in , ,

Yanıtı zor sorular!

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de iş insanlarının gündemi yoğun… Ortak sorunlar, arayışlar olduğu gibi şirketlere özel ajandalar da var. İşte liderlerin ‘yanıtını aradığı’ sorular…

yaniti-zor-sorular

Fotoğraf: Pixabay

NİYAZİ ÖNEN

NİYAZİ ÖNEN
Dardanel YKB

“Şu anda en çok ‘ücret zamlarına’ kafa yoruyorum. Hem beyaz yaka hem de mavi yakalı çalışanlara zam yapıp yapmama konusunu tartışıyoruz. Şimdi yapmak mı doğru olur, yoksa yıl sonunu mu beklemeliyiz? Bir yandan da hükümetin ve diğer özel kuruluşların uygulayacaklarını takip ediyoruz.”

 

OĞUZHAN ATAY
BillionToOne Kurucusu

“Bizim gündemimiz, daha fazla ABD’ye özgü. O nedenle farklı konulara kafa yoruyor, doğru yanıtlar bulmaya çalışıyoruz.Öncelikle ‘MolDx Medıcare’ (Moleküler tanı testi) onayı ve bunun için gerekli klinik araştırmalara odaklıyım. Çünkü, onkoloji alanındaki testlerden elde edeceğimiz gelirin yüzde 70’ini bu onay belirliyor. Bunun yanı sıra ‘brüt satış kârı’ marjı konusunda da önemli bir konu.”

 

GAMZE ÇUHADAROĞLU

GAMZE ÇUHADAROĞLU
Koroplast YKB

“İçinde bulunduğumuz dönemde inovasyon ve dijital dönüşüm, Türk iş dünyasının en öncelikli gündem maddelerinden biri haline geldi.
Yeni ürün ve hizmet geliştirme, süreç optimizasyonu, veri analizi ve yapay zeka uygulamaları gibi alanlarındaki yenilikçi çalışmalar, iş modellerini dönüştürüyor. Böylece şirketler, artan rekabet ve değişen tüketici beklentilerinin üstesinden gelmeyi hedefliyor.”

 

PIRIL YAMANTÜRK

PIRIL YAMANTÜRK
Mirage Park YKB

“İçinde bulunduğumuz dengesiz ekonomik koşullar, artık sadece Türkiye’de değil, bütün dünya ekonomisinde etkisini hissettiriyor. Savaşlar ve siyasi tutumlardan kaynaklanan yaptırımlar ekonomiyi daha da öngörülemez hale getiriyor. Bu durumda bir turizmci olarak yatırımların süreçlerini ve bütçelerini düşünüyorum. Nasıl bir tablonun gelişeceğinin yanıtını arıyorum.”

 

ÜMİT NURİ YILDIZ

ÜMİT NURİ YILDIZ
Alarko Holding CEO

  1. Bu yıl 70. yılını kutlayan bir holding olmanın sorumluluğuyla, sürdürülebilir bir geleceği mümkün kılan yeni yatırım alanlarına ve dönüşüm projelerimize önemli bir mesai ayırıyoruz.
  2. Özellikle ülkemize ‘teknoloji transferi’ de dahil rekabet gücümüzü artıracak yeni yatırım açılımları yapıyoruz.
  3. Dünya ve Türkiye’deki makroekonomik gelişmeleri, alınan kararları ve enerji emtiası gibi faaliyet alanlarımıza doğrudan etki eden fiyatları da yakından takip ediyoruz.

 

ESRA ÖGE

ESRA ÖGE
Medisa Genel Müdürü

“Sigorta sektörü birçok açıdan diğer iş kollarından farklı. Operasyonel süreçler içerisinde belki de en önemli fark maliyet yönetimi. Birçok sektörde, önce maliyet oluşuyor; siz satışınızı bu maliyete göre yapıyorsunuz. Ama sigortada önce satıyorsunuz, sonra maliyet oluşuyor. Dolayısıyla öngörü bizim sektörümüzde çok kritik. Türkiye’deki mevcut ekonomik konjonktür, yüksek enflasyon ortamı ve aslında öngörüde yaşanan zorluklar özellikle özel sağlık sigortası primlerine yansımış durumda. Diğer yandan primlerdeki yükselişe rağmen, sigortalı sayısında bir artış var.
Hep söylediğimiz gibi ‘penetrasyon oranları hâlâ düşük’ ve sektörün önünde büyük bir fırsat var. Ama burada, sektör oyuncularının görevi ve sorumluluğu var. Bu süreç içerisinde hem mevcut ürünlerimize tekrar bu gözle bakmalıyız, hem de farklı gelir gruplarına göre yeni ürünler geliştirmeliyiz.”

 

KAMİL YAZICI

KAMİL YAZICI
Anadolu Grubu Başkan Yardımcısı

“Bazen değişimin bu kadar hız kazandığı ortamda nelerin değişmediği yeteri kadar fark edilmiyor. Aslında tüketici ihtiyaçları başta olmak üzere tedarik zinciri yönetimi, para transferleri ve lojistik gibi önemli ‘değişmezler’ var.
Biz temel soruyu ‘Gelişen teknolojik imkânlar ile hangi ihtiyacı daha hızlı, daha ucuz ve veya daha iyi karşılayabiliriz?’ diye çerçevelemeye çalışıyoruz.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

buyuk-erime

Büyük erime!

ikinci-yuzyila-hazirlik

İkinci yüzyıla hazırlık