in , ,

Sürdürülebilir modaya dönüş zamanı

Sürdürülebilirlik konusuna odaklanan sektörlerden biri olan giyim/modada büyük gelişmeler var. Bunu görmek için rakamlara bakmak yeterli…

surdurulebilir-modaya-donus-zamani

Fashion Revolution’a göre dünyada bir yılda piyasaya verilen giyim ürünü sayısı 150 milyar adedi buluyor. Bu tek başına bir anlam ifade etmeyebilir. En önemlisi ise satın alınan kıyafetlerin yüzde 25’i giyilmiyor, bir kenarda bekliyor. Sadece Kuzey Amerika’da yılda 10.5 milyon giyim eşyası her yıl çöpe gidiyor. Rakamlar gerçekten çok dikkat çekici… Yaşadığımız dünyayı korumamız gereken bir dönemde, sürdürülebilir stratejiler çok önemli… Giyimde bu farkı ortaya koyan şirketler tüketici ve yatırımcı gözünde öne çıkıyor.

Türkiye’nin önde gelen markalarından Hemington, bu amaçla koleksiyonlarını sürdürülebilir ilkelerle oluşturuyor. Örneğin, yün trikoların üretiminde, ‘Mulesing-free’ denilen koyun yünü kullanıyor. Koleksiyonlarda yer alan pamuklularda BCI-Better Cotton Initiative sertifikalı ürünler, trikolarda Merino yünü kullanılıyor. Bu yünün özelliği ise yün kelimesi soğuk mevsimleri çağrıştırsa da Merino yününün özelliği ‘mevsimsiz’ olması, yani belli aylar değil, uzun süre giyilebilmesidir. Zaten araştırmalar da ‘merino yünü ve yün karışımı giysilerin 3’te 1’inin yol boyunca kullanıldığını” gösteriyor. Bu sayfada Hemington’u stratejisini destekleyen verileri açıkça göreceksiniz.

Tesislerimizde sürdürülebilir bir çatı modeli uyguluyoruz. Yün ve kaşmir % 100 doğaldır. Bu nedenle yenilenebilir özelliklere sahiptir. Karada ve deniz ortamında % 100 biyolojik olarak parçalanabilir. Başka hiçbir lif, yünün doğal faydalarına ulaşamaz. Analizler gösteriyor ki, 100 kazak üretiminde yün tercih edilirse, polyesterden % 18 daha az enerji ve pamuktan yaklaşık % 70 daha az su kullanılır. Ayrıca yünlü ürünler kullanım süresince diğer elyaf türlerine göre daha az yıkandığı için, su ve enerjiden tasarruf sağlar, kimyasal kullanımını en az düzeyde tutar. Yünden, özellikle Merino yününden ürünler, gardıropta en uzun süreli yer tutan giysilerdir. Hemington olarak gardıroplarımızın içindeki elyaf payını yükseltmek hedeflerimiz arasındadır.
UMUT BOZ – Hemington CEO

• DEVASA FATURA
Araştırmalara göre, çevreye duyarsız davranışlar yüzünden ortaya çıkan zararın dünya ekonomisinde yarattığı etki. Kaynak: Financial News
160 MİLYAR$

• KARBONUN SORUMLUSU!
Giyimi sanayi, dünyadaki karbon emisyonunun en önemli sorumlusu ve su tüketiminde ikinci sırada yer alıyor.
%10

• SEZON ENFLASYONU
The World Resource Institute’e göre yılda 4 olan sezon sayısı bazı şirketlerde 100’e ulaştı. Bunun bir başka anlamı dünyaya zarar vermek…
50-100

• 3 ÖNEMLİ GÖSTERGE
79 milyar metreküp
Moda endüstrisi tarafından 1 yılda tüketilen su miktarı.

2.8 milyar ton
Sektörün karbon emisyonunun 2030 yılında ulaşacağı düzey.

2.1 milyar ton
Yıllık atık miktarı bu düzeyde ve 2030 yılına kadar her yıl 57 milyon ton eklenecek.

SUYU TÜKETEN ÜRETİM
2.700 litre
AB’de ortalama bir kişinin aldığı giyim eşyaları için harcanan su miktarı.

%40
10 yılda giyime tüketicinin ayırdığı paranın artış oranı.

900 gün
Bir AB vatandaşının giyimi için harcanan su miktarıyla, bir vatandaşın idare edeceği süre.

1.2 milyar küp
Giyim sektörünün bir yıldaki karbon emisyon miktarı

Kaynak: BM

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bilkom güçlü iş birlikleriyle büyüyor

robotlari-kim-yonetecek-

Robotları kim yönetecek?