in , , ,

CMO’ların yeni gündemi

Fast Company dergisinin “Kahvaltı Buluşmaları”, bu kez Türkiye’nin önde gelen pazarlama liderlerini bir araya getirdi. Karnaval Medya ile birlikte gerçekleşen buluşmada, CMO’lar 2024 yılını değerlendirdi, yeni yıla yönelik planlarını paylaştı.

cmo-larin-yeni-gundemi
EMRE KURTOĞLU

EMRE KURTOĞLU
Teknosa CMO’su

“Teknoloji perakendesi sektöründe 2024 yılının ilk 6 ayında, bazı kategorilerde, adet bazında satışlarda düşüşler var. Mesela TV kategorisinde düşüş devam ediyor ama ev aletleri, beyaz eşya, klima satışlarında yükseliş yaşanıyor. Bu nedenle biz de müşteri deneyimine odaklandık, çünkü müşteri deneyimine odaklanan kazanıyor. 2 yıl önce pazaryerimizi açtık ve şu an 1000’e yakın satıcı 200 binden fazla ürünü sitemizde satıyor. Halen 187 mağazamız var ve bir yandan da mağazalarımızı dijitalleştiriyoruz. İçlerine dijital kiosk’lar koyuyoruz, en iyi müşteri deneyimini sunuyoruz. Yapay zeka ile ‘avatarlarımızı’ yarattık. Ayrıca yapay zeka destekli chat bot’umuzu kullanıma açtık. Son 3 yıldan beri, servise, müşteri hizmetine odaklandık. Ürünü bizden alın almayın, bize gelen bir kişinin ürününe servis hizmeti verebiliyoruz. 3 yıl sonra e-ticarette yaptığımız pazarlama yatırımını ‘perakende medya’dan gelen gelirimiz ile çıkaracağımızı düşünüyorum. Biz bir yıldan beri kişiselleştirme reklamlarına yatırım da yapıyoruz. 2025’te daha fazla kişiselleştirilmiş reklamlarımızı göreceğinizi söyleyebilirim.”

 

MURAT NUR ÇOLAKOĞLU

MURAT NUR ÇOLAKOĞLU
L’Oréal Türkiye CMO’su

“Biz L’Oréal Türkiye olarak kendimizi ‘Tek işi güzellik olan bir teknoloji şirketi’ olarak konumlandırıyoruz. Teknoloji ile geleceğin şirketine dönüşürken aynı zamanda geleceğin güzelliğini yaratıyoruz. Bu kapsamda tüketicilerin güzellik yolculuğunun zenginleşmiş bir hale geldiğine ve geleceğine inanıyoruz. Burada liderlik ettiğimiz 3 ana devrimden ilki Sürdürülebilirlik ve ikincisi ise Anlamlı Markalar yaratma yolculuğumuz. Teknoloji devrimi ise birçok duyuya hitap eden güzellik deneyimleriyle artırılmış tüketici deneyimini devamlı mümkün ve hep daha pürüzsüz kılma çalışmalarımızı kapsıyor. Aynı zamanda fiziksel ve online veri ve üretken yapay zekayla artırılmış güzelliği yaratma yolculuğumuz da Tekno-Güzellik yaklaşımımızı güçlendiriyor. Bu sene en değerli gündemlerimizden biri ise medya planlama ve operasyonu yapay zekayla tamamen otomatize ettiğimiz bir sürece geçmemiz oldu. Ultra kişiselleştirilmiş güzellik deneyimleri bekleyen tüketicilerimize bu deneyimi sunarak değerli bir adım daha atmış olduk.”

 

BURCU SOYKURUM ERAY

BURCU SOYKURUM ERAY
Philips Kişisel Sağlık iş Birimi, Ortadoğu, Türkiye & Afrika Pazarlama Direktörü

“Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak Türkiye ve Orta Doğu pazarlarındaki önceliğimiz; dijitali daha etkili ve verimli bir şekilde kullanırken, yapay zeka tabanlı yeni teknolojileri ekosistemimize nasıl entegre edebileceğimizi de belirlemek. Günümüz dünyasında pazara daha fazla oyuncu dahil oluyor ve tüketicilerin marka sadakati birçok faktöre bağlı olarak çok hızlı değişebiliyor. Bu nedenle Philips teknolojisini daha güçlü ve etkili bir şekilde anlatarak farkımızı ön plana çıkarmak, bizim için her geçen gün daha fazla önem kazanıyor. Bunun için  hem marka bilinirliğimizi  sağlamaya devam ediyoruz, hem de satış kararlarını tetikleyecek tüm platformlarda aktif olarak yer alıyoruz. Ayrıca sürdürülebilirlik DNA’mızda yer alıyor. 2025 yılında da sürdürülebilirlik hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz.”

 

BURAK CAN

DİJİTAL SES

BURAK CAN
Karnaval Medya Grubu CEO’su

  • VOICE2B DÖNEMİ Sesin dijitalleşme süreci, müzikten iletişime kadar geniş bir yelpazede yenilikleri beraberinde getirirken, yeni kavramları da pazarlama dünyasının literatürüne soktu. Biz de B2C ‘Business to Consumer’ ile B2B ‘Business to Business’ kavramlarından yola çıkarak geliştirdiğimiz yeni pazarlama modelimiz ‘Voice2Be ile markalarımızın pazarlama dünyasında sesi olmaya, onları en yaratıcı şekilde ses ile temsil etmeye kararlıyız. Sunduğumuz yeni nesil dijital ses yayıncılığından, teknolojilerinden ve yaratıcı içerik platformlarından faydalanan markalar seslerini hedeflerinin ötesindeki bir kitleye duyurabilecekler.
  • SESTE LİDERLİK Bu yeni pazarlama modeli ile ses dünyasında kendimizi sesin merkezi olarak konumlayarak ses pazarlamasında lider olmayı, dijital ses denilince ilk akla gelen platform olmayı hedefliyoruz. ‘Voice2Be’ söylemini sahiplenerek dinleyicimizin kulağındaki ses, reklam verenlerimizi radyoda temsil eden ses, toplumsal duyarlılığımız ve podcastlerimizde ele aldığımız konularla toplumun sesi olmayı da gelecek hedeflerimiz arasına ekliyor. Bu noktada dijitalleşen dünyada sesin hiç durmayan dönüşümünün izinden gitmeyi sürdürecek, tüketicilerin değişen ses dinleme alışkanlıklarına paralel olarak müzikten iletişime kadar geniş bir yelpazede yenilikler sunarak ses yatırımlarımızı artıracağız.”

 

GÖRKEM DERELİ

GÖRKEM DERELİ
Hepsiburada CMO’su

“2024 yılı, Hepsiburada için müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarma ve stratejik projelerle sektördeki yenilikleri hayata geçirme açısından son derece başarılı geçti. Bu yıl, Hepsiburada Premium’un kullanıcı sayısını 3 milyona ulaştırdık ve Future Bright tarafından gerçekleştirilen Net Promoter Score (NPS) araştırmasına göre bu sene ikinci kez Türkiye’nin ‘en çok tavsiye edilen e-ticaret markası’ olmayı başardık. Aynı zamanda, 2024 yılında ‘Link Gelir’ programımızı daha da güçlendirerek kullanıcılarımıza, çevrelerine ürün tavsiye etme yoluyla aylık 20 bin TL’ye kadar gelir elde etme imkânı sunduk. Artık liste oluşturmaya gerek kalmadan, tek tıkla ürün paylaşımı yapılabiliyor ve bu dijital tavsiye modeliyle C2C etkileşimimizi önemli ölçüde artırdık. 2024’te tüketicilerin ödeme kolaylığına yönelik talepleri öne çıktı. Biz de bu ihtiyaç doğrultusunda, Yapı Kredi Bankası işbirliğiyle “Hepsiburada Premium Worldcard”ı hayata geçirdik. Bu kart, kullanıcılarımıza mevcut kredi kartı limitlerini etkilemeden ödeme imkânı sunarak finansal esneklik sağlıyor ve alışveriş süreçlerini kolaylaştırıyor.“

 

BAŞAK ÜNAL

BAŞAK ÜNAL
Nestle Türkiye Pazarlama Direktörü

“Nestlé olarak amacımız, bugünün ve gelecek nesillerin yaşam kalitesini artırmak için gıdanın gücünü ortaya çıkarmak. Bugün 188 ülkede, 340 fabrika, 2 binden fazla marka ve 270 bin çalışanla dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’de ise 118 yıldır Türkiye’ye hizmet etmeyi sürdürüyoruz. 12 kategoride 800’ün üzerinde ürün ve 50’ye yakın markamız ile Bursa’da 5 fabrikamız var. Yaklaşık 2 bin 800 kişiye doğrudan, 7 bin kişiye ise dolaylı olarak istihdam sağlıyoruz. Nestlé’de sürekli araştırarak, daha sağlıklı bir geleceğe katkıda bulunacak yeni çözümler sunuyoruz. Gündemimizde ise üç önceliğimiz var:

  • Öncelikli markalarımızı belirleyerek, yatırımlarımızı hayata geçirmeyi sürdüreceğiz.
  • Tüketicilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler geliştireceğiz. İnovasyon odaklı çalışmalarımızda tüketicilerimizi dinlemek için kaynaklarımızı artıracağız.
  • En önemlisi ise, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında yürüttüğümüz faaliyetlerimize devam edeceğiz.
  • Genel kapsamda, medya yatırım prensiplerimizi de gözden geçirdik. Daha sağlıklı ölçümleme yapabilmek için dijital altyapılar kurduk. Tüketicinin bir ürünü satın aldıktan sonraki deneyimini de içeren tüm süreci dijital iletişim ile destekleyerek, her zaman daha iyisini sunmak için içgörüler çıkarıyoruz.”

 

BURÇİN ÇELİK

BURÇİN ÇELİK
CarrefourSA CMO’su

“Son dönemde gıda perakende sektöründe yaşanan en büyük değişimlerden biri, kuşkusuz tüketici davranışlarındaki dönüşüm. Artık müşterilerimiz, sadece temel ihtiyaçlarını karşılamakla kalmıyor, aynı zamanda daha bilinçli ve seçici davranıyorlar. Biz de bu nedenle dijitalleşmeye yatırım yapıyor, fiziksel mağazalarımızın yanı sıra online platformlarımızla da müşterilerimize ulaşmaya çalışıyoruz. Bayilerimiz ile birlikte mağaza ağımızı güçlendirerek, müşterilerimize daha yakın olmayı hedefliyoruz. Organize perakendeye yönelen müşterilerin hareketliliğiyle aynı zamanda müşteri sadakati kavramının sürdürülebilirliği de zorlaşıyor. Geçmişte müşteriler haftada ortalama 2.74 marketi ziyaret ederken, bu sayı günümüzde 3.8’e çıkmış durumda. Müşteriler artık pazarı ve markaların mağazaları arasındaki fiyat farklılıklarını daha yakından takip ediyor ve bu davranışlar, satış sonuçlarına doğrudan yansıyor. İletişim stratejimiz gereği önceliğimiz mecra kullanımlarının verimliliği. Ölçülebilir mecralar önceliğimiz, son dönemde dijital açık havaya yatırım yapmaya başladık. Gelecekte de müşterilerimize doğru hizmeti vermeye devam etmek için yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

 

SELİN SÜZER

SELİN SÜZER
Yemeksepeti

“Yaşadığımız gelişmelerden yola çıkarsak, birkaç önemli gelişmeye dikkat çekebiliriz. Birincisi; ekonomik değer tarafında 10 kişiden 7’si geçim sıkıntısı ya da alım gücü azalmasından bahsediyor. Biz indirim kuponu gibi ürünlerimizde sadeleştirmeye gittik. Beklediğimizden daha büyük geri dönüşler aldık. Kuponlarla, indirimlerle 3.2 milyar TL’lik ekonomik değer sunduk. İkincisi iş ortaklarıyla beraber büyümek: Yeni müşteri kazanımına odaklandık ve iş ortaklarımızla birbirimizin mecrasını kullanarak birbirimize müşteri kazandırdık. Amaç, ortaklarımızla ortak ajandayla büyümekti. Üçüncüsü de, iletişim ve konumlamadır. ‘Keyif’i sahiplenmeye karar verdik. Keyif anlarını Yemeksepeti ile özdeşleştirmeye çalışıyoruz. Bu çalışmalar 2025’te de devam edecek.”

 

HALİL ÖZCAN

HALİL ÖZCAN
Burganbank CDO

“Burgan Bank olarak, kurumsal, ticari ve özel bankacılık alanları başta olmak üzere 28 şubeyle hizmet veriyoruz. Teknolojideki gelişimin yanı sıra yasal düzenlemelerle birlikte ON Mobil uygulamamız ile 5 dakikada müşterimiz olabiliyorsunuz. Banka olarak stratejimiz dijital odaklı büyüme. Bunun için de müşteri deneyimi, mobil uygulama ve çağrı merkezlerine yatırım yapıyoruz… Müşteri deneyimini en iyi bir şekilde yaşatmak istiyoruz. Yatırım ürünlerinde de ilk 3, kredi ürünlerinde de 2-3 bankadan biri olmak istiyoruz. Start up kafasında çalışan bir kurum olarak 2024’ü büyümeye odaklanarak geçirdik. ON Dijital Bankacılık olarak uzaktan müşteri ediniminde sektörde daha eski bankalarla rekabet eder hale geldik. Ekim 2024 sonu itibarıyla 1 milyon müşteriye ulaşıyoruz. Dijitalde büyüme stratejimiz doğrultusunda mobil uygulamamızı yenilerken yıl tamamlanmadan kredi kartımızı piyasaya süreceğiz. Yapay zekayı da çözümlerimizde kullanmaya başladık. Örneğin mevduat fiyatlamasında yapay zeka çözümlerini kullanmaktayız.”

 

MİNE MAVİ

MİNE MAVİ
Unilever Gıda

“Global ajandamızı gözden geçirdiğimiz, değiştirdiğimiz bir sene yaşadık. Büyüme aksiyonumuzda 2 hedef var. Birincisi, 30 global markamıza odaklanmaya karara verdik ve yerel markalar arasında da öne çıkaracaklarımızı belirledik.  İkincisi de, yeni pazarlara girmek ve pazarları büyütmeye odaklandık. Türkiye’de bu yıl hem ticaret hem de tüketici alışkanlıkları değişmeye başladı. Dolayısıyla bu değişimi iyi anlamaya ve yeni döneme hazırlanmaya çalışıyoruz. Bunun için de tüketiciye ulaşma araçlarımızı değiştirmemiz gerekiyor. Unilever, Türkiye’nin en büyük reklam vereni. Her sene tüketici değişimine ve ürünümüze göre farklılaştırdığımız bir modelimiz var. Her markaya göre mecraları değiştiriyor, farklılaştırıyoruz. En büyük erişim şu anda televizyon tabii ama dijital yatırımlarımız da artıyor. Dijital dünya da kendi içinde ayrıştı. Örneğin TikTok, gıdada ve kişisel bakımda önemli bir mecra.”

 

MERT YILMAZ

MERT YILMAZ
N11 CMO

“15 yıllık geçmişi olan bir şirketiz. Yakın zamanda hissedarımız değişti ve o zamandan beri de büyük bir değişimin içindeyiz. Kullanıcıyı deneyimi, iş ortağı deneyimi, her şeyi yeniledik diyebilirim. A’dan Z’ye sürekli yenileniyoruz ve sürekli bir değişimin içerisindeyiz. Yeni yapıyla birlikte Getir ile birlikte yeni bir çalışma modeli oluşturduk ve Getir app’in içine girdik. Ayrı bir marka da oluşturduk. Artık n11 iş ortakları, n11’in yanı sıra getir app’inden de hem milyonlarca kullanıcıya ulaşıyor hem de sipariş alabiliyor.”

 

AHMET BAĞDAT

AHMET BAĞDAT
Pegasus CMO’su

“Bizim için sıra dışı ve yoğun bir yılı geride bırakıyoruz. Sektördeki yeni gelişme, AnadoluJet’in THY bünyesinden ayrılması ve Ajet olarak ayrı bir kurum haline gelmesi. Bizim için de iyi bir fırsat oldu diyebilirim, neyi daha iyi yapabileceğimiz yönünde kendimizi geliştirdik ve yeniledik. Yeni bir misafir deneyimi oluşturduk. İkincisi, ürün portföyümüzdeki son yıllardaki en büyük değişikliği yaptık ve bagaj politikamızda değişikliğe gittik. Aslında misafir ihtiyacından çıkan bir değişimdi ve şu anda misafirlerimiz son derece memnun. Üçüncüsü, yapay zekayı daha efektif kullanmak için odaklandık. Sürekli denemeler yapıyoruz, hem iç süreçlerimizi iyileştirmeye çalışıyor hem de misafirlerimize yapay zeka destekli ürün ve hizmetler sunmak istiyoruz. Ölçülemeyen şeyler bizim DNA’mızda yok. Bu yüzden gelecek sene de medya ve reklam planlamamız dijital ağırlıklı olacak.”

 

ECE USLU

ECE USLU
Amazon Türkiye CMO

“Güçlü rakiplerin olduğu bir piyasada, ilk 5 yılda çok hızlı büyüdük. 2024’te özellikle nisan ayından bu yana ise büyüme yavaşladı. Bu da zor zamanların geldiğinin göstergesidir. Tüketici deneyimini artırmak, geliştirmek konusuna odaklandık. Bunun için de farklı alarmlar kurduk. Çünkü, rekabette ayırt edici olan tüketici deneyimidir. Yapay zeka alanındaki gelişmeleri çok önemsiyoruz. Yapay zekâ sadece pazarlamada değil tüm damarlarımıza işlemiş durumda.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Müşteri-Deneyimi-2025

CMO/CEO Summit’25 / Müşteri Deneyimi 2025

‘PAZARLAMA-SAVAŞLARI’NI-KAZANMA-DENKLEMİ

‘Pazarlama Savaşları’nı kazanma denklemi