in , ,

“Doğaya saygılı stratejiyle büyümeye devam edeceğiz”

Sarar Grup, Türkiye’nin önde gelen hazır giyim ve ev tekstili şirketlerinden… 1944 yılında terzi dükkanıyla yola çıkan grup, şimdi 5 kıtaya ihracat yapıyor. Grubun üçüncü kuşak temsilcisi ve yönetim kurulu üyesi Sara Sarar, “Ülkemizi uluslararası arenada “yüzde 100 yerli marka” olarak en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz” diye konuşuyor.

sara-sarar

SARA SARAR

İkinci Dünya Savaşı’nın şiddetlendiği 1944 yılında, onca yaşanan sıkıntıya rağmen Abdurrahman Sarar, 12 metrekarelik dükkanda terzilik hayatına başladı. Bir süre sonra 5-6 çalışana ulaşan Abdurrahman Sarar, 1960’lı yıllardan sonra büyüme temposunu artırdı. 1980’lerde dünyaya açılan grup şimdi ikinci ve üçüncü kuşak liderliğinde Türkiye’yi aşan bir müşteri portföyüne hitap ediyor. Türkiye’nin önde gelen giyim markalarından biri olduğu gibi 5 kıtaya ihracat yapıyor. Eskişehir’deki 3o5 bin metrekarelik 4 fabrikasında hazır giyim ve ev teksitili üretimi yapan Sarar Grup’un öyküsünü üçüncü kuşaktan Sara Sarar paylaşıyor:

Sarar, erkek giyimi ile başladı, sonra başka alanlara da girdi. Bugün itibarıyla Sarar’ın ulaştığı büyüklükten, sektördeki yerinden söz eder misiniz?
Sarar erkek giyim ile başlayıp, Eskişehir-Kütahya yolu üzerinde 185 bin metrekarelik alana kurulu eski Sümer Bank fabrikasını alarak Sarar Ev Tekstil, Gömlek, eşarp üretimi ve son olarak İstanbul’da, Kadın Hazır Giyim üretim birimleriyle faaliyetlerini sürdürüyor.
Aynı zamanda Sarar Grup olarak, sürdürülebilir enerji kaynakları kullanmanın şirket politikalarının başında geldiği bilinmektedir. Bu nedenle Sarar, enerji sektörüne yatırımlarını sürdürmektedir. Tekstil dışında otomotiv, sigorta, bilişim ve enerji gibi pek çok farklı sektörde faaliyet göstermektedir. Yeşil enerji projemiz ile birlikte hayata geçirdiğimiz güneş enerji santralleri aktif olarak faaliyettedir.

Sektörde yarattığınız fark ve gelecek hedeflerinizden söz eder misiniz?
5 kıtaya ihracat gerçekleştiren, Avrupa ve Amerika’da mağazalaşan Sarar Grup olarak, Eskişehir’de kurulu dört fabrikamızda hazır giyim ve ev tekstili üzerine üretimlerimizi sürdürüyoruz. Diğer bir yandan da enerji sektöründeki yatırımlarımıza hız vererek mevcut enerji santralini büyütmeye yönelik çalışmalar yapıyor ve fark yaratmaya çalışıyoruz.
Dünyada tekstil piyasasında çok önemli markalarla işbirliği yapıyor, bu işbirliklerini sürdürmeyi her zaman hedefliyoruz. Güncel olarak marka bilinirliği çalışmalarında “ilk 7” içinde bulunuyoruz ve bu konumumuzu korumayı hedefliyoruz.
Gelecek hedefimiz ise, kadın istihdamı ile beraber yüksek üretim kapasitelerimizi attırmak, bir yandan da doğaya saygılı enerji ve su tüketimini azaltan üretim modellerine geçiş yapmaktır. Teknolojik yatırımlarımızla endüstri 4.0 ve 5.0 ilkelerini esas alacağız. Ülkemizi uluslararası arenada “yüzde 100 yerli marka” olarak en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz.

Sizde kadın istihdamı önemli bir gündem. Bu alandaki farkınızdan, yarattınız etkiden söz eder misiniz?
Sarar, endüstriyel kısımda iş-emek yoğun çalışıyor ve burada kadın elinin hassasiyeti ve yatkınlığı bizim için en önemli avantajlardan biridir. Kadın çalışanlarımızın çalışma ortamını ve sosyal ortamlarını daha iyileştirici adımlar atıyoruz. Bunun da ileri vadede verimlilik olarak geri döneceğine inanıyoruz. “Eşit işe eşit ücret” uygulamamız en başından beri şirketimizin en önemli prensibidir. Kadın gücünün, emeğinin, hassasiyetinin katma değerinin farkındalığı konusundaki çalışmaları her zaman odağımızda tutuyoruz. Fırsat eşitliğini desteklemek, aynı zamanda ileriye taşımak da en önemli stratejilerimiz arasında. Eşit iş ortamını yaratmak, kalıp ön yargıların önüne geçebilmek adına cinsiyet dağılımını dengelemeye çalışıyoruz. 79 yıldır kadının gücü ile başarılara imza atan Sarar, kadın istihdamına verdiği önem ile “Kadın Dostu Şirketler” ödülüne layık görülerek, Anadolu’nun en çok kadın istihdamı gerçekleştiren ikinci şirketi olmuştur.

“YÖNETİM KURULUNDA KADIN ORANI YÜZDE 40”

Tasarımdan üretime kadın eli, kadın emeği” diyerek yola çıkan Sarar, yüzde 75 kadın çalışan oranı ile kadınlara en fazla istihdam sağlayan şirketler arasında bulunmaktadır. Ayrıca yönetim kurulunda yüzde 40 kadın temsil oranı ile eşitlikçi ve katılımcı bir yaklaşım benimsemektedir. Bu oranda tekstil dışındaki diğer sektörlerimizde son 5 yılda yüzde 10’lardan yüzde 25’lere artış gösteren değişim yaşandı.  Kadın istihdamı Sarar için özel ve marka ile birlikte anılan bir konu ve bunu geliştirerek devam ettirmek en büyük hedeflerimizden biridir.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

doganlar

Doğanlar Mobilya Grubu’nun Global Büyüme Planı

EnWallet-ile-15-günde-Açık-Bankacılık’a-hazırlık-Hasan-Emre-Özgür

EnWallet ile 15 günde Açık Bankacılık’a hazırlık