in , ,

Sigorta sektörünün kritik oranı

Sigorta sektörü, 6 şubat sabahı 11 ilimizi yıkan depremde öne çıktı. 50 binden fazla insanımızı kaybettik. Evler, işyerleri yıkıldı. Sektör, dask başta olmak üzere depremin yarattığı hasarları karşılamak için seferber olmuş durumda. Şirket liderleri, olağanüstü dönemde sektörün kritik oranını paylaştı…

sigorta-sektorunun-kritik-orani

Fotoğraf: Pixabay

Z. MEHMET TUĞTAN

%8-9 “2022 yılı verilerine göre hayat dışı, hayat ve emeklilik brüt primlerinde penetrasyon yüzde 2 seviyesinde. Biz, yüzde 3’lere çıkabileceğini öngörüyoruz. Bu oran, gelişmiş ülkelerde yüzde 8-9 seviyelerinde. Brüt primlerin milli gelire oranı, aynı gelire sahip ülkelere göre Türkiye’de hâlâ düşük seviyelerde. Ancak, Türkiye’de genç nüfusun oranı, sigorta talebinin artması anlamında gelecek için umut veriyor. Son dönemde yaşadığımız deprem felaketini düşündüğümüzde risklere karşı korunma ihtiyacı da gittikçe artıyor. Bu ihtiyaca cevap vermek için sektörümüzün önünde kat edilecek uzun bir yol var.”
Z. MEHMET TUĞTAN
Anadolu Sigorta Genel Müdürü

 

YAVUZ ÖLKEN

3.5 milyon müşteri “2023 ve sonrasında en temel odağımızı “sürdürülebilir gelişim ve büyüme” oluşturuyor.  Bu kapsamda en önemli hedefimiz, sigortalı sayısının tabana yayılması ve sigortalılık oranının süratle artırılmasıdır. Bunun üzerine çalışıyor ve ‘aile sigortacılığını’ çok önemsiyoruz. Tüm acentelerimiz, dağıtım kanallarımız ve çalışanlarımız ile birlikte yaşayan müşteri sayımız bizim için kritik hedef ve orandır. Bu noktada yüzde 30 büyüme ile 2 yıl içinde 3,5 milyon yaşayan müşteri sayısına ulaşmayı hedefliyoruz.”
YAVUZ ÖLKEN
Axa Sigorta CEO’su

 

TOLGA GÜRKAN

%115 “Özellikle zorlu dönemlerde, sigorta ve emeklilik şirketleri için en kritik verinin, ‘sermaye yeterlilik oranı’ olduğunu söyleyebiliriz. Bu oran, şirketlerin karşılaşabilecekleri risklerin gerçekleşmesi halinde, müşterilerine karşı yükümlülüklerini sorunsuzca yerine getirebilmeleri için yeterli sermayeye sahip olup olmadıklarını gösteriyor. Hesaplanma yöntemi ise Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirleniyor. En az yüzde 115 olması gereken ‘sermaye yeterlilik oranı’, şirketlerin hasarları ödemek de dahil olmak üzere tüm yükümlülüklerini karşılayacak mali güce sahip olmalarını gösteriyor. Öte yandan bu oranın iyileşmesi, bir sigorta şirketinin sağlıklı büyüdüğünün en önemli göstergelerinden biri olarak da kritik önem taşıyor.”
TOLGA GÜRKAN
Allianz Türkiye CEO’su

 

YILMAZ YILDIZ

%60 “Finansal sonuçlarımız kadar önemli bir performans kriteri tüm paydaşlarımızın memnuniyetidir. Bu çerçevede cinsiyet eşitliğine özellikle çok önem veriyoruz. Finans, şirketler genelinde kadın-erkek dengesinin kısmen olduğu ama yönetici/tepe yönetici seviyelerine çıkıldığında kadın yönetici oranının ne yazık ki çok düşük kaldığı bir sektör. Zurich Sigorta olarak cinsiyet eşitliği konusunda hem sektörün hem de Türkiye’nin en başarılı şirketlerinden biriyiz. Örneğin, çalışanlarımızın ve yönetici kademelerimizin yüzde 60’ı kadınlardan oluşuyor. Tepe yönetiminde de kadın oranı yüzde 60’tan daha fazla.
YILMAZ YILDIZ
Zurich Sigorta Genel Müdürü

 

BATURALP PAMUKÇU

235 milyar TL “Türk sigorta sektörünün 2022 yılı sonu itibarıyla toplam prim üretimi 235 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakamlara göre sektörün toplam prim üretiminin, GSMH içindeki oranı yüzde 1.5 düzeyine ulaştı. Yaşanan bütün doğal afetler, sigortacılıkta penetrasyon oranının ülkemiz için ne kadar “kritik oran” olduğunu bir daha ortaya koydu. Dünyada, sigorta üretiminin GSMH içindeki oranı ortalama yüzde 7 iken, bu oran Türkiye’de çok düşük seviyelerdedir. Penetrasyonun artırılması ve sigorta bilincinin tabana yayılması açısından kritik öneme sahiptir.”
BATURALP PAMUKÇU
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü

 

CEMAL KİŞMİR

3 kat Ülkenin sigortalılık düzeyinin yaygınlığı, ortaya çıkacak deprem benzeri risklerde yoluna güçlü bir şekilde devam edebilme kapasitesini ortaya koyar. Bunu 6 Şubat depreminde de gördük. Bir ülkenin ideal sigorta oranlarına gelmesi, olası bir felakette ülkeyi güvence altına alır ve önemli bir kaldıraç görevi üstlenir. Türkiye’de 2021 yılında kişi başına düşen sigorta poliçesi adedi 1,35 iken, 2022 yılında bu rakam 1,48 adede yükseldi. Ancak, bu rakamın içinde konut, işyeri, sağlık, hayat dahil tüm sigorta branşları var. Oysa bu rasyonun normalde 3 katına çıkması gerekirdi. Örneğin, hayat sigortalarında geçen yıl 18 – 65 yaş arasındaki nüfusta sigortalanma oranı yüzde 14 seviyesindeyken, bu oran 2022 yılında yüzde 17’ye çıktı. Gelişmiş bir ekonomide bu oranın en az yüzde 50 olması gerekirdi.”
CEMAL KİŞMİR
BNP Paribas Cardif Sigorta CEO’su

GÖKHAN GÜRCAN

 

3.6 milyon kişi “Bizim için kritik gösterge “yeni sigortalı” sayısıdır. Bir takım rakamların 2022 yıl sonu itibarıyla yüzde 10 seviyesinde artıyor olmasını önemsiyoruz. Örneğin, 2022 sonu itibarıyla “özel sağlık sigortası” sahibi kişi sayısı 2 milyon 67 bine, “tamamlayıcı sağlık sigortalı” sayısı ise 3.6 milyon kişiye ulaştı. Diğer bir oran ise “toplam sağlık harcamalarının” içindeki özel sigorta şirketlerinin payıdır. 2021 yıl sonu itibarıyla yüzde 2,6 olan bu oranın, sigortalanma oranındaki yükselişe paralel olarak ilk etapta yüzde 3 seviyesine ulaşmasını bekliyoruz.
GÖKHAN GÜRCAN
Bupa Acıbadem Sigorta Genel Müdürü

 

ATİLLA BENLİ

%100 “Sigortacılık için birçok başarı göstergesi vardır, ancak “faaliyet kârlılığı” bunların başında gelir. Faaliyet kârlılığını en iyi ölçen veri ise “bileşik oran” rakamıdır. Bu oran, “riski doğru fiyatlayarak gelirin yükseltilmesi ve hasar maliyetleri ile genel giderleri doğru yöneterek giderlerin” azaltılmasını ifade eder. Bu iki konudaki başarı, “teknik kârlılık” olarak da ifade edilen faaliyet kârlılığını belirliyor. Bizim odağımızda da bu iki konuyu doğru yönetmek var. Sektörde “bileşik oranın” yüzde 100’ün altında olması beklenir. Ancak, sektörde yıldan yıla hasar frekansları ve maliyeti değişiklik gösterir. Bu nedenle sektör ortalaması kabul edilen yüzde 100’ün aşağısında kalan oranlar başarılı kabul edilir.”
ATİLLA BENLİ
Türkiye Sigorta Genel Müdürü

 

FAHRİ UĞUR

%5.1 “Sigorta sektöründe şirketlerin yeni müşteri kazanımından, gelecekteki yatırım planlarına kadar pek çok alanda en kritik başarı kriterlerinin müşteri memnuniyeti ve pazar payı olduğunu düşünüyoruz. Müşteri memnuniyeti yüksek olduğu zaman şirkete olan güven ve bağlılık da artıyor. Şirketinden, satın aldığı ürün ve hizmet deneyiminden memnun müşteriler de sürdürülebilir büyüme ve pazar payı artışının temel unsurunu oluşturuyor. 2022 yılında prim üretim hacmi olarak yüzde 191,9 büyüme ile sektör ortalamasının üzerinde performans gösteren şirketimiz pazar payını da yüzde 4,1 seviyelerinden yüzde 5,1’e yükseltmiştir. Bu büyümeyi değerli kılan ise müşteri memnuniyet araştırmalarımızdaki yükselen grafiklerdir.”
FAHRİ UĞUR
Sompo Sigorta Genel Müdürü

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hasarın-’i-konut

“Hasarın %70’i konut, sanayinin payı %5”

Vicdanlı-şirket-dönemi-umit-boyner

Vicdanlı şirket dönemi