in , ,

Hazır giyimin kritik oranı

Hazır giyim, Türkiye’nin cari fazla verdiği az sayıdaki sektörlerden biri. Öncü markalar, yurt içindeki mağazaların yanı sıra yurt dışında da online ve offline olarak tüketicilerle buluşuyor. Marka liderleri iklim kriziyle mücadele kapsamında ‘sürdürülebilir moda’ ve inovasyonu, öncü kritik göstergeler olarak öne çıkıyor…

hazır-giyimin-kritik-orani

Fotoğraf: Pixabay

%40

“Mavi, yüzde 62 pay ile jean deyince tüketicinin aklına gelen ilk marka. Yakın zamanda yayınlanan ilk sürdürülebilirlik raporumuzda, Mavi’nin 2050’de “iklim pozitif” bir şirket olmayı hedeflediğini açıkladık. Doğaya saygılı ve inovatif ürünlerin koleksiyondaki payını artırmak, son 2 yıldır en çok üzerinde çalıştığımız konulardan. Sürdürülebilir “All Blue” koleksiyonumuzun satışları bir önceki yıla göre yüzde 40 arttı. Perakendede en önemli göstergemizi, “yeni mağaza” açılışlarıyla gelen büyümenin yanı sıra bir önceki seneyle birebir aynı mağazalardaki satış büyümemiz oluşturuyor. Bu oran da yüzde 75.”
CÜNEYT YAVUZ
Mavi CEO

 

%75

“Hazır giyim sektöründe kritik olan unsurların başında kârlılık ve yeni yatırımlar gelir. Fakat son zamanlarda önem kazanan kriterlerden biri de ‘sürdürülebilirlik’ oldu. Yeşil olmak kolay olmasa da, stratejik olarak bunu yapmak değer, fırsat ve büyüme yaratır. Üretirken kullandığımız enerjinin ne kadarının yeşil olduğu, atıkların değerlendirilme şekli ve mağazalardaki ürünlerin içinde sürdürülebilirlik ilkesine uyanların oranı çok önemli… Sarar olarak bunlara odaklanıyoruz. Öncelikle koleksiyonumuzun yüzde 50’sine yakınının tamamen sürdürülebilir kumaşlardan üretilmiş olmasına dikkat ediyoruz. Hedefimiz, bunu 12 yılda yüzde 75 düzeyine çıkarmak olacak.”
ECE SARAR ÖZALP
Sarar Yönetim Kurulu Üyesi

 

2.5 KAT BÜYÜME

“Online kanallarımız 2021’de toplam 500 milyonun üzerinde trafik aldı. Mobil uygulamalarımız ise 7 milyonun üzerinde indirildi. Online kanallarımızın tüm operasyonumuz içindeki payı yüzde 35 olarak gerçekleşti. Mağazalarımız, toplamda 60 milyonun üstünde ziyaretçi tarafından deneyimlendi. 2020 ve 2021 yılları, pandemi nedeniyle eşi benzeri olmayan dönemler olduğu için karşılaştırmalarımızı 2019 yılıyla yapıyoruz. Bu doğrultuda 2022’de, 2019’un yaklaşık 2.5 kat üzerinde bir büyüme öngörüyoruz.”
EREN ÇAMURDAN
Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü

 

%25

“Strateji ve hedeflerimizi BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile uyumlandırarak sürdürülebilirlik yolculuğumuzu 2020 yılında ‘Yaşama Saygı’ başlığı altında topladık. Bu kapsamda, tamamen dönüştürülmüş veya organik materyaller ve çevre dostu üretim teknikleriyle oluşturulan Yaşama Saygı ürünlerimizin tüm Koton koleksiyonlarındaki payı 2021 yılında yüzde 16.5 olarak gerçekleşti. 2022 sonu hedefimiz bu oranı yüzde 25’e ulaştırmak ve yıldan yıla artırmak olacak.”
DR. A. BÜLENT SABUNCU
Koton CEO

 

%74

“Grubumuzun üretici kimliğinin verdiği güçlü altyapı, yenilikçi üretim teknolojisi ve inovasyona yönelik yatırımlarla ‘sürdürülebilir moda’ anlayışı uzun zaman öncesinden sahiplendiğimiz ve içselleştirdiğimiz bir konu. Koleksiyonlarımızın dışında sürdürülebilirliğin en önemli paydaşı tedarik zinciri ve materyal konusunda hedeflerimizi gerçekleştirmek önceliğimiz. Toplam kumaş siparişlerimizin yüzde 74’ünü, sürdürülebilirlik temelli uluslararası sertifikalardan en az birine sahip tedarikçilerden veriyoruz.”
ZEYNEP DOĞAN
Gürmen Group Markalardan Sorumlu YKÜ

 

%10

“AB segmentinde 2 milyon çift ayakkabı satışı ile lider markayız. Bu başarıyı kalıcı hale getirmek ve paydaşlarımıza değer yaratmak için “pozitif nakit” akışına sahip olmamız gerekiyor. Yani yarattığımız kârın, ciro içindeki payının minimum yüzde 10 olmasını hedefliyoruz. Buna ulaşmak için de “birebir” büyümenin enflasyonun üzerinde olmasına, operasyonel masrafların düşürülmesine ve tedarik zincirini etkin yöneterek işletme sermayesi döngüsünün pozitif olmasına çok önem veriyoruz.”
MURAT ZAİM
Derimod Yönetim Kurulu Üyesi

 

150 MAĞAZA

“Avrupa’nın ilk 3 moda perakende markasından biri olma hedefimiz doğrultusunda birkaç kritik göstergeyi takip ediyoruz. Sağlıklı sürdürülebilir büyüme açısından “toplam satış adedi” ve “cirosu” kadar, “yeni açılan” mağazalarımız hariç, satış adet ve ciro rakamlarımıza da bakıyoruz. Büyüme ivmemiz için kârlılık ve yatırımın geri dönüş hızı bizim için kritik metriklerden. Bununla birlikte, global mağaza yayılımımızı önemsiyor, ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’ misyonuyla, her yıl dünyanın dört bir yanında yaklaşık 150 yeni mağaza açma hedefiyle ilerliyoruz. 2022’de de 8 yeni ülkeye giriş yapmak ve 150 yeni mağaza açmak planlarımız arasında.”
BERNA AKYÜZ ÖĞÜT
LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü

 

%21

2021 yılı, mağazalarımızdaki ayrıcalıklı alışveriş deneyimini, online kanallarımıza da en iyi şekilde yansıtabilmek için omnichannel uygulamalarımıza yaptığımız yatırımların karşılığını aldığımız bir yıl oldu. Beymen.com’un, Beymen’in cirosundaki payı 2021’de yüzde 21 olarak gerçekleşti. Bu başarıya 2021 yılında 100 milyondan fazla ziyaretçi, 1 milyon uygulama indirimi, 700 bin sipariş ve 1.3 milyon adet ürün satışı gibi sayısal rakamlarla ulaştı. Bu başarıyı devam ettirmek için geçen yılın şubat ayında 11 stüdyodan oluşan ve dünya standartlarında teknolojiyle hizmet veren 2 bin metrekare büyüklüğündeki Planet B Stüdyoları’nı açtık.
ELİF ÇAPÇI
Beymen Grup CEO

 

%30

“Damat Tween ve D’S Damat markalarımızla birden fazla hedefimiz ve bu doğrultuda kritik oranımız var. “Yüzde 20 ciro, yüzde 30 kârlılık ve yüzde 20 Ar-Ge bütçesi, kritik oranlarımız arasında yer alıyor. Bu oranlar çerçevesinde üretim ve planlama stratejimizi belirleyerek aksiyonlarımızı alıyoruz. 2022 yılında koleksiyonlarımızda inovatif ürünlerin geliştirilmesine yönelik pek çok çalışmamız devam ediyor. Bizim için bir diğer önemli konuyu da karbon ayak izini düşürmek oluşturuyor. Yüzde 30 sıfır karbon ayak izi için 3’üncü fabrikamızın yapımı aşamasındayız.”
SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU
Damat Tween Yönetim Kurulu Başkanı

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Hedefimiz-3.2-milyon-şirket

“Hedefimiz 3.2 milyon şirket”

karsiz-donem-uzuyor-mu

Kârsız dönem uzuyor mu?