
SUAT SÖZEN
İş Bankası GMY
2025, herkes için zor bir yıl olacak. 2024’ün de kolay olduğu söylenemezdi. Bu yıl daha da dikkatli olmamız gerekiyor. Ekonomide her ne kadar daha öngörülebilir bir dönemden geçsek de yaşanmakta olan zorluklar nedeniyle, faiz, kur tartışmalarıyla bir anlamda geçmişten aşina olduğumuz konulara geri dönmüş olduk. 2023’ün Cumhuriyet’in 100’üncü yılı ve geçen yılın bankamızın 100’üncü yılı olması nedeniyle oldukça yoğun bir tempoda çalıştığımızı söyleyebilirim. Bankanın 100’üncü kuruluş yıldönümü nedeniyle yaptığımız muhtelif etkinlikler, hayata geçirdiğimiz yeni projeler yanı sıra bir de büyük bir kutlama yaparak hızlı bir yıl geçirdik. Bu yılın ise bizim açımızdan büyük kutlamaların olmadığı, daha sakin, olağan işlerimizle meşgul olacağımız bir yıl olacağını düşünüyorum. Şu anda bütün dünyada ‘yapay zeka’ katkısı, çözümleri konuşuluyor. Buna rağmen biz pazarlama ve iletişim alanında çalışanlar için süregelen erişim ve etkileşim sorunları var. Bu sorunların çözümü de gittikçe zorlaşıyor ve daha fazla çaba harcamamızı gerektiriyor.

SİNEM YILMAZ
LC Waikiki CMO
2024, herkes için zor bir yıldı ama bizim için iyi ve ciddi büyüme rakamları elde ettiğimiz bir yıl olduğunu söylemek isterim. Şirket olarak büyümesi yurt dışı kaynaklı bir kuruluşuz. Geçen yılki ciromuzun yüzde 50’si yurt dışındaki operasyonlarımızdan geliyor. Önümüzdeki yıllarda hedefimiz yurt dışı payını yüzde 60’ın üzerine çıkarmak. 2025’te de büyümeye devam edeceğiz. Şu anda Avrupa’nın en başarılı 5’inci markasıyız, hedefimiz 2026 yılında en başarılı 3’üncü markası olmak. 2025 yılında yurt dışı pazarlarda derinleşmeye devam edeceğiz. Bunun için hem fiyat politikamızı hem de koleksiyonlarımızı iyileştirmek üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Trendleri takip eden şık ürünlerimizi rekabetçi fiyatlarımızla müşterilerimize sunarak bulunduğumuz pazarlarda öne çıkacağız. Yeni koleksiyonlarımızı tanıtmak için 2025’te iletişim bütçelerimizi arttırdık. Doğru mecralarda, doğru iletişim tonunu yakalamak istiyoruz. Bu nedenle de çok ciddi analizler yapıyoruz. Bu veri analizleri 2025’te de önemle gündemimizde olacak.

PERİN SARAOĞLU
Papara CMO
Kullanıcı deneyimi artık bir tercih değil, başarının anahtarı. Kullanıcılar sadece işlevsellik değil, kendilerini anlayan, hayatlarını kolaylaştıran ve güven veren markalar istiyor. Papara, en başından beri bu anlayışla hareket ederek 22 milyonu aşkın kullanıcısına finansal işlemlerini tek noktadan yönetme imkanı sunan bir ‘Super App’ olma yolunda ilerliyor. Türkiye’nin lider fintech şirketi olarak, 2025’te dijital yatırımlarımızı kullanıcı odaklı projelere yönlendirerek Papara’yı daha da ileri taşıyacağız. Amacımız, alışılmışın dışında çözümler sunarak mükemmel bir kullanıcı deneyimi yaratmak, marka sadakatini güçlendirmek ve Papara’yı bir Love Mark haline getirmek. İnovatif ürünlerimizle sektörde fark yaratırken, finansal işlemleri daha kişisel ve keyifli hale getiren çözümlerle büyümeye devam edeceğiz.

ELİF YALT BAŞESKİ
METRO Türkiye & BonVeno CMO
Metro Türkiye olarak 35 yıldır yeme içme sektörünün bir numaralı iş ortağı olmak için çalışıyoruz. Bu misyonumuz çerçevesinde profesyonel müşterilerimizin gıda ve gıda dışı tüm ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanıyoruz. Medya kullanımımızı da bu misyon çerçevesinde şekillendiriyor, hem kendi datamızı hem de üçüncü parti verileri profesyonel müşterilerimizi doğru zamanda doğru ihtiyaç noktalarında hedefleyecek şekilde kullanıyoruz. 2025 yılında da ana odağımız hem online hem offline mecralarda bu datalar aracılığıyla müşterilerimiz için optimum faydayı yaratmak olacak. Medya yatırımları dediğimizde Metro’nun Türkiye’deki yeni yatırımı bonVeno’dan da bahsetmemek olmaz tabii. Mahalledeki tüketiciyle buluşmak üzere açtığımız bonVeno mağazalarının medya kullanımlarını da her mağazanın açıldığı mahallenin ihtiyaçlarına, sosyo-ekonomik ve demografik özelliklerine göre ayrı ayrı çalışıyoruz. Lokasyon hedeflemeli dijital mecralar, sosyal medya ve yerel açık hava kullanımları öncelikli tercihlerimizi oluşturuyor. 2025 bonVeno’da mağaza sayımızı artırmaya dolayısıyla marka bilinirliğimizi artırmaya odaklanacağımız bir yıl olacak.

“SES MECRASINA YATIRIM RASYONEL BİR İŞ MODELİ”
BURAK CAN
Karnaval Medya Grubu CEO
Türkiye’de dijitalleşen ilk şirketlerden birisiyiz. Tüketici davranışlarını anlayan, reklam destekli, rasyonel bir iş modeli uyguluyoruz. 2025’te, tüketici davranışlarını anlamlandırmaya, markaların nasıl pozisyonlanacağını ve bizim de markalara nasıl hizmet vermeye çalışacağımızı ortaya koymaya çalışıyoruz. İkna etmek istiyorsak, anlatmamız gerekiyor. Bizim işimiz hikayeleştirme. Bunda da sesin gücünü kullanıyoruz. Bu kadar yıllık deneyimim, 2025’te sese daha çok ihtiyaç duyacağımızı gösteriyor. Güven duyulan markaların, güvenilir kişilerle, güvenilir mecralarla mesaj vermesine ihtiyaç olacak. Bu mecrayı kullanırken de gelenekselleşmiş pratiklerin bir miktar dışına çıkmamız gerekeceği görüşündeyiz. Bu da harcanan bedelin verimini artıracaktır. Ses mecrasına yapılan yatırımları sadece performans ile okumanın doğru bir yaklaşım olmadığı görüşündeyiz.

MURAT ZENGİN
Petrol Ofisi CMO
“2024, akaryakıt sektörü için iyi bir yıldı. 2025 için de önemli bir kriz öngörmüyoruz. Dünyadaki enerji dengesine baktığımızda, yenilenebilir enerji kaynaklarının, ihtiyaçların sadece sınırlı bir kısmını karşılayabildiğini görüyoruz. Bu durum, bir yerden başka bir yere gitmek için akaryakıta olan ihtiyacımızın devam edeceğini gösteriyor. Özellikle şehir içi kullanımın artması beklenirken, elektrik yerine hidrojen kullanımının daha aktif hale geleceği tahmin ediliyor. Sadece sektör değil, şirket olarak da iyi bir yılı geride bıraktığımızı belirtmek isterim. BP’nin dağıtım ve depolama bölümlerini satın almamız bizim için önemli bir kilometre taşı oldu. Bu satın alma sayesinde bu alanda daha güçlenecek ve verimliliğe odaklanacağız. 2025, sektörde geleneksel yaklaşımların devam ettiği bir yıl olacak. Dijitalleşme önemini koruyacak, biz de kendimize uygun yenilikleri hayata geçirmeye devam edeceğiz. 18 yaşın üzerindeki herkes müşterimiz olduğundan kapsayıcı bir yaklaşım benimsemeyi sürdüreceğiz. Bu noktada doğru konumlama yapmak, müşterinin değişen ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçların karşılanması konusunda tüketicileri ikna etmek pazarlamacıların en önemli görevlerinden biri. Bunu başarmak için doğru mecraları etkili bir şekilde kullanmaya devam edeceğiz.

EZGİ YILDIZ KEFELİ
Mercedes-Benz Türkiye CMO
Otomobilin icadını gerçekleştirmiş, 138 yıllık köklü geçmişe sahip global bir marka olarak, 2025, bizler için fark yaratan ve öncü ruhumuzun altını çizeceğimiz stratejileri izlediğimiz bir yıl olacak. Global bir marka olarak 3 ana başlığı sahipleniyoruz: Modern-lüks, sürdürülebilirlik ve teknoloji. Modern-lüks tarafıyla müşteri deneyimine odaklanıyoruz. Büyük bir dönüşüm içerisinde olan otomotiv dünyasında, özellikle menzil endişesini gidermek adına elektrikli araçlarımızı deneyimletmeye odaklanıyoruz. Sürdürülebilirlik alanında spor, kültür-sanat ve eğitim projelerimize devam edeceğiz. İKSV’nin 37 yıldır destekçisiyiz. Geçen yıl She’s Mercedes kadınlarının desteği ile başlattığımız She’s Mentoring mentörlük programıyla ilgili iletişim çalışmalarımız devam edecek. Teknoloji, en etkin olduğumuz alanlardan biri ve dijital marka stratejimiz doğrultusunda bu alana odaklanmaya devam edeceğiz. Müşteri verisini daha iyi analiz etmek, müşterilerimizin taleplerine cevap vermek, onların kişiselleştirilmiş deneyim yolculuğu ile bireysel ihtiyaçlarına çözüm bulmak yine odağımızda olacak.

BURÇİN BAYSAK
Jolly Tur CMO
Turizm geleneksel satış kanallarını da barındıran bir sektör. Fiziksel kanalların etkin olduğu bir geçmişten geliyor. Fakat, son iki yıldaki teknoloji yatırımlarımızla birlikte bizim ağırlığımızın dijitale ve dijital destekli kanallara kaydığını söyleyebilirim. 2025’teki önceliğimiz teknoloji yatırımları ve dijitaldeki mevcudiyeti büyütmek olacak. Veri odaklı yaklaşımımızla veriyi iyi işleyerek mevcut misafiri elde tutmak önceliğimiz olacak. Misafiri doğru takip eden ve buna yönelik çözümler getirenler fark yaratacak. Misafirlerin tercihlerine bakıldığında da deneyim odaklı ürünlere kayma olduğunu gözlemliyoruz. Bu doğrultuda ürünler sunmaya odaklanacağımız bir yıl olacak. Tatilciler, bakabilecekleri ne kadar yer, site varsa hepsine bakıyor. Misafiri odağa alan, ürün, talep yaratma ve satışa döndürme zincirinde her alanda misafir memnuniyetini en önde tutacağız.

ZEYNEP KARAMAN
Odeabank CMO
Yatırım odaklı bankacılık anlayışımız kapsamında, müşterilerimizin finansal okuryazarlığını artırmak, birikimlerini doğru yönetebilmelerini sağlamak ve yatırım konusunda onları güçlendirmek için içerikler üretiyoruz. Dijital mecraları içerik pazarlamasında aktif olarak kullanıyoruz. Odea Radyo yatırım içeriklerimizi daha geniş kitlelere, özgür ve kontrollü bir şekilde ulaştırmak için tasarladığımız kendi dijital mecramız. Karnaval Grubu ile hayata geçirdiğimiz Odea Radyo’da finans ve yatırıma yönelik programlar yapıyor, farklı ekonomistleri ve alanında uzmanları ağırlıyoruz. Radyo’nun kuruluşu Cumhuriyet’in 100’üncü yılına denk geldi. İlk programımız İlber Ortaylı’nın Cumhuriyet’in 100 yılını anlattığı 10 özel bölüm ile oldu. Odea Radyo ile niş bir alanı sahipleniyoruz. Müzik ve yatırımı birleştirirken, kendi mikro topluluğumuzu yaratıyoruz. 2025 yılında da yatırım alanında farklı, bilgilendirici içerikler üretmeye devam edeceğiz. Ayrıca sürdürülebilirlik, cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesi alanlarında iletişim çalışmalarımızı sürdüreceğiz. ‘Banka lisansı olan bir teknoloji şirketi olma’ vizyonumuzla teknoloji ve dijitalleşme de gündemimizde olmaya devam edecek.

PINAR AK
MasterCard Türkiye CMO
Ödeme sistemlerinde öncü bir teknoloji şirketiyiz. Önceliğimiz, ana faaliyet alanımız olan ödeme işlemlerini daha dijital, güvenli ve pürüzsüz hale getirmek. Bunu da iş ortaklarımıza dijitalleşme ve siber güvenlik çözümleriyle, kişiselleştirilmiş ürünlerle onların işlerini büyütmeye katkı sunarak yapıyoruz. Aynı zamanda tüketicilerle daha güçlü bir iletişim ve bağ kurmaya çalışıyoruz. İşbirlikleri yaparak kart sahiplerine çeşitli avantajlar sunuyoruz. Bunun yanı sıra, tüketici sadakati sağlamak da önceliklerimiz arasında. Kültür-sanat, gastronomi, spor, alışveriş gibi birçok ilgi alanına yönelik paha biçilemez deneyimler yaratarak tüketicilerin tutkularının peşinden gitmelerine olanak sağlıyoruz. Araştırmalara göre, 84 dakikalık reklama maruz kalan bir kişi, dikkatini ancak 9 dakika verebiliyor. Erişim önemli ama dikkat daha da önemlidir. Bu yüzden “dikkat” odaklı ölçümleme sistemine geçtik ve globalde buna ilişkin yeni bir metodoloji geliştirdik. Bu metodoloji, sadece erişimi değil, “dikkat” kriteriyle de ölçmeye başlayacak.

BARIŞ NEFESOĞLU
Tatilbudur CMO
Pandemiden bu yana hızlı büyüyen bir şirket olarak ilerliyoruz. 2025’in zor ama fırsatlarla dolu bir yıl olacağına inanıyorum. Dijitalde doğan bir marka olarak dijital taraftaki kaslarımızı güçlendiriyoruz, şu an yaklaşık 50 kişilik bir pazarlama ekibimiz var. Bu sene yeni marka yüzümüz ‘Yaz Güneş’i de lapay zeka uygulamaları kullanarak oluşturduk. 2025 yılına İş Girişim Sermayesi’nin iştiraki olarak başlamanın heyecanıyla planlamalarımızda iç pazarda konumumuzu korumak ve kârlılığa odaklanmak olduğunu söyleyebilirim. Sektörde farklılaşmak için; getirilen önerileri mutlaka ön analizini yapıp uygunsa deniyoruz. Pazarlama ekibi içinde hata yapmak serbest. Yaptığımız hataları paylaşıp ekip içinde çözümler üreterek son 2 yılda ekip içi tecrübemizi daha üst seviyelere taşıdık. Ölçüm yönteminde var. Tüketicilerin eğilimlerini doğru ölçmeye çalışıyoruz. Bu yüzden sadece dijitalden değil, farklı kanallara da bakıyor ve online-offline verileri bir araya getirecek çözümler üretiyoruz. Tatil satın almak isteyen birisi, minimum 4’ü dijitalden olmak üzere ortalama 7 farklı yere bakıyor. Haziran ayına gelindiğinde bu sayı düşmeye başlıyor, Ağustos ve Eylül aylarında hızlı karar verip tatile giden son dakikacıların sayısı epeyce artıyor.