in , , ,

“Bir sektörü yeniden inşa ediyoruz”

Benim girişim yolculuğum: Mehmet Akif Özdemir

Mehmet-Akif-Ozdemir

MEHMET AKİF ÖZDEMİR
EasyCep Kurucu Ortak

2018 yılında, üniversiteli iki arkadaş olan Mehmet Akif Özdemir ile İsmail Dinçer tarafından kurulan EasyCep, farklı bir iş modeli ile “yenilenmiş elektronik ürün pazaryeri” olarak hizmet veriyor.

“Önümüzdeki 3-4 yıl içinde Türkiye’de yenilenmiş her 10 telefondan 4’ü EASYCEP tarafından yenilenmiş olacak” diye konuşan EasyCep Kurucu Ortağı Mehmet Akif Özdemir, başarı getiren stratejilerini ve gelecek hedeflerini Fast Company ile paylaştı:

Yeni nesil girişimcilerden biri olarak bize önce iş dünyasına getirdiğiniz farkı anlatır mısınız?
Biz EasyCep’te bir sektörü sıfırdan inşa ediyoruz. Aslında iş modelimiz baştan aşağı yeni. Türk tüketicisi yenilenmiş, 12 ay garantili  elektronik cihaz ile henüz tanışıyor. Buna ek olarak eski cep telefonlarını anında ve değerinde alabiliyor olmamız çok önemli diye düşünüyorum.

Oturduğunuz yerden cihazınızı bize satabilirsiniz. Web sitemiz üzerinden 5 soruluk bir formu doldurmanız yeterli. Telefonunuzu, tabletinizi adresinizden aldırıyoruz. Paranızı bir iş günü içinde hesabınıza yatırıyoruz. Bu bizim getirdiğimiz bir yenilik.

Bu girişim fikri nasıl doğdu, bir “evreka” anı var mı?
Ortağım İsmail ile beraber üniversiteden oda arkadaşıyız. Yeni bir şeyler yapma hevesimiz her zaman vardı. Bir arayış içindeydik. Bir yandan da “Ne yapabiliriz” diye özellikle yurtdışındaki yeni girişimlere bakıyorduk. Batı Avrupa’da yenilenmiş elektronik cihaz sektörünün çok gelişmiş olduğunu gördük ve “Neden olmasın” dedik. Yola çıkışımız da böyle oldu.

Başladığınızdan bu yana aldığınız yolu, rakamları da ilave ederek paylaşır mısınız? Nereden nereye geldiniz?
Biz bu işe 2018 yılında Kadıköy’de 20 metrekare bir dükkanda başladık. O zaman sadece ortağım (İsmail Diçer) ve ben vardık diyebilirim. Yani 2 kişiydik. Şimdi 3 bin metrekarelik bir yenileme tesisine taşınıyoruz. 350 kişilik teknisyen kadromuzla hizmet vermeye başlayacağız. 5’i İstanbul’da olmak üzere, 10 mağaza açtık. Yılın ikinci çeyreğinde, ayda 150 bin cihazı yenileyen bir noktaya geleceğiz.
Önümüzdeki 3-4 yıl içinde Türkiye’de yenilenmiş her 10 telefondan 4’ü Easycep tarafından yenilenmiş olacak.

Yatırımcıları ikna ederken, hangi cümleleri/rakamları kullandınız? Onları ikna stratejiniz neydi?
Her zaman söylenen benim de inandığım bir söz var: “Sadece girişime değil, girişimciye de yatırım yapılıyor.” Bu gerçekten de doğru. Bizim kararlılığımız ve işe olan inancımız ikna sürecinde etkili oldu.

Buna ek olarak Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’daki pazar bizim için önemli bir referans noktası oldu. Türkiye’de genç nüfusu, sıfır telefon pazarının büyüklüğünü ve telefon değiştirme sıklığını masaya koyduk. Bu üç veri yatırımcıyı cezbetti.

Hangi hedef ile yola çıktınız? Nereye ulaşmayı düşünüyorsunuz?
Şu anda en büyük önceliğimiz yenilenmiş elektronik cihazın ne olduğunu insanlara anlatmak. İnsanları bununla tanıştırmak ve akıllı bir alışveriş olduğuna ikna etmek istiyoruz. Bu bizim için bir misyon diyebilirim.

Bir de hiç kimsenin çekmecede bekleyen telefonu tableti kalmasın istiyoruz. Bunları paraya dönüştürsünler. Bütçelerine eklesinler. Telefon ya da tablet satmanın zor olduğuna dair kalıpları yıkmak ve kolay yolu da olabileceğini göstermek bizim için değerli.

3 ZORLUKLA KARŞILAŞTIK

  • FİNANSMAN En başta finansmana ulaşmak zordu. Tohum yatırımı alırken epey uğraştık. SERİ A da yine kolay olmadı.
  • İNSAN İkincisi ise doğru insan kaynağını bulmak ve doğru pozisyonda istihdam etmek diyebilirim.
  • İŞ MODELİ Üçüncüsü ise iş modelimizi insanlara anlatmak. Öncesi olmayan bir işi yapıyoruz. İnsanlar buna aşina değil. Haklı olarak bir güven sorunları var. Bunu aşmak için çok uğraştık, mesafe aldık ama yolumuz uzun.

“Zaman zaman bu iş burada bitti, bundan sonrası gelmez dediğiniz anlar olabiliyor. Girişimcilikte her gün ayrı bir meydan muharebesi. İşte tam o anda pes etmemek, sabah kalkıp yeniden aynı hevesle işe gitmek gerekiyor. ‘Kolay olmayacak ama sonunda iyi olacak’ diyebilmek önemli.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Seyahat endüstrisi unutulmayacak bir tatil yaşamanız için kokuları nasıl kullanıyor?

aninda-kredinin-yeni-surprizi

“Anında Kredi”nin Yeni Sürprizi