in , ,

Esnafa can suyu: “El ele destek hareketi”

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, İhtiyaç Haritası ile birlikte ‘El Ele Destek Hareketi’ni başlattı. Yerel ekonomiyi canlandırmak ve esnafa destek olmak amacı taşıyan proje, online imece kültürünü yaygınlaştırarak kişi ve kurumları bir araya getirmeyi hedefliyor. 20 ili kapsayan projeye 1.5 milyon TL katkıda bulunan Mastercard’ın hedefi, finansal açıdan zorlu bir dönem geçiren kişi ve işletmelere “can suyu” olurken dijital sosyal pazaryeri üzerinden yerel ekonomiye fırsat sağlamak.

esnafa can suyu elele destek hareketi

İhtiyaç sahipleri için sosyal pazaryeri

Mastercard ve İhtiyaç Haritası’nı bir araya getiren proje; Covid-19 döneminde ortaya çıkan gıda ve hijyen temel ihtiyaçlarının “El Ele Destek Hareketi” sosyal pazaryeri aracılığıyla yerel esnaflardan karşılanması esasına dayanıyor. 27 Kasım 2020 tarihi itibarıyla hayata geçen platform ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Gaziantep, Adana, Mersin, Trabzon, Elazığ ve Denizli başta olmak üzere toplamda 20 ilde destek verecek.

Projenin temel hedefi, yerel ihtiyaçların, yerel işletmelerden karşılanmasına imkan sunmak. Bunun yanı sıra esnafların dijitalleşmesi ve e-ticaretin gelişmesine yardımcı olmayı da amaçlıyor. 210 ülkede faaliyet gösteren Mastercard’ın Türkiye Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, “Öncelikli amacımız, her sektörde ölçekten bağımsız olarak, tüm işletmelerin faaliyetlerini kesintisiz olarak sürdürmesini sağlamak” diyor ve şöyle ekliyor: “Şirket olarak her zaman, dijital ekonominin her yerde, herkes için işlemesini sağlama misyonunu yerine getirmeye yönelik çalışmalar yürütüyorduk. Kapsayıcı büyüme çalışmalarına kaynak aktarmak amacıyla 2018 yılında kurulan Mastercard Kapsayıcı Büyüme Merkezi (The Mastercard Center for Inclusive Growth), COVID-19 destek programı kapsamında, ihtiyaç sahibi bireylerin ve yerel işletmelerin desteklenmesi amacıyla 1,5 milyon TL tutarında bir hibe fonu ilk kez Türkiye’de bir sosyal kooperatife ayırdı.”

Esnaflar için doğru proje

Yiğit Çağlayan, kalkınmanın sadece bölgesel ya da kentsel ekonomik kaynaklara bağlı olmadan, yerel esnaf ve küçük işletmelerin aktif katkısıyla gerçekleşebileceğini göstermesi açısından da projenin büyük önem taşıdığını vurguluyor. İhtiyaç Haritası kurucularından Mert Fırat, Mastercard’ın bağımsız fonundan aktarılan ve sosyal sorumluluk adına yapılan bu projede iş birliğinde olmaktan mutlu olduklarını belirtirken projeyle ilgili şunları dile getiriyor: “Bu fonu doğru kaynaklara, hızlı ve etkin bir şekilde aktarmak ve toparlanma sürecinde yerel işletmelere destek olmak gayesiyle, gerçek ihtiyaç sahipleri ve destekçilerini sosyal pazaryeri platformunda buluşturduk.

Mastercard ve İhtiyaç Haritası; ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını yerel esnaflardan sağlayabileceği bir sistem oluşturdu ve bu proje için her il bazında analizler yaparak en doğru datanın elde edilmesini sağladık”.

CEREN TÜRKBEN KAYA
Mastercard Hızlı Gelişen Pazarlar Pazarlama ve İletişim Başkan Yardımcısı

1.5 Milyon TL

Bu projenin bizim için önemi aynı anda hem ihtiyaç sahiplerine hem de yerel esnafa dokunabiliyor olmasından geliyor. Tüm ekiplerin adanmış şekilde çalışması sonucu Türkiye’deki ihtiyaç sahibi bireylerin ve yerel işletmelerin desteklenmesi amacıyla 1,5 milyon TL tutarında bir hibe fonun Türkiye’ye gelmesini sağladık. Bu fonun yüzde 45’i platformun bahsettiğimiz şekilde hizmet verebilmesi için teknik geliştirmelere, geri kalan kısmı da projeye ivme kazandırmak için ilk 27 bin yardım paketinin finansmanında kullanıldı. Biz de bu fonu, hızlı ve etkin bir şekilde kullanıma almak, bunu yaparken de yerel işletmelerin dijitalleşmesine fayda sağlamak amacıyla, İhtiyaç Haritası ile yola çıktık. Aslında yaptığımız teknoloji yatırımıyla geliştirilen sosyal pazaryeri modülü bu desteğin artmasını ve daha çok kişiye ulaşmasını sağlayacak. “El Ele Destek Hareketi’ni sürdürülebilir kılan nokta da bu diyebiliriz.

YİĞİT ÇAĞLAYAN
Mastercard Türkiye Genel Müdür

Sosyal pazaryeri modülü

“İyilik yaparak başarmak” felsefemize dayanarak dünyanın farklı yerlerinde iş yerlerinin desteklenmesi, finansal katılımın artırılması, çevreden aldığımızın çevreye geri verilmesi ve uzun vadede güçlü bir iş modeli oluşturulmasına yardım etmek için çalışıyoruz. Amacımız sadece sosyal ve ekonomik kaygıların giderilmesini iş hedeflerimize eklemek değil, aynı zamanda tüketicilere de bu yolda destek verebilecekleri alanlar açmak. Tüm paydaşlarımızın başarısına katkıda bulunacak uzun vadeli yapılar inşa ediyoruz. Ekonomimizin bel kemiği KOBİ’lerin pandeminin etkilerinden kurtulmak için önemli derecede desteğe ihtiyacı var. Biz de tüm çalışmalarımızı bu öncelikler doğrultusunda tasarlıyoruz. Mastercard ve İhtiyaç Haritası’nı bir araya getiren bu projeyle; Covid-19 nedeniyle kırılgan bir dönem geçiren kişi ve işletmelere ‘El Ele Destek Hareketi’ platformuyla “can suyu” olmayı amaçladık.

Proje, COVID-19’dan olumsuz etkilenen kişilerin gıda ve diğer temel ihtiyaç malzemelerinin, İhtiyaç Haritası tarafından kurulan “El Ele Destek Hareketi” platformu aracılığıyla yerel işletmelerden karşılanması esasına dayanıyor. Yerel esnafın dijitalleşmesi ve e-ticaretin gelişmesine de hizmet edecek projenin altyapı çalışmalarını tamamladık ve sosyal pazaryerini açtık. ‘Ele Ele Destek Hareketi’ projesi, kalkınmanın sadece bölgesel ya da kentsel ekonomik kaynaklara bağlı olmadan, yerel esnaf ve küçük işletmelerin aktif katkısıyla gerçekleşebileceğini göstermesi açısından da önem taşıyor. Ekonomik olarak zor durumda olan bireylerin ihtiyaçlarını yerel ekonominin paydaşlarıyla karşılayarak sürdürülebilir bir ekonomi yaratmayı hedefliyoruz.

ESRA ARSLAN
İhtiyaç Haritası Yönetim Kurulu Üyesi

“Hedefimiz 81 ile ulaşmak”

Mastercard’ın hibe desteğini doğru kaynaklara, hızlı ve etkin bir şekilde aktarmak, toparlanma çalışmalarında yerel işletmelere destek olmak gayesiyle, gerçek ihtiyaç sahipleri ve destekçilerini “El Ele Destek Hareketi” sosyal pazaryeri platformda buluşturduk. Bu noktada da pandemi döneminden en çok etkilenen, popülasyonun en yoğun olduğu, ekonomik açıdan darboğaza girmiş olan iller arasından 20 tanesini seçmeyi hedefledik. Bu kriterlere göre belirlediğimiz ilk 10 il: İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Mersin, Eskişehir, Elazığ, Denizli, Gaziantep ve Trabzon oldu. Bu illerde operasyonu tamamlamamıza yakın, güncel yerel verilere göre ikinci 10 ili yine Mastercard ile beraber seçeceğiz.

Projeye dahil olmak isteyen esnaf ve ihtiyaç sahiplerimiz sosyalpazaryeri. ihtiyacharitasi.org üzerinde açacağımız kayıt formu vasıtasıyla başvuru yaparak ilgili doğrulama işlemlerini tamamlayarak ilerleyebilirler. Hedefimiz toplamda 300 esnafa ulaşmak ve 7 bin paket paylaşmak. Bir sonraki amacımız ise 81 ilde bu uygulamayı yaygınlaştırmak. Ayrıca bireysel destekte bulunmak isteyenler de sosyalpazaryeri. ihtiyacharitasi.org üzerinden projeye katkı sağlayabilir.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Carrefoursa-online-market

Carrefoursa online market ayda 8 milyon ziyaretçiye ulaştı

dogustan-fenarbahceli

Doğuştan Fenerbahçeli!