in , ,

Kapsül Kahvede Pazar Lideri: Tchibo

Kahve odaklı yatırımlarına hız kesmeden devam eden Tchibo, Türkiye’deki varlığını güçlendirmeye devam ediyor. Filtre kahve, espresso ve kapsül kahve kategorilerinde pazar liderliğini sürdürdüklerini belirten Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk, büyüme stratejilerini ve hedeflerini anlattı.

tchibo

Tchibo, 16 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Aradan geçen süre içinde nasıl bir gelişim gösterdi?
Dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biri olarak, 2005 yılından bu yana Türkiye pazarında bulunuyoruz. Büyük şehirler başta olmak üzere 11 ilde yaklaşık 50 mağazamızla hizmet veriyoruz.

Ayrıca internet mağazamız www.tchibo.com.tr ile Türkiye’nin her noktasına ulaşıyoruz. Türkiye pazarına girdiğimizden bu yana farklı konseptimiz ve zengin lezzetlerimizle çok sevildik. Bağımsız araştırma şirketi raporlarına göre filtre kahve, espresso ve kapsül kahve kategorilerinde pazar liderliğimizi sürdürmemiz de müşterilerimizin beğenisinin bir göstergesi.

HASAN ULUTÜRK

Tchibo’yu perakende sektöründe özgün kılan iş modelinden söz eder misiniz?
İş modelimizde müşterilerimize ürün ve hizmet sunmanın ötesinde onlara fikir ve deneyim de sunmak da yer alıyor. Benzersiz iş modelimiz, Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli noktanın başında geliyor. Haftalık olarak yenilenen temalarımız ile sürekli genişleyen bir ürün gamımız var. Kahve uzmanlığımızın yanı sıra yaşamı kolaylaştıran ürünlerimiz, müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap verme konusunda önemli bir zenginlik sunuyor.

Son yıllarda kahve yatırımları ve yeni iş birliklerine ağırlık verdiniz. Bu stratejinizden ve çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Son yıllarda kahve odaklı dağıtım ve satış kanalı yatırımları en önemli gündem maddemiz. Büyük şehirler başta olmak üzere 11 ilde yaklaşık 50 mağazamız var. Son dönemde İstanbul Akaretler’de, Bahariye’de ve Bağdat Caddesi’nde üçüncü mağazamız olan Göztepe Mağaza’mızı açtık. Önümüzdeki dönemde de mağaza sayımızı artırmayı planlıyoruz. Aynı zamanda güçlü bir alt yapıya sahip internet mağazamız pandemi döneminde bir önceki yıla oranla 2 kat büyüme kaydetti. “Al götür” ya da hızlı satılan paket ürünlerimizi de çeşitlendirdik. Tchibo Coffee Break bu ürünlerimizden biri oldu ve çok sevildi. Kendi mağazalarımız dışında çoklu mağaza stratejisi ile büyümeye devam ediyoruz. Gerek Migros, Macrocenter, Metro, CarrefourSA, Çağdaş, Onur, Mopaş gibi market zincirlerinde, gerekse Gittigidiyor, Hepsiburada gibi online kanallarda geniş portföyümüzle bulunuyoruz.

Aynı zamanda iş ortaklıklarımızı zenginleştirerek ve genişleterek büyümemizi sürdürüyoruz. Petrol Ofisi ve Media Markt gibi farklı sektörlerde alanının iyisi markalar ile iş birliklerimiz var. Şu anda 300’e yakın Petrol Ofisi benzin istasyonunda yer alıyoruz. İşbirliğimiz bulunan Media Markt’larda bu yıl içinde daha fazla ürün sergilemeye başladık. Otel restoran kafelere B2B kahvelerimizle hizmet verdiğimiz kurumsal satış kanalı da mevcut. Bu konudaki iş birliklerimizi de genişletmeyi hedefliyoruz.

Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz neler, ne gibi yenilikler var gündeminizde?
Gelecek yıl da hız kesmeden yatırımlarımız devam edecek. Büyüme stratejimizin ve gelecek planlarımızın odağında mağaza ve kahve yatırımlarımız olacak. Çoklu kanal stratejisiyle büyümemizi sürdüreceğiz. Böylece tüketicilerimizle buluştuğumuz yeni kanallarımızı artıracağız. Dinamik ve yenilikçi iş modelimizle satış kanallarımızı, iş birliklerimiz ile shop in shop mağazalarımızı genişleterek sektörümüzde fark yaratmaya devam etmeyi hedefliyoruz.

“Kanal yapımızın yanı sıra kahve ile farklılaşmayı, Tchibo Coffee Break gibi yeni ürün lansmanlarının dışında birçok projemizi hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mediamarkt-

MediaMarkt yılın girişimcilerini seçti

atolye-egitim

Atölye Eğitim’den eski köye yeni adet!