in , ,

Doğanlar Mobilya Grubu’nun Global Büyüme Planı

Doğanlar Mobilya Grubu, sektöründe Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından… 5 büyük markasıyla, dünya çapında 657 mağazasıyla faaliyet gösteriyor. Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Doğan, zorluklara rağmen 2022 yılını büyümeyle kapattıklarını söylüyor ve ekliyor: “Yıl sonuna kadar yurt içinde 100-110, yurt dışında 20-25 yeni satış noktası hedefliyoruz. 2023 yılında konsolide satış gelirlerimizin yüzde 5-8.5 oranında yatırım yapacağız.”

doganlar

İSMAİL DOĞAN
DOĞANLAR MOBİLYA GRUBU
YÖNETİM KURULU ÜYESİ

2022 yılı ekonomi açısından zor bir yıl oldu. Ancak, Doğanlar Mobilya Grubu olarak bu zor yılı başarılı bir şekilde kapattık.

2022 yılında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 120’lik satış büyümesi yakaladık. Net kârımız bir önceki yıla göre 6 kat artarak 180 milyon TL’ye ulaştı. Rakamlar 3 milyar 831 milyon TL düzeyindeki bir hasılata işaret ediyor. Brüt kâr marjı ise 2021 yılında yüzde 33 iken, 2022 yılında yüzde 37 olarak gerçekleşmiş durumda ve 550 Milyon TL FAVÖK tutarına ulaştık.

Paylaştığım bu tablo, bizim için bu kadar zor bir yılı başarıyla geride bıraktığımızı anlatması açısından gurur kaynağı oldu.

Büyüme getiren strateji

Doğanlar Mobilya Grubu’nun bünyesinde 5 önemli markamız var. Biz bu 5 markanın ürün portföylerini, esnek üretim modeli uygulamasıyla güçlendirdik. İzlediğimiz bu strateji büyümeye önemli katkı yaptı.

Lojistik ve operasyon maliyetlerini optimize etme amacıyla yurt içinde 6 noktada lojistik ve operasyon merkezleri kurduk. İzmir, Ankara, İstanbul Tuzla, Hadımköy ve Kayseri’de toplam 19 bin metre kare perakende bölge deposu ile Biga’da 20 bin metre kare, Düzce’de 25 bin metre kare 2 depo alanını devreye aldık. Bizim açımızdan rakamlarla desteklenen başarı önemli elbette, ama bunun yanı sıra özellikle sürdürülebilirlik adına iyi işler yapma çabamız var. Bu stratdeji doğrultusunda “Sürdürülebilirlik ofisi” kurduk… 2023 yılında bu alanda önemli bir yol kat edeceğimize inanıyorum.

Globalde yeni vizyon

Doğanlar Mobilya Grubu olarak, uluslararası pazarda yerimizi sağlamlaştırmak bizim öncelikli hedeflerimizden birini oluşturuyor.

2022 yılı sonunda, 5 markamızla, 561 yurt içi, 96 yurt dışı olmak üzere toplamda 657 satış noktasına ulaştık. Bu yıl için yeni lokasyonlarda mağaza açma çalışmalarımız hızla devam ediyor.

Bugün 650’den fazla noktada müşterimizle buluşuyoruz, yıl sonuna kadar yurt içinde 100-110, yurt dışında 20-25 yeni satış noktası hedefliyoruz.

2023 yılında konsolide satış gelirlerimizin yüzde 5-8.5 oranında yatırım harcaması yapacağız. Bu yıl itibariyle, tüm markalarımızla global bir markalar grubu olma yolunda daha büyük hedef ve yatırımlarla yolumuza devam edeceğiz.

Yeni dönem hedeflerimiz

Sizlerin de bildiği gibi 2023 yılı afetle başladı. 11 ilimizde meydana gelen deprem sonucunda büyük kayıplarımız oldu, üzücü bir dönem geçirdik. Vefat edenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı diliyoruz. Ancak, artık ayağa kalkarak yaralarımızı sarıp, çok çalışmaya devam etmemiz gerekiyor. Biz de içinde bulunduğumuz yıla bu yaklaşımla hazırlanıyoruz.

2023 yılı bütçemizde yüzde 85-yüzde 90 konsolide satış artışı ile 7-7,2 milyar TL konsolide satış geliri, yüzde 14-15 konsolide FAVÖK marjı ve net finansal borçluluk/FAVÖK oranında 1,00–1,50x beklentimiz var.

“UN WOMEN SÖZLEŞMESİ’Nİ İMZALAMAK BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ”

  • KADINLARA DESTEK Doğanlar Mobilya Grubu olarak “UN Women” (Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi) sözleşmesini imzalayarak; kadınların tüm sektörlerde ve her düzeyde, ekonomik yaşamın içinde yer alabilmelerini sağlamak amacıyla güçlendirilmelerine destek olma sözü verdik. Bu imza bizim için çok anlamlı.
  • KALKINMAYA DESTEK UN Women ile, kadınlar ve erkekler arasında eşitliğin tesis edilmesi amacıyla; en kapsamlı yetenek havuzunun oluşturulması, rekabet becerisinin artırılması, kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında vazifelerimizin yerine getirilmesi gibi önemli başlıkların altına imza atmış olduk. Böylece, tüm markalarımızla; kadınlar, erkekler, çocuklar için masrafları karşılayacak ekonomik ve sosyal koşulları teşvik etmek ve faaliyet gösterdiğimiz ulusal sürdürülebilir kalkınmayı hızlandırmak için desteklerimizi beyan ettik. Bu yönde var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yapay zekayla üretilen bu peynirler gerçeğinden ayırt edilemiyor

sara-sarar

“Doğaya saygılı stratejiyle büyümeye devam edeceğiz”