in , ,

“Sürdürülebilir dünya anlayışıyla ilerliyoruz”

Tekstar, kurumsal giyim üretimi alanının önde gelen şirketlerinden… Kurucusu ve CEO’su Aykut Tarakçıoğlu, sektörde “sürdürülebilirlik” yaklaşımlarıyla fark yarattıklarını paylaşıyor ve yeni dönem stratejilerini paylaşıyor.

Sürdürülebilir-dünya-anlayışıyla-ilerliyoruz

Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Tekstar, üretim kültürünü sürdürülebilirlik çerçevesinde şekillendiriyor. Bu kapsamda küresel karbon salımının azaltılması noktasında tekstil sektörüne de önemli bir sorumluluk düştüğü bilinciyle yoluna devam ediyor.

Tekstar Tekstil Kurucusu ve CEO’su Aykut Tarakçıoğlu, “Hammadde tercihi, tasarım, üretim, kullanım ve atık olmak üzere tüm süreçlere yön veren felsefemizi, ekolojik sürdürülebilirlik politikamıza uygun bir biçimde gerçekleştiriyoruz” diyerek stratejilerinin altını çiziyor.

Şirketin Kurucusu Aykut Tarakçıoğlu, şirketin vizyonunu ve sürdürülebilirlik stratejisini şöyle paylaşıyor:

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YAKLAŞIMIMIZ

Ürünlerin kullanım ömrünün sonları hakkında düşünmenin, müşteriler ile beraber tasarımcılar ve üreticimler dahilinde de olduğunu savunuyoruz. Bu sebeple de geri dönüştürülebilir, biyo-bozunur hammadde seçimlerine önem veriyoruz.

Tekstil sektöründe kullanılan hammaddelerin yüzde 55’inin pamuk olduğu göz önünde bulundurulduğunda, çevreye bırakılan karbon ayak izlerinin en aza indirgendiği pamuk olarak tarif edilen “sürdürülebilir pamuk” tercihi sektörel açıdan büyük bir önem taşıyor. Biz de hammadde kullanımında birincil olarak üretimde sürdürülebilirliği onaylanan “Better cotton” sertifikalı kumaşları tercih ediyor, bunun yanında kumaş ve aksesuar tedariğinde yalnızca OEKO-TEX sertifikasına sahip sağlayıcılar ile çalışarak, ürünlerde zararlı maddeler içerilmemesini sağlamakla birlikte atık su oluşumu ve su kaynaklarına giren kirleticilerin azalmasına yardımcı olmuş oluyoruz.

ÜRETİM VE İHRACAT VİZYONU

Tekstar Şirketleri olarak öncelikle sosyal uyumluluk ve çevresel sürdürülebilirliği on senedir kendine hedef edinmiş bir organizasyonuz. Misyonumuz gereği; kişisel koruyucu giyim, üniformalar, kurumsal giyim ya da promosyon alanlarında üretilen tekstil ürünlerinin etkilerini azımsamamak ve endüstrinin bu kısımlarını sürdürülebilir bir çevre sorumluluğundan hariç tutmamak gerektiğini savunuyoruz.

Her zaman için dünyada yeni oluşan standartları Türkiye’de bıkmadan sıkılmadan dile getirip tüm kurumlar ve sektörler bazında oluşması için adeta gönüllü olarak çalışıyor, anlatıyor ve üretiyoruz.

TEKSTAR’IN GELECEK PLANI

Gelişen ve değişen dünyadaki yeni teknolojileri yakından takip ederken, temel ilkemiz olan “sürdürülebilir dünya” anlayışımız doğrultusunda sürdürülebilir politikalar üretmeyi amaçlıyoruz.

Sürdürülebilir kurumsal giyim üretimi ve ihracatı konusunda Türkiye’deki öncü konumumuzu güçlendirerek bu alanda lider konumda kalmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda sektörel bilgi ve birikimimizi paylaşarak, paydaşlarımızı bilinçlendirmek ve başka kurumları da sürdürülebilir üretim yaklaşımına teşvik edecek projelere imza atmak istiyoruz.

Tekstil ve kurumsal kıyafet endüstrisinin yapabileceğine inandığımız olumlu değişime ulaşmak adına her zaman için sınırları zorlamaya, yenilik yapmaya ve bilgilerimizi paylaşmaya devam edeceğiz.

KADIN İSTİHDAMINA KATKI

Tekstar Şirketleri olarak, kurulduğumuz ilk günden bu yana kadının üretimdeki gücüne inanıyor ve çalışma arkadaşlarımızı çoğunlukla kadınlardan seçiyoruz. Şu anda bünyemizdeki çalışanlarımızın yüzde 72’si kadınlardan oluşuyor. İstanbul’daki yönetim ve iş geliştirme ekiplerimize ek olarak, örme ve dokuma fabrikalarımızın yer aldığı Sinop’ta bulunan iki fabrikayla Türkiye pazarında üretimlerimize devam ederken, bu fabrikalarımız aracılığıyla yöre halkı kadınlarına iş imkanı sunarak sürdürülebilirlik misyonumuzun yanında çalışma hayatında kadın istihdamına da destek veriyoruz.

SEKTÖR DAHA TEMİZ HALE GELECEK

Tekstil sektörü için, sürdürülebilirlik karşıtı; kısa süreli kullanım, düşük kalite, sık tüketim ve artan tekstil atıkları ile karakterize edilmiş “hızlı moda” ‘ya olan bağımlılık büyük önem ve sorun atfediyor.

Sektör, hazır giyimde kendini aklamaya çalışırken, dünyayı en çok kirleten ikinci sektör olarak karşımıza çıkıyor. Buna bağlı olarak kurumsal iş ortağımız müşterilerimizin sürdürülebilirlik standartlarına olan taleplerinin artması ile birlikte, sektörün daha temiz hale geleceğini savunuyoruz.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Chris-Caldwell-en-buyuk-farkimiz-teknoloj

“En büyük farkımız teknolojimiz olacak”

Metropolden-Kaçış-Hikayesi

“Metropolden Kaçış Hikayesi”