in , ,

“2022’de 3 kat daha büyümeyi hedefliyoruz.”

Yeme içme sektöründeki dijital dönüşüm, yeni ödeme çözümlerini de beraberinde getiriyor. Bunun bir örneği; restoranlara yeni ödeme çözümü sunan GastroPay. Henüz yeni bir girişim olmasına rağmen hızlı bir büyüme eğilimi yakaladı. Şirketin Kurucu Ortağı Gizem Oral Kutman, bu yıl 3 kat büyüme performansı yakalayacaklarını dile getiriyor.

2022’de-3-kat-daha-büyümeyi-hedefliyoruz.”
Gizem Oral Kutman

Öncelikle bize GastroPay’den söz eder misiniz? GastroPay fikri ne zaman ortaya çıktı, bugüne kadar nasıl bir performans sağlandı?
GastroClub’ın çatısı altında; kullanıcı ve restoranlara yeni ödeme çözümü sunduğumuz GastroPay’i 2021 Haziran ayında kullanıma açtık. GastroPay, restoran sektörünün yüz yüze ödemelerde kullanılan ilk ve tek dijital cüzdanı uygulaması. Bu süre zarfında hızlı bir büyüme yakaladık. Kullanıcı sayımız 10 ayda 100 bine yaklaştı. Kullanıcılarımıza, GastroPay ile yaptıkları restoran ödemelerinde hesaplarının yüzde 40’a varan kısmını GastroPay cüzdanlarına geri yüklüyoruz. Ana sponsorumuz Visa… Visa ile yaptığımız iş birliğiyle kullanıcıları GastroPay üzerinden Visa kartlarıyla ilk harcamalarında 50 TL puanlık hoş geldin hediyesiyle karşılıyoruz. Buradaki amacımız, kullanıcılarımıza temassız ödeme sistemini deneyimlemeleri ve hesaplı yeme içme zevkini yaşamalarını sağlamak.

Yeni nesil ödeme alanında faaliyet gösteriyorsunuz. Bu alana nasıl bir fark yaratmayı düşünüyorsunuz? Biraz farktan ve teknolojinizden söz eder misiniz?
Diğer dijital cüzdan uygulamalarından ayrışabildiğimiz ilk nokta yeme-içme dikeyinde güçlü ve derin olmamız. Kullanıcılarımıza sağladığımız kampanyalar ve sistemimizde bulunan bini aşkın restoran çeşitliliğiyle ön plana çıkıyoruz. Restoran sayımız 1000’i aştı. İş birliği içerisinde olduğumuz KFC, Pizza Lazza gibi fast food, Happy Moons, Midpoint, Kırıntı, Cookshop gibi popüler yeme-içme noktaları, Kahve Dünyası gibi kahve zincirleri, Köşebaşı, Uskumru gibi lüks restoranlar bulunuyor. Bu zincirlerin bazılarının online siparişlerinde de ödeme yöntemi olarak tanımlıyız. Bankalarla hem kampanya yaparak, kullanıcılarımıza ekstra faydalar sağlıyoruz hem de onların kendi uygulamaları içerisinde kendi cüzdan uygulamalarına entegre olarak tamamlayıcı bir rol oynuyoruz. 1 Mart’da İş Bankası’yla kampanyamız başladı. Maximum kartla GastroPay ile yaptıkları harcamaların yüzde 10’u kadar ilave puan kazanabiliyorlar. Kullanıcılarımız açısından en büyük avantajı ise bütün kampanyaların birleştirilebilmesi. Kampanya koşullarının değişmez maddesini GastroPay ile değiştirdik.

Bir ödeme sistemi olarak nihai hedefinizde müşteri memnuniyeti var. Sizi kullanan işletmeler bu ürünü kullanarak müşteri tarafında nasıl bir etki yapacak?
Sistemimizde bulunan işletmelere GastroPay ile avantajlı bir şekilde temassız ödeme altyapısını sunarak dijitalleşmelerine katkıda bulunuyoruz. Pandemi döneminin de etkisiyle işletmeler için bu tarz temassız ödeme sistemleri önemli bir gereklilik haline geldi. Sunduğumuz kampanyalarla da restoranlara kendi müşteri sadakatini oluşturup müşteri sirkülasyonunu artırmalarını sağlıyoruz. Ayrıca restoranların müşteriye ulaşma noktasında dijital, outdoor reklamlarıyla iletişim kurabilme fırsatı sunuyoruz.

Gelecek için hedeflerinizi paylaşır mısınız? GastroPay’in geleceğinden söz eder misiniz?
Dünya çapındaki trendlere, inovasyonlara ayak uydurarak günden güne büyüyen bir şirket olma yolunda ilerliyoruz. Yeme içme sektöründe yüz yüze yapılan ödemelerde, en yaygın ödeme aracı olarak konumlanmak temel hedefimiz. GastroClub olarak başladığımız yolculuğumuzda kuruluşumuzdan itibaren kârlı bir şirket olduk ve bunu yeni ürünümüzle de sürdürmeye devam ediyoruz. 2021 yılını 7 haneli pozitif EBİTDA tamamladık, bu yıl 3 kat daha büyümeyi hedefliyoruz. GastroPay tarafında stratejik ortaklıklarımızla işimizi bir adım öteye taşıyacağız.

FARKLI SEKTÖRLERDEN İKİ KURUCU

Restoran sektörünün en bilinen sadakat platformlarından biri olan GastroClub’ın yeni nesil mobil ödeme uygulaması ve dijital cüzdanı GastroPay, alanının deneyimli isimleri Gizem Oral Kutman ve Çağlar Karataş tarafından kuruldu. Gizem Oral Kutman, İstanbul ve Londra’da pazarlama ve ürün üretimi alanında hızlı tüketim (FMCG) sektörünün büyük markalarında yöneticilik yaptı. Çağlar Karataş ise New York ve Londra’da 15 yıl yatırım bankacılığı üzerine çalıştı.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Büyük-verinizi-anlamlı-içgörülere-dönüştürme-vakti!

Büyük verinizi anlamlı içgörülere dönüştürme vakti!

Sandoz-Turkiye

Sandoz Türkiye’de Bayrak Değişimi