Fotoğraf: Pixabay
FAHRİ ÖBEK
Türkiye Finans COO
Bankalarda sürekli ve hiç bitmeyen bir dönüşüm var. Biz dönüşümü yönetirken 2014’ten bu yana çevik çalışma metodolojisi uyguluyoruz. Şu anda uygulamalarımızın hem iş süreçlerini dönüştürüyor hem de önyüzleri web tabanlı hale getiriyoruz. 2-2.5 yıl içinde bunu bitirmeyi hedefliyoruz.Bugün yapay zekayı finansman kararı verirken, sonrasında gecikmeye düşmemesi için izlerken ve en son aşamada da geciken borçları tahsil ederken kullanıyoruz. Yapay zeka temelli algoritmalarda daha da derinleşeceğiz.
Dijitalleşme çalışmamız çok yoğun. E-ticaret entegrasyonlarımızı daha katma değerli hale getirmeye çalışıyoruz. Müşterilerimize en kolay ve en iyi deneyimi yaşatmaya odaklandık. Bu alanlarda teknoloji yatırımlarımız devam ediyor. Gündemimizde açık bankacılık da var tabii ki. Bu alanın henüz çok başındayız ama çok farklı uygulamalarla gelişecek.
Müşteri verisi bütün şirketler için çok önemli. Müşterinin verisine sahip olup bir de onu işleyebilmek çok önemli. Biz de bunun için uğraşıyoruz. Farklı kurumlarla birçok iş birliği yapıyoruz. Mesela sigorta alanında bir yeniliğimiz olacak. Bizim mobil uygulamamıza giren müşteriler farklı sigorta ihtiyaçları için teklifleri online olarak görüp anında sigortasını alabilecek. Bu tür ürünlerle müşteri sadakatini artırmak için çalışıyoruz.
AYSEL KAHYA
QNB eFinans CTO
2013’ten bu yana e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Fatura uygulamaları başta olmak üzere tüm e-dönüşüm ürünlerinde yenilikçi çözümler sunarak şirketlerin dijitalleşme sürecine liderlik ediyoruz. Türkiye’de e-dönüşümün önde gelen fintech şirketlerinden biri olmamızın yanı sıra Avrupa’nın da en iyi e-Fatura çözüm sağlayıcılarından biri olmayı da başardık.
Biz teknolojiyi 2 farklı kapsamda yönetmeye çalışıyoruz. Birincisi, müşteriye en iyi ürün ve hizmetleri sunmak, ikincisi de verdiğimiz hizmetleri güncel teknolojilere uyumlu hale getirmek.
Sunduğumuz e-Dönüşüm ürünleriyle müşterilerimize katma değerli farklı ürünleri sunmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda 2018 yılından bu yana e-Defter’den Mali Analiz çıkarılabilmesi için bankalara hizmet veriyoruz.
Bunun yan sıra kredi kullanımında e-Fatura belgelerinin kaynak olarak kullanılmasını sağlıyor, müşteri sistemleri ile e-Dönüşüm ürünlerinin entegre çalışabilmesine olanak sunuyoruz.
Bu sistemleri müşterilerimize kesintisiz ve en iyi kalitede sunabilmek için mikro servis yapıları ile konteyner yapılarını kullanır hale getiriyoruz. Bu yaklaşımın da birçok faydasını elde ediyoruz. Mikro servisler, uygulamamızı küçük, bağımsız bileşenlere bölmek suretiyle esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlıyor. Konteynerlar ise uygulamalarımızın taşınabilirliğini ve izolasyonunu garanti altına alarak hızlı dağıtım imkanı sunuyor. Bu sayede, geliştirme sürecimiz daha hızlı ve verimli hale geliyor, aynı zamanda sorunları daha hızlı tespit edip çözebiliyoruz.
AI teknolojileri ile birleştirildiğinde ise, daha akıllı ve özelleştirilmiş çözümler sunarak kullanıcı deneyimini iyileştiriyoruz.
ARÇELİK NASIL FARK YARATTI?
SEDAT REYHAN
Arçelik Gobal Head IT Common Tools & Integration Services
Dijital Dönüşüm yolculuğumuzda “MuleSoft API-led connectivity” yaklaşımı ile bir başarı hikayesine imza attık. Omni-Channel projesiyle birlikte MuleSoft API-tabanlı modern bir entegrasyon altyapısı kurduk. MuleSoft’un ölçeklenebilir çözümü sayesinde müşteri ve bayi uygulamalarının hızlı bir şekilde devreye alınmasını sağladık. Bu bize hızlı proje teslim olanağı da verdi. Bu teknoloji sayesinde gelen ihtiyaçlara hızlı cevap verdik, tekrar kullanılabilir varlıklarla geliştirme sürelerini önemli ölçüde kısalttık. Yılda 25’e yakın projeye entegrasyon servisi sağlıyoruz. Sadece teknik altyapı değil, ekibin hızlı eğitimi ve adaptasyonu açısından da çok önemli kazanımlar elde ettik. Ekibimizin eğitim ve adaptasyon hızında yüzde 70’e varan artış olduğunu gözlemliyoruz. Bugün MuleSoft ile 60’tan fazla kurumsal uygulamamıza, 150’den fazla mevcut API ile ayda yaklaşık 250 milyon istek gibi rakamlarla entegrasyon taleplerini gerçekleştiriyoruz.
“CRM DÜNYASINDA KAPSAMLI PROJELER YAPIYORUZ”
TUNÇ GÜNGÖR
Intech Consulting CEO
Intech Consulting olarak uzman danışman ekibimiz ile müşterilerimizin dijital dönüşüm yolculuklarına yardımcı oluyoruz. CRM dünyasında derin uzmanlığa sahip bir firma olarak yurt içinde ve yurt dışında büyük kurumlara hizmet veriyoruz. Salesforce’un çözümlerini başarılı bir şekilde uygulamak için kuruluşlarla çalışma konusunda geniş deneyime sahibiz. Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı Salesforce uygulamalarını hayata geçirmiş olmaktan gurur duyuyoruz. Daha önceki deneyimimizle 30 yıla yakın bir süredir globalde ve Türkiye’de CRM dünyasının içindeyiz. Kofana Digital ile iş ortaklığımız sayesinde de birçok öncü projeye beraber imza attık. Müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın beklentilerini karşılayabilmemiz için tamamen farklı yerlerden konuşan uygulamaları hızlı ve efektif şekilde birbiriyle konuşur hale getiriyoruz. CRM know-how’ımızın yanı sıra entegrasyon alanında lider olan MuleSoft platformu ile çalışıyoruz. MuleSoft alanında Türkiye’deki en tecrübeli ekibe sahibiz.
HAKAN DURAN
Decoverse (Eczacıbaşı) CTO
Decoverse.com, ev yenileme ve ev dekorasyonu alanında uçtan uca hizmet vermek için 1.5 yıl önce kurulan Eczacıbaşı Holding’in yatırımcısı olduğu bir startup. Yapılan anketler, insanların, ev dekorasyonu sürecinde araştırma yaparken zorlandıklarını, tüm markalara tek bir noktadan ulaşamadıklarını, eve usta girdiğinde kaygı duyduklarını ortaya koyuyordu. O nedenle böyle bir girişim fikri oluştu.
Bir pazaryeri platformu olarak banyo yenilemeyi uçtan uca garantili bir servis olarak müşteriye sunuyoruz. Ürün satıcılarını, hizmet satıcılarını, mimarları bir ekosistem içerisinde toplamayı ve müşteriyle buluşturmayı hedefliyoruz. İlk olarak banyo kategorisinde hizmet vermeye başladık. İş aslında müşterinin kafasındaki ilhamla başlıyor. Burada devreye ilk olarak mimar giriyor ve tasarım gerçekleşiyor. Ardından ürün satıcısı ve hizmet satıcısıyla müşteri buluşturuluyor. Offline’da yürümesine alışık olunan banyo yenileme işini dijital kanallara taşımaya çalışıyoruz. Odaklandığımız en önemli konu, müşteriye ilham, tasarım, satın alma ve ustalık hizmetleri tarafında mükemmel bir deneyim yaşatmak. Diğer yandan artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ teknolojilerini de müşteriye en hızlı, en kolay tasarım ve satın alma deneyimini sunmak için nasıl kullanabiliriz bununla ilgili de çalışmalarımız devam ediyor.
EMİRCAN BÜLBÜL
QNB Finansfaktoring
QNB Finansfaktoring’in süreçlerini ‘inhouse’ yazılan “Corefaktoring” uygulaması üzerinden yönetiyoruz. Her adımı, adeta üretim hattı bakış açısıyla değerlendiriyoruz. Tüm kaynağımızın verimli bir biçimde kullanılması adına sürecimizi sürekli olarak ölçümleyerek belirlediğimiz PBI’larımızı önceliklendiriyoruz. Yeni dijital hizmet modeli üzerinde çevik metodolojiyle sürdürülebilirliği ön planda tutarak geliştirmelerimize devam ediyoruz. Bu sayede çıktılarımızın etkilerini çok kısa sürede ölçümlüyoruz. Sektörde “ilk akla gelen firma” olma hedefiyle son teknolojilere uygun olarak yenilediğimiz web sitemizin SEO çalışmalarını ve GoogleAds kampanya kurgularını profesyonel ajansımızla birlikte sürdürüyoruz.
Bunun yanında, faturalı ve çekli alacaklarını nakde çevirme talebi ileten QNB Finansbank Dijital Köprü müşterilerine “single sign on” ile QNB Finansfaktoring web başvuru akışına geçiş imkanı sunuyoruz. Dijital trafik ve müşterilere katma değer yaratma potansiyellerine sahip fintech platformlarıyla finansal kurum statüsünde iş birliği kuruyoruz. İşlem taleplerinin hızlı bir biçimde sisteme girilebilmesi için web servis entegrasyonlarının yanı sıra, OCR okuyucu programları süreçlerimize entegre ettik. Scoring sistemimizdeki otomatik karar matrislerinin performansını düzenli olarak test ederek gerekli düzenlemeleri yapıyoruz. İnsan muhakemesi gerektirmeyen tüm aksiyonları belirleyerek sistem tarafından otomatik yapılmasını sağlıyoruz. Uzaktan sözleşme onayını, kurduğumuz dijital onay altyapımızla gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda e-finans entegrasyonumuz sayesinde e-finans ile ortak müşterilerde daha hızlı işlem yapabiliyoruz.
KURTULUŞ YAVUZ
Gürok Grubu CTO
1948 yılında kurulan Gürok Grubu, sanayi, turizm ve yapı sektörlerinde sürdürülebilir bir büyüme sergiliyor. Bünyesinde dünyanın beşinci büyük sofra cam üreticisi olan LAV, cam ambalaj şirketi GCA, Ali Bey Hotels & Resorts, Gürok Kiremit ve Lapis Yapı gibi şirketler bulunan Gürok, 4 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor.
2022 Haziran’da “Gelecek için dönüşüm” adını verdiğimiz ‘business transformation’ programımızı başlattık. Bütüncül bir bakış açısıyla, strateji, değer önerisi, büyüme opsiyonları ve yatırımlarımızı gözden geçirdik. Bununla birlikte geniş çaplı bir dönüşüm başlattık.
Bu süreçte odak noktalarımız yeni iş modelleri, iş yapış şeklimizin ve süreçlerimizin dönüşümü, kültürel dönüşüm ve dijital dönüşüm oldu. Bugün geldiğimiz noktada müşteri odaklılık, veriye dayalı karar verme ve çeviklikte dönüşümün meyvelerini toplamaya başladık. Yenilikçi ürün ve servisleri artırmak için yeni bir yaklaşımı devreye aldık.
Bu kapsamda Ar-Ge’mizde geliştirdiğimiz veya planlanan ürün, dijital çözüm ve platformların ticarileşmesini değerlendiriyoruz. Müşteri deneyimi ve yapay zekaya özel önem veriyoruz. Bu konuda ekibimizi büyüterek sektörlerimizde fark yaratacak ürünler ve servisler için çalışıyoruz. Ayrıca şirketlerimizde müşteri deneyimi, CRM çalışmaları yoğun şekilde devam ediyor.
GÖKHAN ÖZTORUN
Paynet CTO
2016’da kurulmuş bir ödeme kuruluşu, finansal teknoloji girişimiyiz. Startup olarak başladık ama 7 senelik süreçte her yıl çift hanelerle büyüyerek 100 kişilik kurumsal bir şirkete dönüştük. Bu yıl 40 milyar TL’lik bir hacme ulaşmayı hedefliyoruz.
Biz aslında Paynet’i sadece bir fintech değil, bir ürün şirketi olarak konumlandırıyoruz. ‘Fintech as a service’ olarak hizmet veriyoruz. Dolayısıyla ürün çok önemli.
Otomasyon ve yapay zekayı ürün geliştirmelerimizde nasıl kullanabileceğimiz üzerine çalışıyoruz. Siber güvenlik de bizim için çok önemli. Bunun için gerekli sistemleri hayata geçirmeye çalışıyoruz.
Şirket büyüdüğü için otomasyon süreçleri de önem kazandı. Geçen yıl bir robotik otomasyonu devreye aldık. Bunun üzerinden 8 iş sürecini yönetiyoruz. Mesela bankalarla yaptığımız mutabakat üç personelin bir gününü alan bir süreçti. Bunu robot yarım saatte çözebiliyor. Robot şu anda haftada 8 saatlik bir iş yapıyor; bunu artırma hedefindeyiz.
Açık bankacılık ürünleri geliştirmeye başladık. Lisansımız gelince müşteriye tek bir noktadan hizmet verebilecek servisler sunacağız.
ŞİRİN AKTAŞ
Edenred CIO
Edenred, 45 ülkede faaliyet gösteren, 1 milyon kurumsal müşterisi üzerinden 60 milyondan fazla çalışanı ve 2 milyon üye iş yeri ile birbirine bağlayan, hizmet ve ödeme alanında lider bir dijital platform. Türkiye’de ise 31 yıldır ‘Ticket’ ismi ile faaliyet gösteriyoruz. Ürüne ismini veren marka olarak müşterilerimize, kullanıcılarımıza ve üye iş yerlerimize en iyi deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Pandemi ile hızlanan dijitalleşme ile biz de tüm ürünlerimizi ve süreçlerimizi dönüştürdük. Edenred 31 yıldır Türkiye’de; bu büyük bir tecrübe ve deneyim demek. Ama aynı zamanda iş süreçlerinin, operasyonel yapının ve finansal süreçlerin bir parça hantallaşması anlamına da geliyor. Bu nedenle 3,5 yıl önce büyük bir kültürel değişime girdik ve her şeyi masaya yatırdık. Eksikliklerimizi tespit ettik ve dinamikleşmek için, müşteri, üye ve kullanıcılarımıza en hızlı, en verimli nasıl cevap verebileceğimiz üzerine çalıştık. Uygulama mimarisinde kullandığımız parçalardan biri de Salesforce oldu. Yeni dönemde yetenekleri elde tutmak, çalışan motivasyonunu sağlamak her geçen gün daha önem kazanıyor. O yüzden yan haklar çalışan bağlılığı için eskisinden çok daha büyük bir önem taşıyor. Biz de çalışanlara sunduğumuz yan hak ürünlerimizi tek bir platform üzerinden kesintisiz deneyim sağlayacak şekilde tasarlıyoruz. Bu anlamda da çok fazla entegrasyon noktamız olduğu için operasyonel mükemmeliyet anlamında servis bazlı yapımızı kullanıyoruz.
METİN DEMİREL
Aksigorta GMY
“Aracılara dayalı bir sektör olması, sigorta şirketlerinin müşterisini tanımasını ve ürününü onlara göre uyarlamasını zorlaştırıyor. Bu sistemde sigorta şirketlerinin müşteri verisini işleyip anlamlandırması ve rekabetçi kalması çok kolay değil.
Teknoloji bu kadar hızlı değişirken, sigorta sektörünün de yeni ürünler çıkarabiliyor olması gerekiyor. Ancak, bunun için de müşteriye dokunabilmesi lazım.
Bu konuda otomotiv sektörü iyi bir örnek oluşturuyor. Otomotiv çok büyük bir değişimden geçiyor. Gelecekte otonom araçlar çıkınca, araç kullanımı çok azalacak. Bu da kasko sigortasına ihtiyacın azalması, hatta bugünkü anlamda yıllık kasko/trafik ürünü kullanmanın sona ermesi anlamına gelebilir. Bu gibi nedenlerden dolayı yenilikçi ürünlerin geliştirilmesi sektör için çok önemli. Sistemlerin değişememesinin arkasında teknoloji eksikliği yok. Önemli olan müşteriye dokunmak, anlamak, bilgiyi, veriyi teknolojiyle birleştirebilmek.”
GÖKHAN BİNGÖL
Niso Yazılım
Özellikle otomotiv sektöründe, elektrikli araçlar ve geleceğin e-mobilite ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Müşterilerimize, gömülü yazılım, elektrikli araçlar ve diğer sistemler için güç elektroniği, araç yönetimi, enerji yönetim sistemleri, bağlantılı hizmetler ve siber güvenlik gibi alanlarda yenilikçi yazılım çözümleri sunuyoruz. Ayrıca işletmelerin üretim süreçlerinin dijital dönüşümü ile verimliliklerini artırmalarına ve rekabet güçlerini yükseltmelerine yönelik IoT tabanlı sensörler ve veri analitiği çözümleri de sağlıyoruz. Özellikle otomotiv ve diğer sektörlerdeki üretim fabrikalarının dijital dönüşümlerine destek veriyoruz ve gerekli uygulamalarını hazırlıyoruz. Ekibimizin ana kısmı, elektrikli otomobiller için otonom sürüş sistemleri, elektronik güç modülleri ve inverterler için yazılımlar geliştiriyor. Bunun yanı sıra savunma sanayi ve enerji için de benzer çözümler sağlıyoruz. Yazılım geliştirirken siber güvenliğe çok önem veriyoruz. Gömülü yazılımda “application software” ve “basic software” üretimini hakkı ile Türkiye’de yapabilen firma sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Biz Niso Yazılım olarak merkezimizi İzmir’e konuşlandırdık.
MUSTAFA YILDIRIM
Fibabanka Perakende Bankacılık Direktörü
“Ekosistem bankacılığı, bizim en güçlü kaslarımızdan bir tanesi. 12 binin üzerinde mağaza ve 100’e yakın online teknoloji marketi ile iş birliğimiz var. Müşteriyi, bankacılık hizmetine ihtiyaç duyabileceği her noktada “on-board” etmeyi amaçlıyoruz. Sonrasında farklı ürünlerimizle tanıştırarak müşteri sadakatini ve memnuniyetini en üst seviyede tutmayı amaçlıyoruz. Gençler banka şubesine gidip sıra beklemek istemiyor. O yüzden görünmez bankacılık ürünleri, önümüzdeki dönemin en önemli konusu olacak. Fintech’ler de bu alanda olduğu için rekabet çok fazla. Geleneksel bankaların onlarla rekabet edebilmesi için ürün çeşitliliğinin yanı sıra müşteri deneyimine önem vermesi gerekiyor.
Varlık yönetimi bizim diğer bir odak noktamız. Müşterilerimize varlıklarını rahat bir şekilde yönetebilecekleri altyapılar ve yatırım ürünlerinin kullanımını artırmaya yönelik çözümler üzerinde çalışıyoruz. Yatırım araçları bakımından oldukça geniş bir ürün yelpazemiz var. Ama örneğin, genç nesille varlıklı kesime aynı ara yüzle yaklaşıp aynı çözümü sunmak doğru bir yaklaşımdır diyemeyiz. Oyunlaştırmanın ve yapay zeka modellerinin içinde olduğu, her kesimden müşterinin, kendisine hitap edecek şekilde yatırım ürünleriyle tanıştığı ve işlem yaptığı bir platform oluşturmak hedeflerimizden biridir diyebilirim.”
“DİJİTAL DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”
BURAK KURUCU
Kofana CEO
Dünyada dijital dönüşüm alanında ilk akla gelen Müşteri 360 platformu Salesforce’un Türkiye’deki ilk iş ortağı Kofana Digital, 2012 yılından bu yana 25’ten fazla ülkede 300’den fazla dijital dönüşüm projesine öncülük etti. Ekibimiz, uzun yıllara dayanan birikim ve uzmanlığını yeni gerçekleştirdiğimiz projelere aktararak, müşterilerimizin hedef ve vizyonuna uygun en doğru çözümleri hayata geçiriyor.
Türkiye’de ve globalde perakende, otomotiv, lojistik, üretim ve e-ticaret gibi farklı sektörlerin lider şirketlerinden oluşan müşteri profilimiz, kendi dijital dönüşüm yolculuklarında ilerlerken, müşterilerimizin yanında sadece danışman firma olarak değil, ekiplerine entegre olarak tüm süreçleri birlikte geliştirdiğimiz tek bir ekip olarak yer alıyoruz. Salesforce ekosisteminin Türkiye ve globaldeki yayılımını ve gelişimini artırmak için kendimizi, müşterilerimizi ve sektöre yeni giriş yapan genç arkadaşlarımızı düzenlediğimiz eğitimler, etkinlikler ve uygulama geliştirmelerle sürekli güncel tutuyoruz.
KAAN EMEÇ
Getir CPO
Getir’in operasyonuna dışarıdan bakanlar konuyu basit olarak değerlendirebiliyor. Kullanıcının verdiği siparişin, depolarda paketlenip, müşteriye götürüldüğü basit bir operasyon sanılıyor.
Oysa Getir uygulaması bünyesinde çok farklı iş modellerinin yanı sıra faaliyet gösterdiğimiz değişik ülkeler de var. Böyle bakıldığında her gün milyonlarca kullanıcıya hizmet veren, milyonlarca kapıyı çalan dev bir ölçek yönetiyoruz. Bu tablo, arkadaki teknolojinin ne kadar derin ve çok yönlü olması gerektiğini daha iyi ortaya koyabiliyor. Getir’de bir ürünün tedarik edilmesinden, son kullanıcının teslim aldığı ana kadar geçen bütün süreçler başlı başına bir optimizasyon konusu. Bu çalışmaları teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak ve veri odaklı şekilde yapmak gerekiyor. Aksi halde bu işin sürdürülebilir olma ihtimali zaten yok. Tüm bu süreçleri optimize etmek ve operasyonu sürekli verimli şekilde yönetmek için, gücünü makine öğreniminden alan kendi geliştirdiğimiz birçok algoritma kullanıyoruz. Bu sayede veri biliminden çok derin biçimde faydalanıyoruz. Bunların yanında üretken yapay zeka tarafıyla ilgili çalışmalar da yürütüyoruz. Amacımız, hem şirket içindeki bazı süreçleri kolaylaştırmak hem de kullanıcı açısından daha gelişmiş deneyimler sunmak.
GÖKHAN YOLUAÇIK
Borusan Otomotiv CDO
Otomotiv sektöründe müşteri beklentileri, dijitalleşmenin etkisiyle beraber farklılaşmaya başladı. Bu çerçevede sürdürülebilirliğe büyük katkı sunan elektrifikasyon hızlandı, araçlar veri üreten akıllı birer cihaza dönüştü. Biz de yeni dijital iş modellerini, çok kanallı yapıya uygun olarak geliştirmeyi, elektrifikasyona hizmet eden uygulamaları ve platformları oluşturmayı, çalışan deneyimini yapay zeka ve otomasyon araçlarını entegre ettiğimiz en iyi uygulamalarla mükemmelleştirmeyi stratejik olarak odağımıza aldık.Müşterilerimiz, pandemiyle birlikte online kanallardan daha fazla etkileşime geçmeye ve işlem yapmaya başladılar. Örneğin, geçtiğimiz yıl devreye aldığımız “Tasarla ve Rezerve Et” ürünü sayesinde online olarak istenilen özelliklerde bir aracı konfigüre etmek ve rezervasyonunu yapmak mümkün. Sürecin ilerleyen aşamalarında da hem dijital hem de fiziksel mecralarda işlemlerine devam edebiliyorlar. Ayrıca çalışan deneyimi alanında dijital uygulamaların daha yaygın olarak kullanılması, yapay zeka ve otomasyonla süreçlerin desteklenmesi konusunda da yatırım yapıyoruz. Örneğin sahip olduğumuz verileri kullanarak oluşturduğumuz veri modellerine dayanan, doğru kitleye doğru önerilerle ulaştığımız satış ve satış sonrası kampanyalar yürütebiliyoruz.
MEHMET FIRAT
Enerjisa CTO
Enerji sektörü çok büyük bir dönüşüm içinde, biz herkesin üretici olmaya çalıştığı, e-mobilite dönüşümünün olduğu, enerji depolama ve akıllı şehirlerin olduğu Dünyayı kurguluyoruz. Bunu da teknoloji aracılığıyla yapıyoruz. Türkiye’nin 4’te bir nüfusuna enerji sağlıyoruz. Ülkenin en hızlı ve en büyük elektrikli araç şarj istasyonu altyapısını yönetiyoruz. Çok adetli işler yapıyoruz. En ufak bir iyileştirme çok etkili sonuçlar doğurduğu için de teknolojik iyileştirmelere önem veriyoruz. Elektrik dağıtım şebekemizi yüzbinlerce noktadan IoT projemiz ile uzaktan izleyerek, şebekemizdeki anomalileri müşterimiz bize ulaşmadan tespit ediyor ve operasyonumuzu en hızlı şekilde yönetiyoruz. Robotik süreç otomasyonu teknolojisinde şirketimizde kullandığımız robot sayısını ve verimliliğini her sene artırıyoruz. Çok adetli işlemlerimizden olan fatura itirazı sürecimizi robot ele alıyor ve müşterinin itirazını hızlı ve doğru bir şekilde değerlendiriyoruz. Müşteri Hizmet ve Çağrı Merkezi gibi konvansiyonel kanallarımızın yanına mobil, Web, Chatbot gibi kanallarımızı ekledik; memnuniyeti artırarak ilerliyoruz. İş planlarımızı sadece işin gerekliliklerinden değil, üzerine değer yaratma ve fayda sağlama odağıyla yüzde 100 çevik bir şekilde çalışan teknoloji ekibimiz ile birlikte yapıyoruz.
ÖZGÜR ÇETİNOĞLU
Tofaş CIO
Otomotiv, yıkıcı inovasyonun en çok etkilediği sektörlerin başında geliyor. Otomobiller bugün dört tekerli yazılımlara dönüşüyor. Tofaş olarak 6 yıldır yazılım alanında da büyük bir dönüşümün içerisindeyiz. Hem Ar-Ge içerisinde hem de direkt tüm birimlere destek veren bilişim teknolojileri içerisindeki yazılım ekiplerimiz ile beraber bu dönüşümü şekillendiriyoruz. Odak alanlarımızdan ilki Endüstri 4.0 ve IoT. Bir diğeri ise ticari alan. Burada müşterilerimize en iyi deneyimi sunmaya çalışıyor ve uçtan uca dönüşümü gerçekleştirmek adına bağlanabilirlik ve mobilite çözümlerini süreçlerimize entegre ediyoruz. Son dönemde önemi oldukça artan yapay zeka teknolojilerini de süreçlerimizde kullanıyoruz. İnsan Kaynakları’nın CV değerlendirme sürecinin yanı sıra Türkiye’de 40 bin bağlı (connected) aracımız ile topladığımız anlık veriler ile akünün biteceğini bir hafta önceden bildiren yapay zeka algoritması, geliştirdiğimiz süreçlerden sadece bazıları.
Limitlememiz ve doğru sorular sormamız gereken ChatGPT gibi üretken yapay zeka teknolojilerini de en doğru şekilde süreç ve ürünlerimizde kullanmak için inceliyoruz.