in , ,

Frame’in farkı müşterisini iyi tanıma

Bodrum’da gayrimenkul kiralamada çok başarılı bir sezon geçirdiklerini söyleyen Frame Gayrimenkul Kurucusu Pemra Hiçsönmez, müşterileriyle iletişimin önemini anlattı; Bodrum, Londra ve genel olarak gayrimenkul sektörünü değerlendirdi.

frame'nin-farkı-musterisini-iyi-tanıma

Frame Gayrimenkul için oldukça hareketli geçen bir 2022 yılını geride bırakıyoruz. Pandemi kaynaklı kısıtlamalar nedeniyle uzun süredir tatil planlayamayan birçok aile ve müşterimiz bu yıl ocak-mart arası dönemde portföyümüzdeki en iyi gayrimenkulleri önden ödeme yaparak kiraladılar. Müşterilerimizin güveni çerçevesinde Frame Bodrum’da rakiplerimize göre çok ileride olduğumuzdan portföyümüze çok iyi evler eklemiştik. Hem mülk sahiplerini hem de kiralayan tarafı yüksek düzeyde memnun etmek ve dengelemek adına ekip olarak Bodrum’da çok yoğun bir dönem yaşadık ama neyse ki farkımızı ortaya koyarak çok başarılı bir sezon geçirdik.

Vakit kaybettirmiyoruz

Frame Gayrimenkul olarak bizim en önemli farkımız, ilk günden itibaren müşterilerimizi ve mülk sahiplerimizi çok iyi tanımak ve onlara vakit kaybettirmemek. Bizimle asla boşuna ev gezmeyeceklerini veya gereksiz zaman harcadıklarını hissetmeyeceklerini çok iyi biliyorlar. Çünkü kurumsal hayattan gelen, gayrimenkule çok profesyonel bir açıdan bakan ve bankacılık bilgisine sahip bir ekip olarak müşterileri eşleştirmede son derece başarılıyız.

Biz 9 yıl önce müşterilerin detaylı bilgilerini alma işini başlattığımızda ‘neden bunları soruyorsunuz’ diyorlardı. Ancak bu yöntemi Türkiye’ye tanıttık, öğrettik ve bir şekilde müşterilerimizi de eğittik. Bize iş bilgilerini, çocuk sayısını, yaşını, dadı planlamasını veya evcil hayvanına kadar bilgisini yazılı şekilde vermeyen müşterilerle iletişim kurmuyoruz. Sadece güven yoluyla ilerliyoruz. Bu bizim farkımız ve bu sayede de birçok siteden ve ev sahibinden de tebrik alarak ilerliyoruz.

Bodrum’da trendler

2022 yazında Bodrum’da öne çıkan talep ve trendlere bakacak olursak, geçtiğimiz yaz sezonlarına kıyasla daha kendi sahili, iskelesi veya kafe-restoranı olan yani her şeyiyle bir paket olan portföylerimizin  erken tarihlerde ve yüksek fiyatlara kiracı ve alıcı bulduğunu söyleyebilirim. Bu trendden de insanların artık fazla yorulmadan ve belki de ekstra para harcamadan huzurlu ve daha çok kendi içlerinde, aileleriyle vakit geçirmek istedikleri çıkarımını yapabiliriz. Her ne kadar dışarı çıkılmaya başlandıysa da pandemi sonrası içe dönüklüğün bir alışkanlık olarak devam ettiğini söyleyebiliriz. Herkes kendi küçük çemberini, yakın görüştüklerini oluşturmayı başarmış durumda.

Konut fiyatları ne olur?

Fiyatların beklenenin üzerinde yükseldiğini kabul ediyoruz. Frame olarak biz bunu iki sene öncesinde öngörmüştük. Şu an dünyanın bütün büyük şehirlerinde bir gerileme söz konusu. Çin’den başlayan Amerika ile devam eden, İngiltere ve Avrupa bölgesini kapsayan pek çok ülkede enflasyon ve konut kredileri artışı sonucu konut fiyatları durağana giriyor. Bizce geri de gelecektir.

Ancak Bodrum’a bakışımız farklı. Bodrum son iki senedir sadece yaz mekânı olmaktan çıktı ve 12 ay yaşanabilecek önemli bir bölge haline geldi. Çok kapsamlı en büyük özel hastanelerden tutun da açılan özel okullara çeşitli mekân restoran ve kafelere kadar Bodrum artık hem bizlerin hem de yabancıların gözbebeği. Biz bu yaz İngiltere’den gerek çok iyi Türk ailelerini gerek yabancıları Bodrum’a getirdik. Seneye de yine bu şekilde talebin çok yüksek olacağı kanısındayız.

Londra’da gayrimenkul piyasası

Londra gayrimenkul piyasası, çok eskiden beri sıkı takip ettiğim bir yatırım bölgesi.
Dünyanın en gözde, en çok yaşam arzulanan bölgesi olan İngiltere’de Brexit’ten sonra fiyatlar hâlâ yıllık ve pound bazında yüzde 8 artabiliyorsa bu kentin değeri paha biçilemez demektir. Türk müşterilerimizin yurt dışından gayrimenkul edinme hevesi de yeniden canlandı. Buna ülkemizde yaşanan güvensizlik veya faizin enflasyon karşısında yenik düşmesini neden olarak gösterebiliriz. Londra’da şu an Frame London Real Estate olarak sahiplendiğimiz 8 ayrı proje var ki hepsinin getirisi tamamlandığında çok iyi geri dönüşü olacaktır. Ayrıca da Londra’da yaşamayanların tamamlanmamış projelere girip zamanla ödeme yapması, onların adına yatırım kararı vermelerini kolaylaştırıyor.

Yeni Başbakan Liz Truss’un göreve başlamasıyla birlikte Eylül ayndan sonra satın alınacak evlerde Damga Vergisi düşürüldü. Bu gelişme Londra’ya talebi çoğaltacaktır.

“SADECE EV SATMIYORUZ, YAŞAM STİLİ DE KAZANDIRIYORUZ”

Her zaman inandığım konu, biz sadece ev satmıyoruz, aynı zamanda müşterilerimize bir yaşam stili de kazandırıyoruz. İngiltere ayrıca dünyanın en iyi eğitim kurumlarına da sahip. Londra’da satın alınan her mülk ailelerin küçük fertlerine de birer hediye ve birer gelecek içeriyor. Yatırımı o anlık değil uzun vadeli değerlendirmek gerekir. Alırken doğru fiyattan alınırsa her zaman kazandıracaktır. Bu da tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki doğru ajansla çalışmaktan geçer.

“Bodrum’da çok yoğun bir dönem yaşadık ama neyse ki farkımızı ortaya koyarak çok başarılı bir sezon geçirdik.”

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.