199.5 MİLYAR TL
Bankacılık için şu anda en önemli sayının “199.5” olduğunu düşünüyorum. Bu sayı, 4 büyük özel bankanın yakın izleme ve takipteki kredilerinin 2019 üçüncü çeyrekte ulaştığı seviyeyi göstermesi açısından önemli; 199.5 milyar TL. Bu 4 bankanın nakdi kredi bakiyesinin 867.5 milyar TL düzeyinde. Böyle bakarsak, yakın izleme ve takipteki kredilerin oranının %21.5 düzeyine çıktığı anlamına geliyor.
HAKAN ARAN / İş Bankası
%60
Şu sıralar en çok internet ve mobil bankacılığını kullanan aktif müşteri oranını takip ediyorum. Dijitalleşme ve verimlilik anlamında bizim en çok önem verdiğimiz göstergelerden biri… Online bankacılığı kullanan müşteri artışı yüzde 60 olarak gerçekleşti. Önemli bir büyüme.
GÖKHAN MENDİ / TEB
1.5 MİLYAR
Dijital kanallarımızdaki müşterilerimizle etkileşim (log-in) adedi yılda 1.5 milyara ulaştı. Bu bizlere hem iletişim kurabilmek hem de müşterilerin ihtiyaçları olan ürün ve hizmetleri sunabilmek için inanılmaz boyutta bir fırsat sağlıyor…
DİDEM DİNÇER BAŞER / Garanti BBVA
%6.5
Sektördeki en önemli gösterenin “NPL” (Sorunlu alacaklar) olduğunu düşünüyorum. Son 2 senede tüm yatırımcılar ve yabancı bankaların bizlere en fazla sorduğu oran bu oldu. Bu oranı anlamaya çalışıyorlar. Ne yazık ki artarak devam ediyor. 2020’de azalmaya başladığını ve % 6.5’e doğru indiğini göreceğiz.
EBRU DİLDAR EDİN / Garanti BBVA
7’NCİ
Bence yetenek çekme konusu çok önemli… Artık yeni mezunlar bankacılığı tercih etmiyorlar. Universum’un yeni araştırmasına göre bankacılık, tercih edilen sektörler arasında 7’nci sıraya geriledi. İyi okul mezunları başka sektörlere yöneliyor. Aslında bankalar en çok teknoloji yatırımı yapan, dijitalle iç içe, en kârlı alanlardan biri… Şu anda ben Boğaziçi Elektronik’ten tekrar mezun olsam, yine bankacılığı seçerdim.
MAHMUT AKTEN / Garanti BBVA
12.9 MİLYON KİŞİ
Güçlü genç nüfusumuz (12 milyon 971 bin 396), bankacılık için de çok önemli bir değer. Araştırmalar özellikle 15-20 yaş arasındaki gençlerin en az yarısının günde 75 kere telefonunu kontrol ettiğini gösteriyor. Mobil, hayatımızın her alanının daha kritik bir parçası haline geliyor. Bankacılık da bu alanda öncü sektörlerden birisi konumunda. Biz bunu çok erken gördük ve uzun zaman önce sürdürülebilir bir dönüşüm yolculuğuna çıktık. Bu süreçte, baştan aşağı yenilediğimiz Akbank Mobil’i de geçtiğimiz aylarda müşterilerimizin hizmetine sunduk.
BURCU CİVELEK YÜCE / Akbank
%31
15 yaş üstü nüfusta herhangi bir finansal kuruluşta hesabı olmayan nüfusun oranı %31 düzeyinde. Oldukça yoğun rekabetin yaşandığı bankacılık sektörünün ulaşabileceği büyük bir müşteri kitlesi var.
LEVENT BOĞAÇ GÜVEN / Alternatifbank
%89
ING Türkiye’de bankacılık işlemlerinin omurgasını oluşturduğuna inandığımız dijital kanallara önemli yatırımlar yapıyor, bu yatırımların da müşteriler nezdinde geri dönüşlerini olumlu bir şekilde alıyoruz. ING Mobil bankacılık kullanan müşterilerimizin 2019 içerisinde memnuniyet oranı % 89’a ulaştı. Önümüzdeki dönemde de mutlu müşteri skorumuzu tüm kanallarda artırma hedefiyle çalışmaya devam edeceğiz.
ALPER GÖKGÖZ / ING Bank
%90
Kurumsal kredilerde 2019 yılında hacmimiz 27 gibi önemli bir oranda arttı. Bu rakam bizim için çok önemli. İkinci göstergeyi ise dijital platformlara geçiş açısından hedeflediğimiz oran oluşturuyor. 2019 yılında kurumsal müşterilerimizin dijital platformlara geçiş dönüşümünü sağlama oranımız yüzde 90’a ulaştı.
YİĞİT ARSLANCIK / HSBC