in , ,

Faktoring’in Kritik Oranı

Türkiye’deki 79 faktoring şirketinin işlem hacmi 60 milyar TL’ye ulaştı. Sektörün finanse ettiği şirket sayısı, yüzde 95’i KOBİ olmak üzere 70 bini geçti. Böyle bir ortamda sektörün önde gelen şirketlerinin liderlerinin hepsi önemli rakamları yakından takip ediyor. Ancak, her liderin özellikle yakın takibe aldığı bir kritik gösterge mutlaka var…

kritik-oran-

%1,5

Sektör için en kritik gösterge kesinlikle kredi hacmidir. Büyüklük önemli, çünkü gelişmiş ülkelerde finans sektöründe banka dışı finansın payı yüzde 40’larda iken, bizde yüzde 15’ler civarında. Bunun içinde faktoring’in payı da yüzde 1,5’lardadır. Ülkelerin gelişmişlik düzeyi, banka dışı finans kesiminin finans sektörü içindeki payının artışına bağlıdır. Biz işleyişi ve ürünü bilmeden oluşan ön yargılardan kurtularak, bu ürünün finans içinden daha çok pay almasını sağlamaya çalışıyoruz.
AYNUR EKE – Vakıf Faktoring Genel Müdürü

2000 Müşteri

Bildiğiniz gibi biz iş modeli olarak sektör genelinden farklı bir müşteri modelini hedefleyecek şekilde çalışıyoruz. Bizim en yakından takip ettiğimiz rakam müşteri sayısıdır. Dijital yeteneklerimiz ve yaygınlığımız sayesinde bu konuda açık farkla lider oluşumuz bizi tatmin etmiyor, yeni ve yaratıcı ürünlerle her gün kazandığımız yeni müşteri sayısına bakıyor, bunu artırmanın yollarını arıyoruz. Bu anlamda kendimize koyduğumuz en yakın hedef her ay 2 bin yeni müşteri.
HAKAN KARAMANLI – Tam Finans Genel Müdürü

%80

Plasman büyüklüğü ve müşteri sayısı, sektörün önemli göstergeleri arasında yer alır. Bu rakamlara bakarak sektörün büyüklüğünü ve penetrasyonunu ölçümleyebiliyoruz. Fiba Faktoring olarak her segmentten firmayla çalışıyoruz. Ancak, önceliğimiz KOBİ segmentini desteklemek. Şu anda müşterilerimiz içinde KOBİ’lerin payı yüzde 80’i geçmiş durumda. Bunu dijitalleşmeye, tabana yaygın plasmana, verimli iş süreçleri ile iyi bir kredi yönetimine borçluyuz. Bu şekilde sürdürülebilir bir plasman büyüklüğü, müşteri yapısı, kârlılık ve sermaye getiri oranına ulaşabiliyoruz.
ÖZGE YILMAZ – Fiba Faktoring Genel Müdürü

%65

Sektör ve şirketimiz açısından en önemli nokta, özellikle KOBİ işletmelerimizin finansman ihtiyaçlarına erişimlerini hızlı bir şekilde çözümlemek. 2021 yılında, pandemi sürecinin etkilerinden tüm dünyanın ve ülkemizin yavaş yavaş çıkacağını, ekonomilerin toparlanacağını umuyoruz. Biz iş planlarımızı bu doğrultuda hazırladık ve KOBİ’ler ile ihracat işlemleri odaklı güçlü bir büyüme stratejisi oluşturduk. Stratejimiz kapsamda ciromuzda yüzde 25 seviyesinde bir artış öngörüyoruz. 2021 yılı sonunda bilançomuzdaki TL işlemler içindeki KOBİ işlemleri payının da yüzde 65 seviyesine gelmesini planlıyoruz.
KAYA YILDIRIM – GarantiBBVA Factoring Genel Müdürü

%30

Sektör için en kritik unsurların risk yönetimi ve kârlılık (aktif ve sermaye kârlılığı) olduğu kanaatindeyim. Elbette tüm bu unsurlardan bahsedilebilmesi için mesleki yetkinliği üst düzeyde olan bir ekiple çalışmak gerektiğini de unutmamak gerekiyor. Şirket olarak Haziran-Eylül 2020 döneminde işlem hacmi ve müşteri adetlerinde yüzde 30’u aşan gelişim sağladık. 2021 yılında ise önceliğimiz müşteri tabanımızı genişletmek, sağlıklı satış ve tahsis yönetimi yapılarımızla sürdürülebilir hacim ve kârlılık sağlamaktır.
UMUT ÜLBEGİ – Şeker Faktoring Genel Müdürü

%35

Bu yıl pandemi nedeniyle sektör açısından ilk 6 ay durgun geçmişti ama ikinci yarıdaki canlanmayla birlikte bizim de işlem hacmimiz arttı. Yıl sonunda yüzde 25 büyümeyi yakalarız. Önümüzdeki yıl için de yüzde 35 büyüme hedefledik. Müşteri sayısının artması çok önemli. Ancak, bu yıl yeni müşteri girişimiz sınırlı kaldı. O nedenle 2021 hedefimiz, ürün ve servislerimizi özellikle KOBİ segmentinde daha fazla firmayla tanıştırarak yeni müşterilerle tabana yayılmak. Dijital kanallarımızın da etkin kullanımıyla müşteri adedimizde yüzde 50 artış bekliyoruz.
NERGİS AYVAZ BUMEDİAN – QNB Finans Faktoring Genel Müdürü

%1,2

“Faktöring sektörü için kritik gösterge tanımı kanaatimce, hangi açıdan bakıldığına göre farklılaşır. Ancak, penetrasyon ve tabana yaygın finansman temini göstergesi olması açısından müşteri sayısının önemli bir endikatör olduğunu düşünüyorum. Zira riskin sınırlı sayıda firma üzerinde temerküz ettiği bir piyasada kredi hacmi tek başına anlamlı bir gösterge oluşturmaz. Türkiye’de faktöringin işlem hacmi, toplam finans sektörü işlem hacminin ancak yüzde 1.2’si düzeyinde. Bu son derece düşük bir oran ve sektörün büyüme potansiyelini de yansıtıyor. Bu nedenle sektörün önümüzdeki yıllarda daha da gelişim göstereceğini umuyorum. ”
ÖMER KARAKUŞ – İş Faktoring Genel Müdürü

%95

Sektör için en kritik göstergenin müşteri sayısı olduğunu düşünüyorum. Finansal Kurumlar Birliği’nin verilerine göre, 30 Haziran 2020 itibarıyla sektörün müşteri sayısı 70 bin 736’ya ulaştı. Adet bazında portföyün yaklaşık yüzde 95’ini KOBİ’lerin oluşturduğunu görüyoruz. Bu durum da KOBİ’lerin sektörümüz için önemini gösteriyor. Yapı Kredi Faktoring olarak, her sene daha fazla KOBİ’ye ulaşmaya çalışıyor, onların değişen ihtiyaçlarına yönelik hizmetler sunarak iş hacimlerini artırmalarına destek oluyoruz.
BOZKURT ÇÖTELİ – Yapı Kredi Faktoring Genel Müdürü

%50

Faktoring alacaklarının seyri, faiz marjları, karşılık giderleri ve sermaye kârlılığı, en yakından takip ettiğimiz, sürekli masamızda bulunan göstergeler arasında yer alıyor. Ancak, hem işlerin azalması hem de faizlerin düşmesi bizim için kârlılık oranlarını daha dikkatli takip etmemize yol açıyor. Şüpheli alacak gideri ise kârlılığa etki eden en önemli kalem. Şirketimiz hassasiyetle yüzde 6’lar düzeyinde seyreden “Şüpheli alacak” oranlarını (NPL) takip etmektedir. Dolayısıyla, bugünlerde faktoring sektörü için en önemli oranın NPL ve kârlılık oranı olduğunu düşünüyorum. Kârlılık oranını da yüzde 20’lerden yüzde 15’lere düştüğü için dikkatle izliyorum.
ÇAĞATAY BAYDAR – TEB Faktoring Genel Müdürü

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Global-Trends-Zirvesi

Global Trends Zirvesi’21

ucret-esitligi

Eşit ücret arayışı!