in , ,

Ödeme sistemleri pazarında büyümenin yolu

iyzico CEO’su Barbaros Özbuğutu’nun kaleminden finans teknolojileri

odeme-sistemleri-pazarinda-buyumenin-yolu
Barbaros Özbuğutu

2020 yılında 79.3 milyar ABD dolarına ulaşan küresel dijital ödemeler pazarının, 2025 yılına kadar 154.1 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Pandeminin sarsıcı etkilerinden büyüyerek çıkmayı başaran ödeme sistemleri pazarının, e-ticarete olan ilginin yanı sıra, akıllı telefon ve internet penetrasyonundaki artış göstergelerinin etkisiyle büyümeye devam etmesi bekleniyor.

Ülkemize dönüp baktığımızda, pandemi döneminde tüketicilerin hız ve rahatlığı ön plana koyması ile birlikte e-ticaret pazarının ciddi bir ivme yakaladığını görmekteyiz. Bu dönemde uygulamaya sokulan kapanma ve karantina uygulamaları da tüketicilerin çevrimiçi alışverişin pratikliğinden, hızından ve çeşitliliğinden faydalanmasını hızlandırdı. Bunun sonucunda 2020 yılında 2019’a kıyasla yüzde 64 artış yaşandı. 2021 yılının ilk 6 ayı itibarıyla ise ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 75.6’lık artış yaşadı.

Türkiye genelinde yüksek akıllı telefon penetrasyonuna paralel olarak kullanıcıların yüzde 67’si gelecekte cihazlarını çevrimiçi ödemeler için kullanmak istediklerini söylemesi, mobil ödeme yöntemlerini benimseme konusunda güçlü isteği ortaya koyuyor.

Daha fazla yatırım çekmek mümkün

Türkiye’nin Avrupa ve Orta Doğu arasında bir geçiş kapısı olarak konumu ve uluslararası dağıtım oyuncuları için bölgesel bir merkez olma potansiyeli sayesinde, e-ticaret endüstrisinde daha fazla uluslararası yatırım ve büyüme sağlamak mümkün. Şu an sahip olduğumuz yüzde 44’lük e-ticaret penetrasyonu ile Doğu Avrupa ve Latin Amerika ülkelerinin bulunduğu ikinci ligin zirvesinde yer alıyoruz. Benzersiz konumumuzla, e-ticaret için büyük potansiyel taşıyan pazarımızı artık bir üst seviyeye taşımamız ve kendimizi şampiyonlar ligi pozisyonlamasına taşımamız lazım.

Türkiye’nin hacimsel olarak büyük bir ülke olduğunu varsayarsak, 5-6 yıl içerisinde Amerika ve Avrupa ülkelerinin yer aldığı birinci ligde kendimize bir yer edinebiliriz. Ancak bunun için finansal hizmetlere ulaşımı ve kapsayıcılığı artırmamız lazım.

Finansal kapsayıcılık için: Payguru

Özelikle mobilin artan penetrasyonuna baktığımız zaman, banka veya kredi kartı olmayan kullanıcılara ulaşmak için elimizde büyük bir fırsat var. Payguru ile yaptığımız iş birliğinde de bu fırsattan yola çıkarak, cep telefonu operatörleri üzerinden dijital cüzdanlarına yükleme yapabilmelerine olanak sağladık. Böylece sistem bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kişinin internetten alışveriş yapabilmesini mümkün kılacak.

Kurulduğumuz günden bugüne her yıl ortalama yüzde 286 büyüme sağlayarak, hem alıcı hem satıcı için yepyeni bir alışveriş dünyası yarattık. Hızlı, kolay ve güvenli olan bu dünyada, 18 milyar TL işlem hacmi, 70 binden fazla üye iş yeri ve 900 binden fazla alt üye iş yeri, 3 milyon ‘Korumalı Alışveriş’ kullanıcısı ve 650 bin aktif iyzico cüzdan kullanıcısına dokunuyoruz. 2021 yılını 40 milyar TL işlem hacmi ve 700 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlanırken, iyzico dünyasının çözüm repertuarına daha fazla girişimciyi, işletmeyi, finans ekosisteminde olmayan kesimleri de dahil etmeye devam edeceğiz.

Finansal hizmetleri demokratikleştirme potansiyelimiz ve iyzico adına güvenerek arkamızda duran alıcı ve satıcılardan aldığımız güçle, ödeme sistemi pazarını büyütmeye odaklanacağız.

“Küresel ödeme sistemleri pazarının 2025 yılına kadar 154.1 milyar ADB dolarına ulaşması bekleniyor. Yüksek bir büyüme potansiyeline sahip olan pazardan, benzersiz konumumuzun verdiği avantajla daha fazla pay almamız mümkün”

“Büyüme stratejimizin odağında, finansal kapsayıcılığı artırarak ülkemizin ikinci ligden şampiyonlar ligine çıkmasına katkı sağlamak yer alıyor”

Bize yazın: [email protected]

Fotoğraf: Pixabay

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Liderler yeni dönemi nasıl organize etmeli? Laszlo Bock

Liderler yeni dönemi nasıl organize etmeli?

Sina-Afra-orkestrayi-yonetmek

Orkestrayı yönetmek isteyen sırtını kalabalığa dönmelidir