Türkiye’de ilkleri gerçekleştiren bir marka olarak son 2 yılda yaptığımız yatırım değeri 30 milyon dolara yaklaştı.
Yeni yatırımlarımızla büyüme ivmemizi aynı hızla devam ettirmeyi hedefliyoruz.
Bununla birlikte yurt dışı yatırımımızı da önceliklendirerek Yunanistan’da yer alan Kallimanis markamızla istihdam, üretim ve ihracata odaklanacağız.
İçinde bulunduğumuz yılda ana hedefimiz, Alarko Grubu’nun girişim sermayesi şirketi Alarko Ventures ile öncü şirketlere yatırım yapmak olacak.
Alarko Ventures’ta küresel olarak teknolojiye dayalı ve yüksek potansiyel vaat eden gelecek nesil şirketlere yatırım yapıyoruz. Planlarımız arasında, 2022 sonunda 8 ila 12 arasında yeni şirkete yatırım yapmak var.
Sanayide ‘mavi yaka’ çalışanların önemi büyüktür. Onların sürdürülebilir bir model içerisinde geliştirilip desteklendiği bir sistemi kritik buluyoruz. Bu kapsamda amacımız, mavi yakalının performansını etkileyen unsurları belirlemek, doğru teşhisi koymak, yöneticisi ile uyumlu çalışabilmesine yönelik iletişim kanalarını etkili hale getirmektir. Sonuçta da bu kapsamda stratejik gelişim planlarını hatırlamaktır. Şirket içi etkileşim platformumuz Ming’i bu hedefe uygun şekilde kullanıyoruz. Ming ile kurguladığımız sistemin akışını ve insan kaynağımıza etkilerini analiz ediyoruz. Aynı zamanda üst yönetimin kararlarına çıktı oluşturuyor, Gölge İcra ekibi ile beraber anlık performans takiplerini yapıyor ve performans sisteminin yönetim aracı olarak kullanıyoruz.
Yeni dönemde 3 önceliğim olacak. Birincisi, Turqualit ile başlayan markalaşma hikayemiz, bu yılın son çeyreğinden ikinci bir ülkede tesisleşerek devam edecek. E-ihracat olarak yapılan ürünlerin hızlı taşımasını, yurtdışı tesislerimizdeki ‘son dakika’ dağıtım hizmetlerini ve iade yönetimini geliştireceğiz. Son olarak ‘fulfillment’ e-ticaret hizmetlerini KOBİ’ler için yaymayı planlıyoruz. Kendi yazılımlarımız ve özel depolarımızda alınan çözümleri artıracağız.
BATUHAN KELEŞ
Sertrans YKÜ
2022’de uzun zamandır üzerinde çalıştığımız tesis teknolojilerini geliştirmeyi planlıyoruz. Tamamen yerli üretim olan ürünlerimizden özellikle virüs dezenfeksiyon teknolojimiz dışında bazı ürünlerimizi de bu yıl içinde pazara sunmayı hedefliyoruz.
CENK AŞÇIOĞLU
SE Club YKÜ
Pandemi koşulları hâlâ devam ediyor.
O nedenle 2022 yılında odaklanacağım alanların başında ‘onlIne shop’ için yeni dijital pazarlama stratejileri ile e-ihracatı başlatmak yer alıyor.
Yeni başlatacağımız e-ihracat için, onlIne ticaretimizin yüzde 25’ini yakalamayı hedefliyoruz.
Pandemi ile birlikte başlayan değişim nedeniyle Kütahya Porselen’in e-ticaret satışları 8 kat büyüdü. Biz de e-ticarete daha fazla yatırım yaparak depolarımızı modern ve teknolojik bir hale getirdik. Müşterilerimiz, ürünlerimizi yurt içinde e-ticaret sitemizde ve marketplace’de (pazaryeri) bulabiliyor. Türkiye nüfusu yaklaşık 80 milyon, dünya nüfusu ise yaklaşık 8 milyar. Bu nedenle ürünlerimizi dünyaya açmak için e-ihracat modelimizi bu yıl devreye alıyoruz. İlk olarak da Avrupa ile başlayacağız.
Hollanda’daki iştirakimizin Türkiye’de üretim ayağını kurma planımız var. Uzun süredir planladığımız bu yatırımı bu yıl sonuçlandırmayı hedefliyoruz. Öte yandan yine yabancı ortaklarımızla geliştirdiğimiz, alanında ilk olacak, çevre dostu, döngüsel yalıtım ürünümüzün Dubai Expo’da dünya lansmanını yaptık. Bu su yalıtım örtüsü yüzde 100 atıktan üretildi ve benzerlerine göre karbon salınımını yüzde 85 oranında düşürüyor. Bu ürünün 20 ülkeye tedarikini başlatmak için büyük heyecan duyuyoruz.
MURAT ÖZCAN
Canpa Holding CEO
Günümüzde “Direct-2-Consumer” (doğrudan müşteriye) kavramını çok sık duyuyoruz. Gelecekte daha çok karşılaşıyor olacağız. Şirketler ve markalar, daha cesur ve özgürce yeniliklerin peşinden koşacaklar. Şirketlerde en temel birim ve departmanlarda dijitalleşme, artık bir proje gibi değil, olmazsa olmaz bir iş konusu haline gelecek. Her işi yapılırken önce dijitalleşme pratik edilecek. Teknolojiye daha çok yatırım yapılmaya başlanacak. Web 3.0 ve meta dünyasına adapte olmak için markaların bu alanlarda araştırma ve hazırlık yapmaya başlamaları gerekiyor. Hibrit çalışma modelleriyle birlikte yeni düzene bütün şirketlerin geçeceğini düşünüyorum. İş gücüne katılım olarak yetkin insan profiline önem verilmesi ve doğru iş kaynağının doğru işe yönlendirilmesi, önümüzdeki günlerde çok önemli olacak. Ben de bu konulara odaklanacağım.
Yeni dönemde odağımda yurt dışı yatırımlar, özellikle de özel sermaye fonu yatırımları olacak. Dünyada FED’in faiz artırmaya başlamasıyla birlikte tekrardan odağın teknoloji şirketleri kadar kâr eden eski nesil ekonomi işlerine kayacağını düşünüyorum. İkinci hedefim ise yılın en az yarısını İngiltere ve Amerika’da geçirmek üzere kendime yeni bir iş planı kurmak olacak.
Yeni yılda şirketimize mevcut faaliyetleri dışında yeni bir faaliyet katma çabamız olacak. Bunun için gerekli araştırmaları ve yatırım planlarını yapıyoruz. Ana iş kolumuz inşaat sektöründe ise farklı ülkede ofis açılması gündemimizde yer alıyor. Önceliğimiz, yurt dışı müteahhitlik hizmetlerimizi artırmak olacak.
OZAN ŞENER
Sera Group CEO
Fotoğraf: Pixabay