in , ,

“Global bir hizmet markasına dönüşüyoruz”

Soluto, Türkiye’nin hızlı büyüyen, “üst segmente” odaklanan tesis yönetim şirketlerinden… Şirketin Kurucu ortağı ve CEO’su Erhan Demirtaş, fark yaratan strateji ve teknoloji yatırımlarıyla büyümeye devam ettiklerini söylüyor ve ekliyor: “Global büyümeye çevre ülkelerden başladık. Hedefimiz global bir hizmet markası yaratmak.”

Global-bir-hizmet

ERHAN DEMİRTAŞ

Soluto hali hazırda binden fazla personele istihdamı sağlayan, bünyesinde entegre tesis yönetim hizmetleri ve özel güvenlik hizmetleri amacıyla kurulmuş şirketleri bulunduran ve gerektiğinde bir bütün halinde hizmet sağlayan bir grup şirkettir. Bina ve tesis yönetimi, muhasebe ve müşteri yönetimi, temizlik hizmetleri, teknik bakım, özel güvenlik ve ön büro hizmetleri alanında faaliyet gösteriyoruz. Sektörde kurumsal yaklaşımımızla ve müşterimizin güvende hissetmesini sağlayan duruşumuzla öne çıkıyor.

Sektörde kurumsal yaklaşımımızla öne çıkıyor, kurum müşteriler ve üst segment konut projelerine hizmet sağlıyoruz. Bunu da kurucularının geçmiş sektörel deneyimleri ile hizmet sektöründe 360 derece hizmet sağlayan diğer şirketlerinden gelen “know-how”ı yeniden yorumlayarak hayata geçirme başarısını gösteriyor.

Tesis yönetimi sektöründe “ticari hacim” önemli bir kriter olarak öne çıkar. Ancak, biz, bundan daha fazlasına odaklanıyor, müşterilerimiz açısından “referans” şirket olarak anılmayı tercih ediyoruz. Bu özelliğimiz ile önemli projelerin, gayrimenkul geliştiricilerinin ilgisini çekiyoruz.
Soluto olarak aynı zamanda Tesis Yönetim Derneği’nin (TRFMA) kurucusu ve aktif bir üyesi olarak sektörün gelişmesine, standartlarının belirlenmesine katkı yapmaya yönelik çalışmalar da yapıyoruz.

DEVASA BİR SEKTÖR

Tesis yönetim sektörü, son 20 yılda çok hızlı artış gösteren inşaat alanındaki büyümeye paralel olarak büyüdü. Bu performansına da devam edeceğini öngörüyoruz. İnşaat sektörü son dönemde geçmişe göre ivmesini kaybetse de gelişmenin devamını bekliyoruz.

Aynı şekilde devlet politikası olarak depreme dayanıksız binaların ve kentsel dönüşüm projelerinin devam edecek olması, bu büyümeyi destekleyecek.

Sektörün büyüklüğü konusunda devlet ya da özel sektörün yaptığı bir araştırma yok. Ancak, yıllık hacminin 15 milyar dolar, istihdamın ise 1 milyon kişi civarında olduğunu düşünüyoruz.

FARK YARATAN İLKELER

Biz sektörde tesis yönetiminin “entegre” olarak yapılmasına inanıyoruz. Bu yaklaşım hizmet alanlar için ekonomik avantajın yanı sıra “tek muhatap ve tek sözleşme” sağlaması nedeniyle verimli de olacaktır.

Şirket örgütlenmemiz her bir hizmet alanında uzmanları istihdam ederken, hizmetlerin birbirleriyle “etkili haberleştikleri ve birlikte yönetim” esaslı bir model uyguluyoruz. Bu kapsamda şu ilkelerle hareket ediyoruz:

Çalışanlarımızın şirket için öneminin farkındayız ve işlerimizin odağında onları ön planda tutuyoruz.

Kendimizi “taşeron” yerine “hizmet sağlayıcı” olarak tanımlayıp ona göre davranıyoruz. Sürekli müşterilerimizin yakınında yer alıyor, hızla ulaşılabilir olmayı sağlıyoruz.

Sürekli ve etkili raporlarla müşterilerimizi bilgilendiriyor, şeffaf olarak bilgi paylaşımına önem veriyoruz.

Dijitalleşme hizmet sektörü açısından da çok önemli… O nedenle şirket yönetimi ve operasyon tarafında teknolojiyi etkin şekilde kullanmaya ve bu alanda sürekli yatırım yapmayı sürdürüyoruz.

İnşaat sektörüne, projenin tasarım aşamasından itibaren “tesis yönetim danışmanlığı” veren az sayıda şirketten biriyiz. Bu nedenle tesiste “yaşamın” başlamasıyla birlikte işletmeye de talip oluyoruz. Bu yaklaşım, inşaat yatırımının değerine de katkı yaptığı gibi, verimlilik ve işletme konularında avantaj da sağlıyor.

“HİZMET İHRACATINA BAŞLADIK”

Soluto olarak önceliğimize sektörde üst segment hizmet ihtiyacının karşılanmasını koyuyoruz. Bu strateji doğrultusunda yeni iş geliştirmelerle, ”doğru ve güvenli” bir şekilde büyümeye devam edeceğiz. Hedefimiz, önümüzdeki 3-5 yıl içinde globalleşme adımlarını sağlamlaştırmak olacak. Bunun ilk adımlarını da yakın coğrafyamız için atmaya başladık. Yeni ülkelerde büyümeye devam ederek, “global bir hizmet markasına” dönüşmeyi gerçekleştireceğiz. Burada hizmeti ithal etmek yerine ihraç etmenin de altını önemle çizmekte yarar görüyoruz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı-telefon-devi-vivo

Akıllı telefon devi vivo’nun Türkiye’de büyüme planı

dijital-donusum-zirvesi

Dijital Dönüşüm Zirvesi 2023