in , ,

Ses Tanımada Knovvu Dönemi

Sestek, Türkiye’de ses tanıma teknolojilerinin öncü şirketlerinden… Şirketin Kurucusu ve CEO’su Prof. Dr. Levent Arslan, 2000 yılından bu yana sektörde fark yarattıklarını, yeni platformları Knovvu ile yeni bir döneme başladıklarını belirtiyor. Prof. Arslan, “Knovvu ile amacımız, 20 seneyi aşkın tecrübemiz ile hayata geçirdiğimiz tüm ürünlerimizi tek bir platform altında müşterilerimize sunmak” diyor.

Levent-Arslan-ses-tanımada-knovvu-donemi

PROF. DR. LEVENT ARSLAN
Sestek Kurucusu ve CEO’su

Önce bize Sestek’te son 1 yıldaki gelişmelerden söz eder misiniz?
Sestek olarak, ses teknolojileri alanında ve müşteri hizmetleri dikeyinde faaliyet gösteren bir teknoloji şirketiyiz. Kurulduğumuz 2000 yılından beri diyalogsal yapay zeka ve konuşma analizi alanında ürünler geliştiriyoruz.

Son dönemde, 100 kişilik AR-GE ekibimizle birlikte yoğun bir ürün geliştirme süreci ardından ve çalışmalarımızın sonunda, yeni nesil otomasyon platformu projemiz Knovvu’yu hayata geçirdik.

Knovvu, müşteri etkileşimlerinin daha verimli yönetilmesi konusunda firmalara yapay zeka destekli çözümler sunan bir platform.

Knovvu platformundan, amacından söz eder misiniz?
Knovvu ile amacımız, 20 seneyi aşkın tecrübemiz ile hayata geçirdiğimiz tüm ürünlerimizi tek bir platform altında toplamak. Bunu yaparken değişen müşteri ihtiyaçlarını ve gelişen yeni teknolojileri göz önünde bulundurduk.

Knovvu platformu, müşteri etkileşimlerinin otomasyon yardımı ile daha iyi yönetilmesini sağlıyor. Günümüzde firmalar için merkezi yönetim, çok kanallı erişim ve her lokal/bulut ortamında çalışabilir olmak çok önemli ve Knovvu bu özellikleri ile ön plana çıkıyor.

Knovvu platformundaki ürünlerimizi 3 ana kategoride grupluyoruz: “Sanal asistanlar, sesli imza ve etkileşim analizi.” Bu kavramları kısa detaylarla açıklamak isterim.

Sanal asistanlar, bugün müşteri temsilcisinin yardımına gerek duymadan dört müşteri sorusunun birine cevap verebiliyor. Bu oran ilk aşamada küçük görünse de milyonlarca müşteri çağrısı alan bir şirket için muazzam bir tasarruf ve verimlilik demek.

Sesli imza teknolojisi ile bir müşteri araması yaklaşık 20-30 saniye kısalabiliyor. Bu süre de çağrı merkezleri için çok ciddi bir tasarrufu temsil ediyor. Bu ürün aynı zamanda konuşurken, güvenlik aşamasından geçen ve herhangi bir ek güvenlik sorusu sorulmadan problemine hızlı çözüm bulabilen müşteri için güzel bir tecrübe sunuyor.

Son olarak her müşteri çağrısı içerisinde firmaların kendi akışlarını iyileştirebilmeleri için çok önemli iç görüler bulunuyor. Fakat bugün çağrı merkezleri zaman ve insan kaynağı gibi kısıtlamalar nedeni ile bu çağrıları yeterince analiz edemiyor. Etkileşim analizi teknolojisi bu alanda otomasyon sağlıyor ve değerli iç görüleri ortaya çıkarmak için insana yardımcı oluyor.

Knovvu platformunda yapay zeka temelli çözümlerimiz ile işte bu 3 alanda değer yaratıyoruz.

Yapay zeka ve makine öğrenmesi sizin sektörü değiştiriyor. Bu yeniliklerle birlikte Sestek sektöre neler getirecek?
Günümüzde müşteri etkileşimlerini, mutlaka gerçek bir kişinin yani müşteri temsilcisinin yanıtlaması gerekmiyor. Müşterilerden gelen çağrılar, istekler ve talepler; yazılı ve sesli iletişim kurabilen sanal asistanlar aracılığı ile otomatik şekilde yanıtlanabilir; böylece şirketler zaman, maliyet ve verimlilik gibi alanlarda iyileşme sağlayabilir. Diğer yandan müşteri hizmetlerine gelen bu çağrıları doğru analiz eden ve çalışanlarını doğru yönlendiren şirketler, müşteri deneyiminde büyük ilerlemeler gösterebilir. Fakat çağrı yoğunluğu nedeni ile bu analizlerin insanların yerine yapay zeka destekli çözümler tarafından yapılmasının çok daha verimli olacağını düşünüyoruz.

Yapay zeka temelli çözümler müşteri hizmetleri, satış ve servis operasyonlarında verimliliği artırarak, maliyetleri azaltıyor ve markalar ile müşteri arasındaki etkileşim deneyimini iyileştiriyor. Sestek olarak işte tam bu noktada firmaların kullanabileceği yapay zeka destekli ürünler geliştiriyoruz. Bu ürünleri yukarıda bahsetmiş olduğum gibi Knovvu platformunda topluyoruz.

SESTEK’İN STRATEJİSİNİN 3 ÖNEMLİ ÖNCELİĞİ

  1. DENEYİM Şirket vizyonumuz iş ortaklarımıza, onların müşterileri olan son kullanıcılara ve şirket çalışanlarımıza “iyi bir deneyim” sunan global bir teknoloji şirketi olmak. Bu yolda son 20 senedir yaptıklarımız ile iyi bir noktaya geldiğimizi düşünüyorum. Bugün 16 ülkede 200’den fazla kurumsal müşteriye hizmet veriyoruz.
  2. KÜRESEL AĞ Stratejik hedeflerimizin ilk sırasında “küresel” pazardaki ağımızı genişletmek var. Bunu yaparken, ürünlerimizi bulut ortamından erişebileceği yazılımlar (SaaS) olarak yurtiçi ve yurtdışındaki mevcut ve potansiyel iş ortaklarımıza ulaştırmaya devam etmek istiyoruz.
  3. DEVOPS Geçen yıl şirket genelinde DevOps dönüşüm süreci başlattık. Bu sayede ürünlerimizi ihtiyaçlara ve yeniliklere kolay uyum sağlayabilen, hızlı cevap verebilen bir hale getirdik. Günün sonunda hedefimiz, yapay zeka teknolojisini çözümlerimizde daha fazla ve daha verimli kullanarak hem iş ortaklarımızın hem de onların müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmak.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bu-ayin-onerileri1

Bu ayın önerileri

is-dunyasindan-haberler

İş dünyasından haberler (Haziran-Temmuz 2022)