in , ,

Tecrübe Odaklı Liderlik Serüveni 23’ün İlk Adımı Zirve 23 Başlıyor

23 serüveni; gençlerin kendilerini bulma yolculuklarına eşlik eden, öncelikle kendi içlerindeki “lider” ile tanışmalarına ve ardından da geliştirdikleri yetkinliklerle çevrelerine etki oluşturmalarına destek olan bir süreç. Bu süreç boyunca 23; çeşitli akademiler, atölyeler ve proje bazlı çalışmalarla gençlerin yoluna ışık tutuyor.

zirve-23-basliyor

ZİRVE 23 BAŞLIYOR

Akademi 23 ile gençlerin farklı kurum yapıları ve sektörleriyle tanışması sağlanıyor. Bu esnada gençlerin kuruma, kurumun da gençlere fayda sağlayabilmesi için katılımcıların kreatif ve çözüm odaklı bir çalışma yürüttüğü “vaka” (case) çalışmaları gerçekleşiyor.” Bu süreçte 23’lüler takım çalışması ve çevik çalışma kültürünü de adım adım deneyimliyorlar. Atölyeler ile 9 farklı tema etrafında hem farklı deneyimleri birlikte tattıkları hem de paylaşım çemberlerinde kendi içlerine döndükleri bir sürece dahil oluyorlar. Bu süreçte 23’lünün kişisel gelişiminin de desteklenmesi hedefleniyor. 23’ün ana felsefesi olan “etki odaklı düşünme” becerisinin en çok öne çıktığı alanlardan biri olan sosyal girişim projelerinde ise 23’lülerin takım olarak spesifik sorunlar için ekipleri ile çözümler geliştirdiği ve mentorları ile yol kat ettikleri bir süreç ilerliyor.

23 SERÜVENİNİN BAŞLANGIÇ AŞAMASI

23 serüveni, Zirve 23 ile başlıyor. Bu sene 15 Ekim’de, Volkswagen Arena’da gerçekleşecek program için başvurular devam ediyor.

Zirve 23’te bir gün boyunca katılımcılar deneyim odaklı bir programın parçası oluyorlar. 9 farklı tema etrafında ilham dolu konuşmalar dinliyor ve deneyim alanlarında da bu temalara ve markalara yönelik etkinlikleri deneyimleme fırsatı buluyorlar. Zirve ile başlayan bu serüven, gençlerin kurumlara ve markalara da değer katabilen bireyler olabilmesi için kariyer yolculuklarında onlara destek oluyor.

Her temada farklı konuşmacıların oturumlarında buluşan katılımcılar, farklı liderlerin öykülerine tanık oluyorlar. Hem şirketlerin hem de etkili liderlerin hikayeleri üzerinden gelecekleri için bir rota çizebilecekleri, ‘’iz bırakan’’ bir gün geçiriyorlar. Bugün, önceden bırakılan izlerin peşinden gidebilecekleri ve yeni izler bırakabilmek için de motive hissedilecekleri bir şekilde tasarlanıyor. Deneyim alanları, etkili konuşmacıları, oturumları, networking alanları, konser ve sürprizleriyle 23 enerjisi bir an eksilmiyor.

Zirve 23’ün sahnesinden geçen sene Aziz Sancar gibi sürpriz isimler ve pek çok ilham veren lider geçti. Bu sene de Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Togg CEO’su Gürcan Karakaş, Cisco CEO’su Didem Duru, Tarihçi Yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Vakko CEO’su Jaklin Güner, Baltaş Grubu Kurucusu Psikolog Acar Baltaş ve daha pek çok ilham veren isim Zirve 23’te olacak. Ayrıca şirketlerin deneyim alanlarında keyifli zaman geçirebilme, unutulmaz anılar bırakabilme, farklı sektörleri deneyim alanları ile doğrudan tanıma gibi imkanlar da Zirve 23 katılımcılarını bekliyor. Sürpriz performanslar ve konserlerle gün zirveye çıkarken, eğlenceli ve hareket dolu dakikalar Zirve 23’ün bir parçası.

23, ZİRVE’DE BIRAKIYOR MU?

Zirve 23; 23 serüveninin de en hareketli ve dolu dolu günlerinden biri olsa da, aslında sadece bir başlangıç adımı. Yani potansiyel 23’lüleri bekleyen heyecanlı serüvenin sadece bir öngösterimi gibi! Zira 9 tema etrafında dinlenecek olan konuşmaların her birinin hem deneyimlendiği hem de üzerine paylaşım çemberlerinde tartışıldığı atölyeler ve daha pek çok şirket ve sektörle de tanışma imkanını bizzat deneyimleyerek sunacak olan akademiler, 23’lüleri bekliyor. Bu sebeple Zirve 23, uzun vadeli ve sürdürülebilir bir öğrenme ağının ilk adımı. Son aşamaya başarı ve sabırla gelen ve nihayetinde “23”lü olan katılımcılar, 2 yıl süren bir serüvene başlıyor. Bu serüvenin içerisindeki her bir faaliyet, kişilerin birbirinden farklı ve eşsiz deneyimler yaşamasını sağlıyor. Dolayısıyla 23’lüler kendi liderlik serüvenlerini aşama aşama keşfediyor, 23 ile beraber inşa ediyor ve Zirve 23’te öğrendiklerinin üzerine yeni deneyimler katıyorlar. Bu süreç boyunca yeni pek çok deneyim, keşif, unutulmaz anılar ve dostluklar da 23’lülerin hayatının bir parçası oluyor. Zira 23’lü olmak, bir kültür haline gelen ve bu kültürün de halen birlikte inşa edildiği bir olgu. 23’lüler birbirine destek olan, kollayan, birlikte etkili işler yürüten, eğlenen, beyin fırtınaları gerçekleştiren, takım olunan, akran öğrenimini keşfeden ve daha nicesini içinde bulunduran bir kültürü birlikte inşa ediyorlar. Bu serüven, bir Zirve ile başlıyor ancak enerjisi de hep zirvede kalıyor. Bu durum da sürdürülebilirliğini ve gençlere uzun vadeli katkısını oluşturarak günden güne gelişiyor.

PEKİ NEDEN “23”?

23, aslında metaforik olarak bir kırılım noktasını ifade ediyor. Hayatta iki önemli gün olduğundan bahsediyor Mark Twain; biri doğduğumuz gün, diğeri ise neden doğduğumuzu fark ettiğimiz gün. 23 için ‘’23 yaş’’, hayalleri gerçekleştirme ve hayata atılma yaşıdır. Üniversitenin bittiği, sahaya çıktığımız zamandır. Yani hem öğrenmenin ve gelişmenin devam ettiği hem de pratik olarak bir uygulama alanı oluşturduğumuz zamanlardır. Bu yaşların dinamikliğini ve gelişime açık yapısını sürekli kılarak hareket eden 23; gençlerin bu yıllarına eşlik ederek zamanlarını verimli geçirmeleri ve hayallerini gerçekleştirmeleri için onları destekler. Kendilerini daha iyi tanımaları, içlerindeki potansiyeli keşfetmeleri, kendilerine ve çevrelerine fayda sağlayan bireyler olabilmeleri için ‘’23’lü’’ olabilme ayrıcalığını tanır.

23’lülerin bu serüveni tanımlarken en çok kullandıkları kelimeler; merak, gelişim, süreç, deneyim, aile, yolculuk, cesaret, inovasyon, liderlik, değer… Bu serüvenin her bir 23’lü için tanımı, katkısı, içsel serüvenlerindeki değişim-dönüşümleri eşsiz ancak birlikte üretme motivasyonları, hayata katmak istedikleri faydalardaki ana duygular ve amaçlar bir!

23 temalarına göre 23’lü; belirsizlik içinde yol bulabilen, şüpheyle yaklaşarak hakikati bulan, merakla yeni bir konuyu öğrenebilen, tutku duyan, dengeyi koruyan, huzuru yakalayabilen, vicdanının sesini duyan, cesaretle çevresini harekete geçirebilen, devrim yaparak yeniyi var edebilen kişidir. 23’lü izlemez, iz bırakır.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bilnet-matbaacılık

“Mus’haf Katar”ın yeni baskısı da Bilnet Matbaacılık’tan çıkacak

frame'nin-farkı-musterisini-iyi-tanıma

Frame’in farkı müşterisini iyi tanıma