in , ,

Ebeveynlik baskısı

Pandemide artan çocuk bakımı masrafları ebeveynleri bir mücadelenin içine çekti ve bu, genellikle işgücünden ayrılmalarıyla sonuçlandı. Bazı şirketler, bu sorunu ele almaya başlıyor.

Ebeveynlik-baskısı

YAZI: JULIA HERBST

Çocuk bakımı, Mart 2020’den önce de ne ucuzdu ne de kolay bulunuyordu. Fakat Care.com’un analizine göre, ebeveynlerin yüzde 72’si 2021’de çocuk bakımının pandemi nedeniyle daha pahalı hale geldiğini söylüyor. Üstelik çocuk bakımı merkezlerinin üçte biri hâlâ kapalı. Bu durum ebeveynleri, özellikle de anneleri işgücünden uzaklaşmaya veya tamamen ayrılmaya mecbur bıraktı. Bazı şirketler işgücündeki bu seyrelmeyi sınırlandırmaya çalışmak amacıyla yan hakları iyileştiriyor, çalışanlara yedek bakım olanağı sunuyor, eğitim masraflarını karşılıyor veya şirkette çocuk bakım hizmeti sağlıyor.

  • Göçle savaş
    Ocak 2021’de yapılan ankette 500 İK yöneticisi, bu baskıyla nasıl savaşacaklarını açıkladı:


Daha fazla esneklik sunacaklarını söyleyenlerin oranı


Çocuk bakımıyla ilişkili yan hakları artırmayı planlayanların oranı


Yaşlı bakımı olanaklarını genişletmeyi bekleyenlerin oranı

  • Çifte Sorumluluk
    McKinsey’nin 2020 tarihli bir raporuna göre, ABD işgücünün yüzde 16’sı işini yapabilmek için çocuk bakımı hizmetlerine ihtiyaç duyuyor. Bu da, 268 milyon kişi anlamına geliyor.
  • Ücretsiz Mesai
    Pandeminin başından bu yana, haftada 15 saat veya daha fazla süreyi bakım vermek için harcadıklarını söyleyen ebeveynlerin yüzdesi:

  • Artan maliyetler
    Ulusal ölçekte, haftalık ortalama çocuk bakımı maliyetlerinin 2019 ve 2020 karşılaştırması (çocuk başına)

  • Sıkıntılar
    Zorluğun ana kaynağını belirleyelim:


Kaynaklar: Care.com anketi “This Is How Much Child Care Costs in 2021”; Care.com ve LifeCare’ın The Future of Benefits raporu; “Safely Back to School After Coronavirus Closures,” McKinsey & Company; McKinsey American Opportunity Survey (Amerika Ekonomik Fırsat Anketi)

İllüstrasyon: Sandro Rybak

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Konteyner-gerçekleri-Bernard-Arkas

Konteyner gerçekleri

shell-Elektrik-öne-çıkacak”

“Elektrik öne çıkacak”