yıllık bir dinozor olmasına rağmen iş yapış şeklinin çevik ve yaratıcı bir startup gibi olmasıdır. Startup işbirliklerinden hem şirket hem de birey olarak yararlanıyoruz. Tutku, vizyon, çeviklik, disiplin ve herkesi bir hayale inandırmak, startup’larla ortak noktamızı oluşturuyor. Onlar arasında ‘yeni nesil olmak’ ve ‘onarıcı liderlik’ konularında çok iyi örnekler/rol modeller gözlemliyorum. Bu konularda kendimizi değerlendirmemize katkıda bulunuyor.

 

EBRU ÖZDEMİR
Limak Yatırım CEO

Girişimciler, odaklandıkları alanlarda öncü rol oynuyorlar. Kurumsal yapı içerisinde kimi zaman bizlerin gözünden kaçan veya dikkat etmediğimiz konuları/çözümleri gündeme getiriyorlar. Çok sesliliğe, farklı görüşlere her zaman önem veriyorum. Bu sebeple girişimcilerden çok farklı sektörlerde yararlanmaya çalışıyoruz. Özellikle inşaat, enerji ve altyapıya yönelik startuplarla yakın temastayız, ürünlerini sahada test imkanı sunuyoruz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0-karbon-maliyeti

‘0’ Karbon Maliyeti

perakende-donusum

Yeni dönemde perakende dönüşümü