in , , ,

“Hedefimiz çocuk kategorisinde lider uygulama olmak”

Kidly, hedef kitlesini dünya olarak belirleyen, çok dilli bir uygulama… Aileleriyle birlikte çocukları hedefliyor. Eğlence, eğitim gibi alanlarda özel içerik sunuyor. Şirketin Kurucu Ortağı Yağmur Demirtutan, 2 yıl gibi kısa sürede ciddi rakamlara ulaştıklarını söylüyor ve hedefini paylaşıyor: “Çocuk kategorisinde global ölçekte en çok kullanılan uygulama olmak istiyoruz.”

yagmur-demirtutan-Hedefimiz-çocuk-kategorisinde-lider-uygulama-olmak”

YAĞMUR DEMİRTUTAN
KIDLY KURUCU ORTAĞI

Sektördeki dönüştürücü etkimizin üç ana enstrümanının, “içerik kalitemiz, lokalizasyon gücümüz ve ürünümüzün kendisi” olduğunu düşünüyorum.

Kidly içeriği, orijinalliği ile öne çıkıyor. Hem görsel ve metin kalitesi hem de konu seçimleri ile dikkat çeken içeriklerimizin üretim aşamalarını, teknoloji vizyonumuzla tekrar tasarladık. Yayına hazırlık süreçlerini otomatize ettik. Bu da kaliteli içerikleri hızlı ve sürekli olarak yayınlayabilmemize olanak tanıdı. Ortaya çıkan altyapıyı lokalizasyon süreçlerimize de uyarladık. Bu yaklaşım, farklı pazarlara hızlı entegre olmamızı sağladı.

Bence Kidly’nin en büyük farkını ise kesinlikle sunduğu ürün oluşturuyor. Ebeveynlerin satın aldığı, çocuklarıyla kullandığı bir uygulamamız var. İki farklı kuşak ve kitleye aynı anda hitap etmemiz gerekiyor. İçerik yapımızı ve kullanıcı deneyimimizi tasarlarken bu detayı hep aklımızda tuttuk. Sonuç olarak Kidly, aile anlarına değer katan bir uygulama haline geldi.

FİKİR NASIL DOĞDU?

Kidly, bir evreka anından çok, uzun yıllara yayılmış bir öğrenme sürecinde olgunlaştı. Ben ve kurucu ortaklarım zaten yıllardır mobil uygulama sektörünün, reklamcılık, ürün geliştirme, tasarım gibi farklı alanlarında çalışıyorduk. Buna bir de benim çocuk kategorisindeki uzmanlığım ve bu alandaki büyük markalarla çalışırken edindiğim tecrübe eklenince, Kidly fikrine ulaşmam sanırım kaçınılmazdı.
Bu fikri ortaklarıma anlattığımda, aynı sektörden insanlar olarak henüz düşünce aşamasındayken bile zihnimizde benzer bir “Kidly” hayal etmemiz zor olmadı.

2 MİLYON İNDİRME

Uygulamamızı Kasım 2021’de yayına aldık. O tarihten bu yana yüzlerce exclusive içerikten oluşan bir kütüphane oluşturduk ve beş farklı dil desteğimizle Kuzey Amerika, Latin Amerika ve kısmen Ortadağu/Afrika bölgesinde kullanıcı edinmeye başladık. Şu an Türkiye, Brezilya, Meksika, Kanada gibi birçok ülkede, ‘Çocuk’ kategorisinde en çok kullanılan ilk 10 uygulama arasında yer alıyoruz.

Kullanıcı tabanı genişliği anlamında ise ABD, en büyük üç pazarımızdan biri. Kidly’nin indirilme sayısı 2 milyona yaklaştı. Kidly içerisinde 3 milyondan fazla kez kitap okundu.

Çocuklar için meditasyon, sesli kitap gibi içeriklerimizde ise toplamda 500 bin dakikadan fazla vakit geçirildi. 2022’nin ilk çeyreğinden bu yana abone sayımızı 26 kat, toplam gelirimizi 34 kat artırarak iyi bir büyüme hızı yakaladık.

Kidly, gelirinin yüzde 80’ini dış pazarlardan kazanan bir ürün olarak global ölçekte her geçen gün daha da iddialı bir oyuncu haline geliyor.

GİRİŞİMCİLİĞİN DUYGUSAL YANI

Girişimciliğin duygusal boyutunun yeterince konuşulmadığını düşünüyorum. Hepimiz işimize verebileceğimiz maksimum efora yoğunlaşıyoruz, ancak duygusal yatırımımızı çoğu zaman göz ardı ediyoruz. İşimin bu boyutunu yok saymamayı ve onu yönetebilmeyi öğrenmenin, beni bir yönetici, girişimci ve dahası bir insan olarak pozitif yönde dönüştürdüğünü söyleyebilirim. İşimizin “insani” boyutunu unutmamak, yine zorlu bir kilometre taşında bize çok yardımcı oldu. Organik bağınızın bulunmadığı, kültürüne yakın olmadığınız pazarlara açılmak kolay değil. Hele ki “içerik” gibi doğrudan kültürden beslenen bir ürününüz varsa!

Her yeni pazarda sadece ekonomik verilere değil, sosyolojik ve kültürel alışkanlıklar üzerine de çok çalışıyoruz. Bu yaklaşımın, Kidly’nin aktif olduğu her bölgede hızlıca benimsenmesine katkı sağladığına inanıyorum.

ÖZEL BİR YATIRIMCI GRUBU

Şu ana kadar ‘tohum öncesi’ (pre-seed) dahil olmak üzere üç yatırım turu tamamladık. En son yatırım turumuz Nisan 2022’de, 2.7 milyon dolar ile tamamlandı.

Yatırımcılarımız tamamı, bu sektöre uzun yıllar emek vermiş, girişimlerini dünya çapında çok başarılı noktalara getirmiş ve tüm girişimcilere ilham veren hikayelere imza atabilmiş kişilerden oluşuyor.

İşimizin metriklerine çok hakimler. Bu anlamda şanslıydık. Kidly’nin mevcut datasını, iş planını ve bu planı uygulayacak ekibin tecrübesini doğru aktarabilmemiz kolay oldu. Yeni yatırım turumuzda da benzer bir yatırımcı-girişimci sinerjisine çok dikkat ediyoruz. Yatırımcılarımızın ve görüştüğümüz potansiyel yatırımcıların Kidly’ye kattığı ya da katacağı sektörel bilgi birikimi, tecrübeleri ve mentorluğu bizim için çok önemli.

SIRADA YENİ PAZARLAR VAR

Yola çıktığımız gün kendimize koyduğumuz hedef hiç değişmedi: Çocukların ve ebeveynlerin güncel ihtiyaçlarına cevap veren; ebeveynlerin hayatını kolaylaştıran, çocukların duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimlerine pozitif katkı sağlayacak ürün ve içerikler geliştirmek.

Bu içerikleri mümkün olan en fazla sayıda ebeveyn ve çocuk için ulaşılabilir kılmak bizim için çok önemli. Bu sebeple lokalizasyon ve yeni pazarlara açılmak hep güçlü ve aktif tutmak istediğimiz bir kasımız. Bu sayede, çocuk kategorisinde global ölçekte en çok kullanılan uygulama olmak istiyoruz.

“1 NUMARALI ÖNCELİĞİM ÜRÜNE ODAKLANMAK OLDU”

Girişim sahibi olmak, her gün, birbirinden önemli ve aynı zamanda birbirinden bağımsız birçok farklı gündemle aynı anda ilgilenmeyi gerektiriyor. Tüm bu günlük görevlerin içinde, her gün kendime hatırlattığım tavsiye, ürünüme odaklanmam gerektiği. Ne kadar yoğun bir gündemim olursa olsun, her zaman en önemli ve en çok dikkat isteyen konu, işimizin ta kendisi: Ne ürettiğimiz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

kara-ulasma-yolculugu

Kâra ulaşma yolculuğu

bora-tokyay

“Temiz teknolojide ilk olmayı hedefliyoruz”