in , , ,

Şirket kültürü 100

Fast Company ve ERA Research işbirliğinde, Kariyer.net desteğiyle gerçekleştirilen “Kurum Kültürü 100” (Corporate Culture 100) araştırmasının 3’üncüsünden yine ilginç sonuçlar çıktı… Şirket kültüründe en iyileri öne çıkarmayı amaçlayan ve üst düzey yöneticilerin değerlendirmesiyle hazırlanan ankette, yeni nesil şirketlerin yükselişi dikkati çekti.

sirket-kulturu-100

Fotoğraf: Pixabay

NAZLI YÜKSEL
ERA Research Kurucusu

ARAŞTIRMALARDAN ÖNE ÇIKANLAR

  • ÜST DÜZEY KATILIM
    Çalışmaya toplam 701 beyaz yakalı çalışan katıldı. Online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada; MIT’nin ve Glassdoor’un geliştirdiği, kültürü oluşturan boyutlar bazında en beğenilen şirketleri tespit ettik. Boyutlar bazında analize ek olarak, tüm boyutlar genelinde en beğenilen firmaların sıralaması da çıkarıldı.
  • İLK 3 ŞİRKET
    Tüm boyutlar toplamında genel sıralamaya baktığımızda, Koç Holding’in üst üste üçüncü defa ilk sırada yer aldığını görüyoruz.
  • YENİ
    Geçen yıla paralel olarak köklü holding ve firmaların yanı sıra Getir ve Trendyol, toplam sıralamada ilk 10’da yer alan firmalar. Ayrıca Insider gibi bazı yeni nesil şirketler de listeye girdiler.
  • KATEGORİ ANALİZİ
    Kategori bazında baktığımızda ise, tüm boyutlarda Koç Holding birinci ya da ikinci sırada görülüyor. Migros ve Turkcell bu yıl sıralamalarını yükselterek 11 boyutun 5’inde ilk 3’te yer alıyor. Yenilikçilik boyutunda Arçelik ilk sırada. Çeviklik boyutunda ise Getir geçen yıl olduğu gibi ilk sırada.
  • SOSYAL ETKİ
    Çeşitlilik boyutu sorgulandığında Google’ın diğer boyutlardaki sıralamasını yükselttiğini, ikinci sırada belirtildiğini görüyoruz. Şeffaf ve etik yönetim ve sosyal şirket boyutlarında ise Eczacıbaşı Holding ikinci sıraya yükselmiş durumda.

 

PROF. ERIN MEYER

KURUM KÜLTÜRÜ NEDEN ÖNEMLİ?

  • %44: Şirketlerinden ayrılan çalışanlara “gerekçeleri” sorulduğunda, son yıllarda ilk sırada “ücret” yer almıyor. INSEAD’den Prof. Erin Meyer’e göre bu amaçla ayrılanların oranı yüzde 44’e geriledi.
  • %72: Aynı veriye göre, çalışanların yüzde 57’si, “pozitif” geribildirim yerine, “düzeltici” olanı tercih ediyor. Yüzde 72’si, “düzeltici” geribildirim aldıklarında daha verimli olduklarını söylüyor.
  • %100: Prof. Meyer’e göre inovasyonu besleyen bir kültür oluşturmak için yaratıcılığı destekleyen bir ortama sahip olmalısınız: “Bunun yolu hiç şüphesiz yüzde 100 özgür bir ortam yaratmaktır.”
  • 1 kişi: Prof. Meyer, “10 veya daha fazla kişi almak yerine, gerekirse, kültürünüze uygun ‘mükemmel 1 kişiyi’ işe almayı tercih edin” diye konuşuyor.

 

PATTY MCCORD

COMPORATE CULTURE SUMMIT EYLÜL’DE GERÇEKLEŞECEK

Şirket kültürü araştırması ve buna bağlı olarak yapılacak çalışmaların, yeni dönemin en önemli konularından biri olacağına inanıyoruz. Culture 100’ü bu nedenle başlattık. Konuyu desteklemek amacıyla Eylül ayında, CORPORATE CULTURE 2022 buluşmasını gerçekleştireceğiz. Zirve’de bu yıl Netflix’in eski İK Lideri Patty McCord ile Amazon’un liderlik ve kültür anlayışını yazan Brad Stone, konuşmacı olarak yer alacak. Ayrıca Türkiye’den CEO ve İK liderleri de konuşmacılar arasına katılacak. İlginiz olursa lütfen yazın.

 

DEĞERLENDİRMEDE DİKKATE ALINAN BOYUTLAR

  • Çeviklik
  • Takım çalışması
  • Müşteri odaklılık
  • Çeşitlilik/Kapsayıcılık
  • Organizasyonel mükemmellik
  • Yenilikçilik/İnovasyon
  • Şeffaf ve etik yönetim
  • Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme
  • Saygı
  • Sosyal şirket olma
  • Pandemi sonrasına hazırlık

2022’NİN KAZANANLARI

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. Migros
  4. Turkcell
  5. Eczacıbaşı Holding
  6. İş Bankası
  7. Getir
  8. Trendyol
  9. Sabancı Holding
  10. THY
  11. Google
  12. BSH
  13. Yıldız Holding
  14. Unilever
  15. Garanti BBVA
  16. Nestle
  17. Şişecam
  18. Vodafone
  19. Amazon
  20. Borusan Holding
  21. Ford Otosan
  22. ENKA Holding
  23. Procter&Gamble
  24. Akbank
  25. Alarko Holding
  26. LC Waikiki
  27. Eti
  28. Metro Market
  29. Novartis
  30. Sahibinden.com
  31. Aselsan
  32. Boyner Grup
  33. Baykar Savunma/ Bayraktar
  34. Coca-Cola İçecek
  35. Hepsiburada.com
  36. Japan Tobacco (JTI)
  37. Doğuş Holding
  38. Yapı Kredi Bankası
  39. Siemens
  40. AstraZeneca
  41. Doğan Holding
  42. Nobel İlaç
  43. BP
  44. QNB Finansbank
  45. Vestel
  46. Abdi İbrahim
  47. İsdemir
  48. Microsoft
  49. Renault/Oyak-Renault
  50. Turkcell Global Bilgi
  51. Türk Telekom
  52. Bayer
  53. PepsiCo
  54. Tuborg
  55. BİM
  56. Kale Grup
  57. NEF
  58. Tepe Grubu
  59. Tüpraş
  60. A101
  61. Amgen
  62. Ciner Holding
  63. Doğuş Otomotiv
  64. GSK
  65. Hyundai
  66. Insider
  67. Pfizer
  68. Bunge Gıda
  69. Shaya
  70. Toyotasa
  71. DeFacto
  72. Domino’s Pizza
  73. H&M
  74. Iyzico
  75. Kalyon Holding
  76. Pegasus
  77. Koton
  78. Yemeksepeti
  79. Ziraat Bankası
  80. Sanofi
  81. Enerjisa Enerji
  82. Beymen
  83. Tekfen Holding
  84. Fibabanka
  85. Samsung
  86. TAV
  87. Vakıfbank
  88. Denizbank
  89. Allianz Sigorta
  90. Anadolu Grubu
  91. TOGG
  92. Opet
  93. Carrefoursa
  94. Mavi
  95. Zorlu Holding
    Socar Türkiye
  96. Sütaş
  97. Shell
  98. Türkiye Ekonomi Bankası
  99. Tofaş
    Koçtaş
  100. Martı

İki sırada aynı değeri aldıkları için 2’şer şirket yer almıştır.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alarko’da-yeni-kuşak-dönüşümü

Alarko’da yeni kuşak dönüşümü

hesaplar-değişti-mi-

Hesaplar değişti mi?