in , ,

‘Geleceğin Normali’ ne anlama geliyor?

‘The Future Normal’ kitabının eş-yazarı Rohit Bhargava sorularınızı yanıtlıyor.

'Geleceğin-Normali'-ne-anlama-geliyor-1

Fotoğraf: Pixabay

ROHIT BHARGAVA

The Future Normal, Henry (Coutinho-Mason) ve benim, herkese eşit dağıtılacak, paylaştırılacak olan geleceğin teknolojileri ve yeniliklerine odaklanma fikrimiz için ortaya koyduğumuz bir terim. Yani fikirler sadece mal varlıklarına veya nerede yaşadıklarına bağlı olarak yalnızca bir grup insan tarafından erişilebilir olmayacak; hepimizi etkileyecek. “Normal” derken kastettiğimiz bu ve bizim için önemli bir sözcük. “Gelecek” ve “normal” kelimelerini bir araya getirmek üzerine çok düşündük. Çünkü, bazılarına zıt fikirler gibi görünebilir. Ancak onları bir arada hayal ettiğinizde, bunun daha iyi bir dünyayı tanımlamaya yardımcı olacağını düşünüyoruz.

3 ÖNEMLİ MESAJIMIZ

Kitabımızda vermek istediğimiz ilk ana mesaj, inşa edebileceğimiz tek geleceğin önce hayal edebildiğimiz gelecek olduğudur. Bu yüzden geleceğe bu kadar iyimser ve pozitif bakıyoruz. Distopik bilimkurgu filmlerini izliyor ve felaketlerle dolu dünyaları anlatan kitapları okuyoruz. Bunları izlemek, okumak eğlenceli ama içinde yaşamak istediğimiz gelecek bunlar değil.

İkinci ana mesajımız, geleceği, zaten yaratmaya başlamış olan bazı öncülerin hikayeleri aracılığıyla görebildiğimiz düşüncesi. Bu nedenle de geleceği olumlu şekillendiren bu kişilerin ve şirketlerin hikayelerini anlatmayı ve başarılarını kutlamayı seçtik.

Son olarak, vermek istediğimiz üçüncü mesaj, kitapta yer verdiğimiz örneklerin çoğunu şekillendirirken kullandığımız soruydu. Bu soru da şuydu: Ya işler yolunda giderse? Future Normal’i oluşturacak tüm teknolojiler ve yeniliklere yaklaşımımızda bu fikri kullanmak istedik.

SEKTÖRLERİ NE BEKLİYOR?

Hiçbirimiz gerçek trendlerin tek bir sektörü etkilediğine inanmıyoruz. En yaygın ve etkili trendler, her zaman birden fazla sektörde etkili olmuştur. Yine de okuyucuların, kitapta yazdığımız kavramları işlerine ve sektörlerine uygulamak için daha eyleme geçirilebilir yollar arayacağını fark ettik. Bu yüzden kitabın sonunda, sektörlere göre en etkili ve ilginç 10 trendi öneren bir “sektör playlist”i (çalma listesi) oluşturduk. İster perakende, ister finansal hizmetler, ister sağlık hizmetleri veya devlette çalışıyor olun, çalma listeleri okumaya nereden başlamanız gerektiği konusunda yararlı bir başlangıç noktası belirliyor. Okuyucuların elbette kitabın tamamını okumak isteyeceğini umuyoruz, ancak bu oynatma listeleri iyi bir başlangıç noktası sunabilir.

ŞİRKETLER FARKLI MI OLACAK?

Bu, cevaplaması zor bir soru çünkü farklı türde çok şirket var. Ancak, bizce geleceğin en başarılı şirketleri, sadece hissedarlara hizmet etmek veya körü körüne kârı maksimize etmek yerine, daha derin bir sosyal misyona ve insanlığı daha iyi hale getirme konularında daha fazla bağlılığa sahip olacak.

Tabii ki, oraya varmak biraz zaman alacak. Ancak, bu sırada, tüketiciler ve içerik oluşturucular olarak hepimizin, daha iyisini yapan ve geleceği düşünen şirketlerin hikayelerini anlatmayı seçme ve ne pahasına olursa olsun yalnızca kârı en üst düzeye çıkarmaya odaklanmış şirketlerden kaçınma veya onları kınama fırsatımız var.

“Geleceğin en başarılı şirketleri, sadece hissedarlara hizmet etmek veya körü körüne kârı maksimize etmek yerine, daha derin bir sosyal misyona ve insanlığı daha iyi hale getirme konularında daha fazla bağlılığa sahip olacak.”

Sorularınızı iletmek için: [email protected]

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

perakendenin-kritik-orani

Perakendenin kritik oranı

gelecek-ileri-malzemede

“Gelecek ileri malzemede”