Fotoğraf: Pixabay
KRİZ YÖNETİMİ
SUMRU ATALAY
Haleon Türkiye CEO
2023 yılında yaşanan zorluklar iş yapma alışkanlıklarımıza önemli yenilikler getirdi. Bunlardan birini de, ‘Kriz zamanlarında dengeli ve sürdürülebilir kararlar alma’ oluşturuyor. Liderler olarak edindiğimiz en büyük kazanım, tüm engellere rağmen her zaman cesaretimizi ve yenilikçi ruhumuzu korumanın yanı sıra, sosyal ve çevresel sorumluluklarımızı da gözeterek iş sürekliliğini sağlamak oldu.
ASLAN SARANGA
Domino’s CEO
Yeni dönem için önemli bir değişikliğe gittim. Artık toplantı öncesi konuşulacakların, yazılı 1 sayfada özetlenmesini istiyorum. Böylece mümkün olduğu kadar sunumlarla vakit kaybetmeden, ana konunun hızla tartışılmasını sağlıyoruz.
GİRİŞİM KÜLTÜRÜ
SİTARE SEZGİN
Teknosa CEO
İşimizin merkezine “girişimcilik ruhunu” koyuyoruz. Kurum içi girişimcilik anlayışını geliştiren çalışanlara fikirlerini serbestçe ifade etme ve projelerini geliştirme imkânı tanıyan bir platform hazırladık. Şirket içi bir anket düzenleyerek platformun ismini de hep birlikte belirledik. Bu sayede, ekiplerimizin fikirlerini destekleyerek, yaratıcılıklarını teşvik ederek potansiyellerini açığa çıkaracağız. Başarının anahtarının, çalışanlarımızı daima dinlemek, onlardan gelen girişim projelerini değerlendirmekten geçtiğine inanıyorum. Böylece “inovasyon ve girişimciliği” şirket kültürüne entegre etmek daha kolay olacaktır.
2024 İÇİN 3 ÖNCELİĞİM
KÜBRA KALYONCU ŞEHERLİ
Kalyon PV YKB
- İş kararlarının tamamında uzun vadeli çevresel ve sosyal etkilerini düşünerek hareket ediyoruz.
- Piyasa koşullarındaki değişikliklere karşı çevik olmalıyız. Tüm süreçlerimizi buna göre tasarlar ve uygulamak için elimizden geleni yapmaya çalışırız. Hızlı adapte olabilmek için yapının da buna göre kurulması gerektiğine inanırım.
- Her zaman yeni teknolojileri takip etmeye ve uygulamaya çalışıyoruz. Fakat bana sorarsanız, inovasyonun özü, yaptığınız işleri daha iyi yapmanın ve yeniyi aramanın yolculuğu diyebilirim.
JEFF BEZOS
Amazon’un kurucusu
“Toplantılarda net bir belge üzerinden konuşmayı ve dağınık gitmeyi seviyorum. Sunumlar yerine toplantıya 6 sayfalık bir metni, 30 dakika boyunca katılımcıların inceleyip okumasıyla başlamayı tercih ediyorum. Tartışmaları ise bundan sonra başlatırız.”
DUYGUSAL ZEKA YÖNETİMİ
ERDOĞAN ÇOBAN
Şölen Çikolata CEO
İş yapma anlayışımı güçlendiren en önemli yeni kural, ‘Duygusal zeka’ (EQ) yönetimi ve insan motivasyonlarını, iş hedefleriyle eşleştirmek oldu. Bu kural, iş süreçlerinde duygusal zeka kullanımının önemini vurgularken, çalışanların motivasyonunu ve bağlılığını artırarak iş hedeflerine daha etkin bir şekilde ulaşmamızı sağlıyor. Ayrıca, pazarlama stratejilerinde 360 derece iletişim planlamasına odaklanmak, daha az maliyetle tüm medya ve mağaza ihtiyaçlarını verimli bir şekilde karşılamanıza yardımcı oluyor.
CİNSİYET EŞİTLİĞİNE ÖNEM
MURAD BAYAR
IC Holding CEO
Son dönemde iş yapma anlayışımıza ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikasına’ uyum kuralı ekledik. Geçtiğimiz yıl yayımladığımız DENK manifestomuz ile toplumsal cinsiyet eşitliğine odaklanıyoruz. Bu kapsamda, işe alım süreçlerinden kariyer gelişimine, ücretlendirme ve yan haklara kadar cinsiyete dayalı olmayan yaklaşımlar geliştiriyoruz. Amacımız, ayrımcılığın olmadığı adil ve önyargısız bir çalışma ortamı yaratmak. Bu politika, tüm çalışanlarımızı, alt yüklenicilerimizi ve tedarikçilerimizi kapsarken, faaliyet gösterdiğimiz coğrafyalarda bulunan yerel halkı da kapsıyor.
PROFESYONELLERE GEÇİŞ
CEM BAVER ÖZALP
Martaş YKÜ
Son dönemde şirket dinamiklerimizden dolayı iş yapma anlayışımızda kültürel değişiklikler gerçekleştiriyoruz. Şirketimizi 3 sene önce profesyonellere devrettik. Bunun meyvelerini vermeye başlamasıyla birlikte KPI bazlı takip düzenine geçerek bazı operasyonel durumlardan zaman kazandım. Biz ortaklara tüm bilgiler daha rakamsal ve somut olarak geliyor. Bu kural niteliğinde olmasa da bizim için önemli bir değişim yarattı.
İKİNCİ PLAN ŞART
SİNEM ÖKSÜZ DEDEBAYRAKTAR
Kipaş Kağıt CEO
Son dönemde büyük yıkım ve acıyla deneyimlediğimiz büyük afet ve ekonomik zorluklarla karşı karşıya geldik. Bunlarla birlikte taleplerde sert düşüşler oldu, sektörlerde iniş ve çıkışlar gözledik. Yaşananlarla birlikte her zaman ‘ikinci plan’ gerekliliği ortaya çıktı. Planlamalarınız istediğiniz gibi gitmiyorsa, “Ne yapmanız gerekiyor?” sorusuna hazırlıklı olmalısınız. Geç kalmamak için hep bir B planına sahip olmak gerekiyor. Eğer “B” planınız olursa, kaygınız da minimum seviyeye düşer, zorluklara karşı da hazırlıklısınızdır.