in ,

Indigo Group yatırımlara devam ediyor

Grup, 2028 yılı sonuna kadar 4 otel daha hayata geçirmek üzere ilerliyor.

YAZI: MEHTAP DEMİR

ÖMER TOSUN
INDIGO GROUP YKB

Indigo Group’un turizm yatırımlarından biri olan, Kapadokya Bölgesinin “ilk lüks oteli” Museum Hotel, “yaşayan müze” konsepti ile dünyanın dört bir yanından turistleri ağırlıyor.

Otel, Türkiye’nin tek “Relais & Chateaux” unvanlı oteli olmasının yanı sıra çok sayıda prestijli ödülüyle de dikkat çekiyor.

Grup, Kapadokya bölgesinde Museum Hotel’in gösterdiği büyük başarının ardından mevcut yatırımlarına ek olarak, 2028 yılı sonuna kadar 4 otel daha hayata geçirmek üzere ilerliyor. Grubun yapacağı yatırımlar arasında lüks termal otel anlayışını hak ettiği konuma taşıyacak turizm projeleri de bulunuyor.

Indigo Group Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Tosun, “Ülke turizminin ve Kapadokya bölgesinin dünya turizmi içindeki konumlandırması bizim için çok önemli ve bu yönde üzerimize düşeni gerçekleştirmek için çalışıyoruz” diyor. Tosun şöyle kaydediyor:

“2022 yılı sadece Museum Hotel için değil, muhtemelen tüm Kapadokya için tarihin en iyi sezonlarından biri oldu. Museum Hotel 2022 sezonunda kişi başı gelir, kârlılık ve toplam gelir gibi tüm önemli kalemlerde kendi rekorlarını kırdı.

Pandemi öncesinin en başarılı sezonu olarak gördüğümüz 2019 ile kıyasladığımızda dolar bazında yüzde 35 gibi önemli bir büyüme yakaladık.”

Indigo Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Museum Hotel Genel Müdürü Tolga Tosun ise şöyle kaydediyor: “2023 sezonundan da beklentimiz aynı şekilde büyüme trendinin devam etmesi. En büyük artılarımızdan biri 2022 sezonunda kapalı olan Çin gibi büyük ve önemli bir pazarın Ocak 2023 itibari ile tekrar kapılarını açmış olması.

Türkiye’deki otellerin dolarken, oda fiyatlarının artması ve Türk turizminin hak ettiği değerde konumlandırılması en önemli faktör. Museum Hotel’de en düşük sezonda en düşük oda fiyatımız 300 Euro’dan başlıyor. En yüksek oda fiyatımız ise Muhteshem Pool Suite’e ait ve döneme göre 3.500–5.000 Euro aralığında satışa sunuluyor.

Lüks turizm sektörü her geçen sezon büyüyor ve bizce büyümeye de devam edecek. Kişiye özel hizmet, farklı konsept deneyimi, tasarım odalar, farklı gastronomi deneyimleri ve tabii hizmet kalitesi lüks turizmin öncelikli beklentileri.

Pandemi sonrası en büyük değişiklik ise misafirlerin kalabalık olmayan, butik ama yüksek hizmet kalitesi sunan otellere olan ilgi artışı oldu. Bu da Museum Hotel için büyük bir fırsat oluşturuyor. Dünyanın en önemli lüks otel ve gastronomi konsorsiyumlarından Relais & Chateaux üyesi olarak özellikle yabancı misafirler nezdinde önemli bir yere sahibiz.

hotels-

Museum Hotel olarak en fazla Amerika Birleşik Devletlerinden misafir ağırlıyoruz. Yıl bazında yaklaşık yüzde 30 olan ABD misafirlerini yaklaşık yüzde 20 gibi bir oran ile Türk vatandaşları takip ediyor.

Meksika yüzde 10, Brezilya yüzde 9 ve diğer Latin Amerika ülkeleri ise toplamda yaklaşık yüzde 10 yoğunluğa sahipler. 2022 yılının tamamında kapıları kapalı olan Çin kökenli misafir oranımız ise yüzde 8. Bu oranın 2023’te 2019 sezonunda olduğu gibi yüzde 20’nin üzerinde gerçekleşmesini bekliyoruz.”

Indigo Group Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Tosun ve Başkan Yardımcısı Tolga Tosun gelecek planları ve yatırımları ile ilgili olarak önümüzdeki dönemde en büyük atılımlarının Museum Hotel’e yaklaşık 1 km uzaklıkta bulunan ve eşsiz bir konuma sahip yaklaşık 10.000m2’lik bir alanda yapımı planlanan ikinci Museum Hotel projesi olacağını belirtiyor. 2024 sonunda hayata geçecek ve çok özel konseptler içeren projede SPA, alakart restoran, lounge bar ve etkinlik alanları tasarlanıyor.

Indigo Group 2026 yılı sonunda tamamen farklı mimari konseptlerde bir otel daha hayata geçirmeyi planlıyor.

Lüks Termal turizm alanında da önemli yatırımlar yapmayı planlayan Indigo Group termal turizmi hak ettiği konuma getirmek için önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. Yeni yatırımları ve sektörün gelişimine yönelik faaliyetler ile ilgili olarak Tolga Tosun “Ülkemizde lüks termal ve sağlık turizminin öncülüğünü yapacak olan 2 farklı otel projemiz daha bulunuyor.

Bu projelerimizi de 2028 yılına kadar hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Her iki otel için de dünyanın en önemli lüks otel markaları ile ön anlaşmaları imzalamış bulunuyoruz. Yönetim Kurulu Başkanımız Ömer Tosun Brezilya Fahri Konsolosu olmasının yanında Jeotermal Yatırımcıları Derneği Kurucu Başkan Yardımcısı.

MUSEUM HOTEL ‘YAŞAYAN MÜZE’ KONSEPTİYLE TARİHİ DEĞERLERİ YABANCI VE YERLİ TURİSTLERLE BULUŞTURUYOR.

Aynı zamanda kısa süre içerisinde kurulacak olan Kapadokya Alanı Turizm Yatırımcıları Derneği (KAPYAD) Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı olacak. Sektör adına birçok alanda ama özellikle lüks turizmin gelişmesi adına katkılarını sunuyor.

Aynı zamanda, yine yakın zamanda Indigo Vakfı’nı da hayata geçirmeyi planlıyoruz. Kapadokya bölgesinde yürüteceği sosyal sorumluluk projelerinin yanında, özellikle restorasyon projeleri, Kapadokya gastronomi projeleri ve kültür sanat faaliyetleri anlamında vakfımız önemli görevler üstlenecek” diye kaydediyor.

Yazar: Mehtap Demir

Fast Company Türkiye Yazı İşleri Müdürü

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

pazarlama-liderleri-bulusuyor

Pazarlama liderleri buluşuyor

Büyümenin-1-no’lu-engeli

Büyümenin 1 no’lu engeli