Şeker GYO sitesine iki ödül
23 farklı ülkeden 3 bin 942 katılımcının başvurduğu Muse Creative Awards’da Şeker GYO web sitesi www.sekergyo.com.tr, Gold ve Silver ödülleri almaya hak kazandı. Şeker GYO sitesinin de değerlendirmeye alındığı, dünyanın en prestijli tasarım ödülleri arasında bulunan Muse Creative Awards’un jürisinde Huawei’nin Kullanıcı Deneyimi Yöneticisi Sebastiano Boni, MullenLowe’un Yardımcı Kreatif Direktörü Renato Barreto ve Facebook’un Pazarlama Müdürü Min Lu gibi sektörün önde gelen profesyonelleri yer aldı.
Hedef, dijital banka olmak
Param, 402 bin noktada kullanılan ve geçen yıl 37 milyar TL tahsilata aracılık eden, bu yıl ise 55 milyar TL’yi hedefleyen Eçözüm Bilgi Teknolojileri AŞ’nin çoğunluk hissesini satın aldı. Bireysel ve kurumsal elektronik para hesabı, dünya genelinde geçerli ön ödemeli kart, yurt içi ve yurt dışı para transferi, sanal POS, fiziki POS ve mikro kredi konularında faaliyet gösteren ve Türkiye’nin ilk dijital bankası olmayı hedefleyen Param, büyüme stratejisini yeni satın almayla devam ettiriyor.
Yepyeni strateji
Zorlu Holding, dünyadaki paydaş temelli dönüşüme cevap verdiği Akıllı Hayat 2030 stratejisi doğrultusunda benimsediği “sorumlu yatırım holdingi” anlayışıyla; çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanlarında belirlediği değer yaratacak hedeflerini; grup şirketlerinin de sahiplendiği ve ihtiyaçları özelinde yönettiği bir dönemi başlatıyor. 2030 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı amaçlayan Zorlu Grubu, 2050 yılına kadar bu hedefi tüm değer zincirini kapsayacak hale getirecek. Atıkları 2030’a kadar yüzde 50 oranında azaltmayı ve 2050’ye kadar da sıfır atık noktasına ulaşmayı hedefleyen Zorlu Grubu, 2030’a kadar kullanılan suyun yüzde 50’sini, 2050’ye kadar da tamamını geri kazanmayı amaçlıyor. 2030’a kadar yüzde 100 sürdürülebilir tedarik zinciri hedefleyen Grup, ayrıca 2030’a kadar FAVÖK’ünün yüzde 1’ini Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı veren çalışmalara ayıracak.
Doğasever MaxiPara Kart
Türkiye İş Bankası ve TEMA Vakfı’nın işbirliği kapsamında hayata geçirilen TEMA Kart ailesinin yeni üyesi, Doğasever MaxiPara Kart isimli ön ödemeli kart oldu. 10 yıldır müşterilerinin Maximum TEMA Kart aracılığı ile yaptığı her alışveriş üzerinden TEMA Vakfı’na katkıda bulunan İş Bankası; bu özelliği, ön ödemeli kartlar ailesinin en yeni üyesi Doğasever MaxiPara Kart kullanıcılarına da sunuyor. Doğasever MaxiPara Kart kullanıcılarının yaptığı alışverişler, İş Bankası’nın kendi kaynaklarından TEMA Vakfı’na sağladığı katkı sayesinde, vakfın başta toprak olmak üzere tüm doğal varlıkları koruma faaliyetlerinde desteğe dönüşmüş oluyor. Doğaya katkı sağlaması hedefi ile sadece dijital kart olarak kullanıma sunulan Doğasever MaxiPara Kart, MaxiPara Kart’ın tüm özelliklerini taşıyor. Doğaseverler, kartlarına yükledikleri tutar kadar harcama yapıyor.
Büyümeye devam etti
Radisson Hotel Group, tarihi zorluklarla dolu bir yılda işletme sahiplerinin, konukların ve ekip üyelerinin tercih ettiği marka olma hedefine yönelik beş yıllık geliştirme planını uygulamaya devam etti. Aynı zamanda, 2021 yılının ilk çeyreğinde EMEA portföyüne 16 yeni tesis ve 2 binden fazla oda ekleyerek yeni açılışlar ve yeni otellerle 2020’de yakaladığı ivmeden faydalanmayı sürdürüyor. EMEA Başkan Yardımcısı ve İş Geliştirme Direktörü Elie Younes, bu büyümeyle ilgili şöyle dedi: “Zorlu bir 2020’nin ardından faaliyetlerimiz yeniden rayına girerken, iş ortaklarımızla birlikte çalışanlarımızın tutkusu ve yatırımcılarımızın güveni sayesinde, amiral gemimiz Radisson Blu markasının, EMEA’daki 280’den fazla otelle 10 yıl üst üste Avrupa’daki en büyük lüks marka olmasını kutlamaktan mutluluk duyuyoruz.”
Meydan Arzum Okka’nın!
Arzum OKKA, New York Times Meydanı’ndaki (Times Square) en ünlü yapılardan NASDAQ binasında görkemli bir outdoor çalışmasına imza attı ve “Meydan Arzum OKKA’nın” dedi. Dışarıdan bakıldığında bir apartman görünümü veren NASDAQ binasında her bir dairenin penceresinden Türk kahvesinin deneyimlendiği keyifli anlar göze çarpıyor. Arzum OKKA’yla Türk kahvesi keyfi yapan bina sakinleri, bir yandan da müzik dinleyip dans ediyor, selfie çekiyor, kitap okuyor, sokağı izliyor.
Leasing’ten yenilebilir enerjiye destek
İş Leasing, sektöründeki öncü konumunu yenilenebilir enerji finansmanı alanında da sürdürmeye devam ediyor. Son dönemde sayıları giderek artan öz tüketime yönelik pek çok çatı üstü GES yatırımını finanse eden İş Leasing, bu alanda yatırım yapacak firmaların aradığı marka oldu. Çatı üstü GES kurulumu sağlayan EPC firmaları ile birlikte geliştirdiği çözümler ile sektöründe fark yaratan ve müşterilerine nakit akışları için ideal ödeme planları sunan İş Leasing son olarak İzmir merkezli Yavuzçehre Tekstil’E ait Denizli’de bulunan üretim tesisinin çatılarına öz tüketim amacıyla kurulan Güneş Enerjisi Santrali yatırımını finanse etti. 414 kWe kurulu gücüne sahip santral ile Yavuzçehre Tekstil firması elektrik tüketimini güneş panellerinden sağlayarak önemli bir maliyet avantajı sağlayacak ve elektrik faturası ödemek yerine leasing taksitlerini ödeyerek kendi elektrik üretim santraline sahip olacak. Konu hakkında İş Leasing’den yapılan açıklamada enerji maliyetlerini azaltan ve doğa dostu çatı üstü güneş enerjisi santrali finansmanı alanındaki uzmanlık ve tecrübe ile bu alanda yatırım yapmayı planlayan sanayicilerimize destek verilmeye devam edileceği ifade edildi.
Yılın en iyi uygulaması Mono App oldu
QNB Finansbank’ın kurum içi girişimcilik programı QNBEYOND’un fikir kampının ilk dönem kazananlarından Mono App uygulaması, Microsoft Azure üzerinde bulut teknolojiler kullanılarak geliştirildi. 2020 yılının son çeyreğinde tüm markaların ortak mobil uygulaması sloganıyla hayata geçen Mono App, kısa sürede 70 binden fazla aktif kullanıcıya ulaşırken yılın sonunda yapılan IDC Bulut Teknolojileri zirvesinde “bir hizmet olarak yazılım” (Software as a Service) kategorisinde bilişim sektörünün üst düzey yöneticileri tarafından “Yılın En İyi Mobil Uygulaması” seçildi. Bulut bilişim teknolojilerinin girişimlere sağladığı avantajlar her geçen gün artarken tüm markalara yeni bir pazarlama platformu sunan Mono App uygulaması, kullanıcıların markalarla yenilikçi bir yöntemle iletişim kurmalarını sağlıyor.
Yönetim kuruluna daha fazla kadın
Türkiye’de daha fazla kadının yönetim kurullarında yer almasını sağlamak amacıyla kurulan Yönetim Kurulunda Kadın Derneği (YKKD), 2012’den bu yana yürütmekte olduğu, Yönetim Kurulu alanında saygın akademik kurumların akredite ettiği Şirketler Arası Mentorluk ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeliği Sertifika Programına katılan lider kadınlardan 20’sinin, son dört ayda toplam 24 adet yönetim kurulu üyeliğine atandığını açıkladı. Geçtiğimiz yılın sonunda YKKD Danışma Kurulu Başkanı Murat Özyeğin ve Yönetim Kurulu Başkanı Hande Yaşargil, 300’ü aşkın şirketin yönetim kurulu başkanına mektup yazarak 2021’de gerçekleştirecekleri genel kurullarında yönetim kurulları koltuklarında kadınlara yer açmaları çağrısında bulunmuşlardı. 2012’den bu yana devam eden YKKD programına katılan, kurumunun en tepe kadın yöneticisi olan 195 lider kadının 124’ü, bu süreç boyunca en az bir yönetim kurulu deneyimi sahibi oldu.
En hızlı büyüyen 6. perakende şirketi
A101, her yıl Deloitte tarafından hazırlanan “Perakendenin Küresel Güçleri 2021 Raporu”nda (Global Powers of Retailing 2021) dünyanın en büyük ilk 250 perakende şirketi arasındaki yerini korudu. Deloitte Raporu’nda geçtiğimiz son iki yılda en hızlı büyüyen perakende şirketleri arasında ilk 10 içinde olmayı başaran A101, bu yıl altıncı sırada yer aldı. Dünyada 10 bin ve üstü marketi olan perakendeciler ligindeki tek Türk markası olan A101, bu raporda ilk 10 sıralamasında yer alan tek Türk markası oldu. Deloitte Perakendenin Küresel Güçleri 2021 Raporuna göre en büyük 250 küresel perakende şirketi, 30 Haziran 2020 ile biten 2019 mali yılında 4,85 trilyon dolar tutarında toplam gelir elde ederek, yüzde 4,4’lük bileşik büyümeyi temsil ediyor. A101, 2014-2019 mali yıllarında en yüksek bileşik büyüme oranına sahip şirketler listesinde gösterdiği yüzde 35’lik büyüme ile dünya markası rakipleri arasında dikkat çekiyor.
Şampiyonlar Ligi’nin arkasındaki rakamlar
UEFA Şampiyonlar Ligi’nin 25 yıldan uzun süredir ana sponsorluğunu üstlenen Mastercard, dünyanın dört bir yanındaki futbol hayranlarına değerli deneyimler yaşatmaya devam ediyor. Mastercard’ın 29 Mayıs’ta İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda oynanacak olan 2021 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali kapsamında hazırlanan reklam filmi, futbolda tutkunun sonucu nasıl değiştirebileceğini anlatıyor. Avrupa futbolunun kulüp düzeyinde en önemli organizasyonu UEFA Şampiyonlar Ligi’nde final heyecanının yaklaştığı bugünlerde yayına giren reklam filmi tutku, cesaret ve kendine inanarak oynanan futbolun sonucu değiştirebileceğini istatiksel verilerle sunuyor. UEFA Şampiyonlar Ligi tarihinde imkansız geri dönüşlerle dolu maçlara yer verilen reklam filminde, bu geri dönüşlerin gerçekleşebilme oranları, dünyanın en büyük spor veri şirketlerinden Stats Perform (OPTA) işbirliğiyle hesaplandı. Bu kapsamda söz konusu maçlar tek tek incelendi ve yapay zekadan faydalanılarak özel bir algoritma oluşturuldu. Ortaya çıkan rakamlar ve geçmişte elde edilen skorlar karşılaştırıldığında, futbolda tutkunun istatistiklerin önüne geçtiği ve “imkansız” diye bir şey olmadığı kanıtlanıyor. Mastercard Türkiye, elde edilen bu veriler sayesinde futbolun paha biçilemez şeyler başlattığını ve ilham verici gücünü, sadece futbolseverlerle değil tutkunun gücüne inanan herkesle paylaşıyor.
“Güvenli” bileklikler
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC), geçtiğimiz ay devreye alınan Karantina Takip Sistemi, Güvende Kal uygulaması ve havalimanına gelen yolculara takılan bileklikler sayesinde gerçekleşiyor. Kişilerin anlık konum takibi yapılarak 7/24 evlerinde veya konaklayacakları tesislerde güvende olmaları sağlanıyor. Ülke çapında kapalı turizmi canlandırmayı da hedefleyen proje, Borda Teknoloji tarafından geliştirilen elektronik bileklikler ve Kuzey Kıbrıs Turkcell’in cep telefonu uygulaması “Güvende Kal” ile gerçekleşiyor. Operasyon uçtan uca Kuzey Kıbrıs Turkcell’in Karantina Takip Merkezi tarafından, saha operasyonu ve çağrı merkezi ekipleri tarafından yönetiliyor.
Karma fon geldi!
Son dönemde yenilenebilir enerji, teknoloji, cinsiyet eşitliği ve sağlık gibi temalara dayalı yatırım fonları ile yenilikçi ürünlere odaklanarak stratejisini çağın gelişimine adapte eden İş Portföy, blockchain teknolojisine yatırım imkanı sağlayan İş Portföy Blockchain Teknolojileri Karma Fon’u yatırımcılarla buluşturdu. İş Portföy’ün Genel Müdürü Tevfik Eraslan, bu gelişme hakkında şöyle dedi: “Günümüzde yatırımcılar, fonların portföylerindeki kaynakları spesifik olarak hangi alana yatırdıklarıyla ilgileniyor ve tercihlerini buna göre oluşturuyor. Sürdürülebilirlik, teknoloji ve yenilikçilik gibi kavramlardan gücünü alarak gelişim ve büyüme potansiyeli sunan spesifik sektörlerdeki getiri imkanlarına ortak olma fikri, yatırımcıları heyecanlandırıyor ve ilgilerini çekiyor. İş Portföy olarak son dönemde özgün teması olan fonların kurulması ve yatırımcılara sunulması üzerine yoğunlaşıyoruz ve bu kapsamda, tematik fon ailemizi İş Portföy Blockchain Teknolojileri Karma Fon ile genişletiyoruz.”
Dijital hediye çeki
Müşterilerine yemek kartının da ötesinde dijital bir çalışan faydaları platformu sunma vizyonu doğrultusunda çalışmalarına hız veren Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, pandemi ile birlikte dönüşen işveren ve çalışan ihtiyaçlarına yönelik yeni nesil kurumsal hediye platformu FlexoGift’i hayata geçirdi. Uzaktan çalışma döneminde çalışan motivasyonunu sağlamanın zorlaştığı, firmaların da çalışanlarına ya da iş ortaklarına sunduğu ödül ve faydalar için pratik, dijital ve çok seçenekli bir platform arayışında olduğu içgörülerinden yola çıkan Sodexo, yüzde 100 dijital olan bu platform ile işverenlere, farklı kategorilerde Türkiye’nin seçkin markalarının yer aldığı bir yelpaze sunmuş oluyor.
İş dünyasına çağrı!
İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) tarafından, Türkiye’de Düşük Karbonlu ve Döngüsel Bir Ekonomik Toparlanma İçin İş Birliği Çağrısı’na ilk yanıt AmCham Türkiye (Amerikan Şirketler Derneği)’nden geldi. SKD Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Dildar Edin, “Günümüzde, dönüşüm ve değişim şirketler için iyi imaj yaratmanın ötesinde finansal bir yaşam mücadelesi için gerekli hale geldi. İklim krizini stratejilerine dahil eden ve risklere karşı uzun vadeli direnç oluşturan şirketler rekabette bir adım önde olacaklar. İstikrarlı bir yeşil dönüşüm için daha güçlü iklim politikalarına ve aksiyonlara ihtiyaç var” diyor ve iş dünyasını 6 ana maddede aksiyon almaya davet ediyorlar:
- Sıfır atık ilkelerine ve döngüsel ekonomi stratejilerine bağlı kalmak,
- Mevcut ölçüm araçları ile döngüsellik düzeylerine ilişkin farkındalığı artırmak,
- Ülke çapındaki döngüsel dönüşüme öncülük etmek,
- Bilgi paylaşımı ile yeni işbirliklerinin güçlendirilmesi için Türkiye Döngüsel Ekonomi Platformu’nun bir parçası olmak,
- Yenilikçi finansal ürünlerle döngüsel ekonomiye geçişi desteklemek,
- Avrupa Birliği (AB) döngüsel ekonomi sınıflandırmasını destekleyerek geniş çapta uygulanmasını sağlamak.
SFS’ye yeni müdür
Satış liderliği, iş geliştirme, organizasyonel liderlik, strateji oluşturma, yazılım geliştirme ve bilgi teknolojileri alanlarında 25 yılı aşkın tecrübeye sahip Murat Atıcı, SFS’nin yeni Genel Müdürü olarak atandı. Boğaziçi Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Murat Atıcı, (USC) Güney Kaliforniya Üniversitesi’nde Elektrik Mühendisliği alanında yüksek lisans ve Madrid IE Business School’da MBA yaptı.Dijital dönüşüm, mobil teknolojiler, bulut hizmetleri, pazar geliştirme, siber güvenlik, BT stratejileri ve danışmanlık alanlarında özgün ve kapsamlı bir deneyime sahip olan Atıcı, 2002-2007 yılları arasında SATürkiye’de Satış Müdürlüğü, 2007-2014 yılları arasında ise Bimsa’da Satış ve Pazarlama Direktörlüğü ve Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini başarıyla yürüttü. 2014-2016 yılları arasında Oracle Türkiye ve 2016-2020 yılları arasında Samsung Türkiye’de sırasıyla Uygulama Ülke Direktörlüğü ve B2B Mobil Ülke Direktörlüğü görevlerini üstlendi.
Türk turizmine Netflix etkisi
Dünya genelinde 208 milyon üyesi bulunan yayın hizmeti Netflix, Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. İstanbul ofisini açmak için gün sayan marka; film stüdyosu alanında da yatırım yaparak Türkiye’deki fiziki varlığını güçlendirmeye hazırlanıyor. Bu yatırım ile Türkiye’nin hikayeleri dünyaya daha güçlü bir şekilde taşınacak. Konunun detaylarını paylaşmak için ekonomi basınıyla bir araya gelen Netflix Türkiye Kamu Politikaları Müdürü Pelin Mavili ve Netflix Türkiye İletişim Müdürü Artanç Savaş, Netflix’in Türkiye’de film stüdyosu alanında yatırım yaparak fiziki varlığını daha da güçlendirmeye hazırlandığının müjdesini verdi. Netflix’in kreatif sektörle işbirliğini daha da güçlendirecek bu yatırım planının kapsamı ve detayları ilerleyen günlerde açıklanacak.