in , ,

Eda Çarmıklı: Dikkatimi çeken 3 belgesel

THE SOCIAL DILEMMA
Sevdiklerimizle bağlantı kurmak ve yaşam amacımızı ifade etmek için kullandığımız sosyal medya ile aslında insanlardan öğrenen yapay zekanın gelişimine katkı sağlıyoruz. Alışkanlık şablonlarımızdan ve yargılarımızdan da öğrenen bu algoritmalar sizce bizlere ne kadar hizmet ediyor? Yoksa para ödemeden keyifle kullandığımız bu platformlarda ürün bizler miyiz? Instagram, Facebook ve Twitter gibi platformların yaratıcı ekipleri, sosyal medyanın gittiği yöne dikkatimizi çekmek üzere bizlere sesleniyor.

A CALL TO COURAGE
İnsanlık tarihinin yazılmasına tanıklık ettiğimiz bugünlerde kendi kırılganlığımızla barışmamız, en önemli olgulardan biri… Bütün kavramların yeniden yazıldığı, anlamlarının eski öğretilmiş kalıplardan sıyrıldığı bir dönemdeyiz. Bu kırılganlık, bir zayıflık göstergesinden öte bir cesaret göstergesi haline dönüşüyor. Brene Brown’ın ‘stand up comedy’ edasıyla tuttuğu bu alan çok kıymetli bilgilerin algılanmasına ışık tutuyor.

KISS THE GROUND
Dünyamızın sürdürülebilirliği için karbon salınımına ve tarım sistemlerine dair bir içgörü yaratırken, insanlığımızın bir sonraki evresinde neler tasarlayabileceğimize dair ümit sunuyor.

EDA ÇARMIKLI – Joint Idea Kurucusu

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

editorun-onerisi

Editörün önerisi

NETAŞ