in , ,

Otomobilin kritik oranı

Sektörün liderleri kendileri için hayati verileri paylaşıyor.

Otomobil, son yılların belki de değişime, yeni gelişmelere en duyarlı sektörü… Bir yandan elektrikli araçlar, teknolojinin getirdiği yenilikler, diğer yandan ekonomideki gelişmeler… Sektör, şimdiye kadar olmadığı kadarıyla farklı rakamlara bakıyor, sıra dışı oranları izliyor. Sektörün liderlerinden kendileri için hayati verileri aldık.

600 bin
Bu rakam, Türkiye’de yıllık toplam otomobil ve hafif ticari araç satışında kırmızı çizgidir. Toplam pazar bu rakamın altına düşürse, sektör için kırmızı alarm durumu anlamına gelir. Otomotiv sektörünün 3 yıl üst üste bu rakamda devam etmesi halinde ise mevcut işletmeler küçülmek zorunda kalabilirler.
ALİ HAYDAR BOZKURT-Toyota Türkiye CEO

95 Gram
2021 yılından itibaren Avrupa’da satılan araçların CO2 salınımının ortalama 95 gr/km’ye çekilmesi gerekiyor. En son verilerin toplandığı 2018 yılında bu miktar 120 gr/km olarak gerçekleşmişti. Dolayısıyla hedefe ulaşmak ve yüksek cezalar ödememek için, Avrupa’daki markaların 2021’e kadar 2.5 milyon elektrikli araç satmaları gerekiyor. Bu da Covid-19 nedeniyle daha da zorlaşan pazar şartlarında mücadele eden markaların bir yandan da kısa vadede ellerindeki benzinli ve dizel araç stoklarını satışa çevirmesini gerektiriyor. Aynı zamanda da orta vadede yüksek Ar-Ge maliyetli elektrikli araç yatırımlarına önem vermeye devam etmeleri anlamına da geliyor.
SİNAN ÖZKÖK-Nissan Hindistan Başkanı

%65
“Otomotiv dünyasında yenilikleri ve son teknolojileri sürekli olarak takip etmek gerekiyor. Son 10 yıldaki değişimi baz alarak, SUV olarak adlandırdığımız yerden yüksek yapılı modellerin trend olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu bağlamda, Avrupa’da 2019 yılında satılan araçların yüzde 40’ını SUV modeller oluşturdu. Bu oran, otomotiv sektöründeki tüketici eğilimini gözler önüne seriyor. Ayrıca, Türkiye de trende uyarak SUV modellerdeki satış grafiğini yükseltmeye devam ediyor. Hyundai ailesi olarak biz de 2020 yılının ilk 5 ayında sattığımız araçlar içerisinde yüzde 65’lik bir SUV oranı elde ettik. Bu oran, önümüzdeki yıllarda tüm pazarlarda artmaya devam edecek.
MURAT BERKEL-Hyundai Assan Genel Müdürü

%100
Müşterilerimizin otomobil satın alma yolculuğu, dijital dönüşüm neticesinde fiziki showroom’lardan sanal showroom’lara kaymaya başladı. Son 1 yılda Türkiye’de temsil ettiğimiz markalarımızı müşterilerimizle önce online satış platformlarımızda buluşturmaya başladık. Müşterilerimiz bu platformlar üzerinden stoklarımızdaki tüm modellerin, renk ve donanım seçeneklerine kadar tüm detaylarını inceleyerek fiyatlarını kıyaslayabiliyor. Beğendikleri otomobili de aynı platform üzerinden rezerve ederek, arzu ederlerse kredi teklifi alabiliyor ve satın alma işlemlerini başlatabiliyor. Bizim için en kritik oran yüzde 100’dür. Bu, satışlarımızın dijital ortamdan başlatılma oranı, diğer bir deyişle ön ödeme yapılan rezervasyon düzeyidir.
HAKAN TİFTİK-Borusan Otomotiv CEO

1 Milyon Adet
Türk otomotiv sektörü için en önemli rakam satışların 1 milyon adede yeniden ulaşmasıdır. Yıllardır özlemini çektiğimiz bu düzeye 2015, 2016 ve 2017 yıllarında ulaşmıştık. Sonrasında ise siyasi ve ekonomik krizlerle bu rakam yarı yarıya düştü. Pandemi sonrası odağımızda en fazla bu konu var. İç pazarın büyümesi, Türkiye’nin dış yatırım çekmesi konusundaki cazibesini de artırır.
HAYDAR YENİGÜN-Ford Otosan CEO

%100
Pandemi sonrası otomobil sektörü için yakından takip ettiğim en önemli oran, servis kapasitesi ve servis doluluk oranı… Sektörün toparlanması ve özellikle çok değerli iş ortaklarımız yani bayilerimizin finansal olarak da rahatlamaları için servise giriş rakamları çok önemli. Ben bu oranın, içinde bulunduğumuz dönemde yeni araç satışından çok daha önemli olduğuna inanıyorum.
Dr. BERK ÇAĞDAŞ-Renault-Mais CEO

%85
Doğuş Otomotiv olarak sektörde 4 ana kriteri takip ediyoruz. Kârlılık, nakit akışı, yetkili satıcıların servis gelir-faaliyet gideri karşılama oranı ve potansiyel müşterilerin satışa dönme oranı. Tüm şirketler için kârlılık önemli, ancak bunu sürdürülebilir kılmak çok daha önemli. Doğuş Otomotiv olarak, ana stratejimizin bir parçası olan sürdürülebilirlik çerçevesinde kârı sürdürülebilir kılmak için uzun vadeli stratejiler oluşturuyoruz. En önemli satış kanalımız bayilerimizin finansal olarak güçlü olması, bizler için önemli. Yetkili satıcılarımız için; servis gelirlerinin faaliyet giderlerini karşılama oranı, bunun minimum yüzde 85 olması gerekiyor. Tabii, potansiyel tabir edilen müşterilerin satışa dönüş oranları da bizim için çok önem taşıyor.
ALİ BİLALOĞLU-Doğuş Otomotiv CEO

%1.8
Otomotiv sektörünün en çok baktığı ve kendini değerlendirdiği rakam pazar payıdır. Şirketlerin distribütörlük sözleşmelerinde, OEM’ler ile yaptıkları iş planlarında, hatta kendi bütçelerinde tüm hesapların temelinde pazardan alınan pay vardır. Otomotiv sektörü, aylık ve yıllık detaylı satış istatistiklerine ulaşmak konusunda diğer sektörlere göre daha şanslıdır. Dolayısıyla bu da pazar payının başlıca ölçüm ve hedefleme kriteri olmasına katkı sağlıyor.KIA için bu dönemde pazar payı hedefimiz yüzde 1.8/2.0 arasında değişiyor. Ancak, bizim için önemli olan, genel pazardan aldığımız pay değil, kendi model ve ürün segmentlerimizde aldığımız paydır. Buna odaklanıyoruz.
BORA KOÇAK-Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanı

1 Saat
Her sektörün gitgide dijitalleştiği günümüzde, tüketicilerin markalardan beklentileri de artıyor. Markamıza ilgi gösterip dijital ortamda iz bırakan tüketicilerimiz, hızlı ve kaliteli dönüşler talep ediyor. Bu nedenle ürün ve hizmetlerimize dijital kanaldan gelen müşterilerin bu ilgilerinin sıcak tutulması ve beklentilerinin karşılanması çok önemli… Gözlemlediğimiz kadarıyla dijitalden gelen müşteriler beklentilerinin 1 saat içinde karşılanmasını talep ediyorlar. Biz de tüm altyapımızı bu beklentiyi karşılayacak düzeye taşıyoruz.
SABRİ SÖZEN-Volvo Car EMEA Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital detoks yararlı mı?

Ikea Ceo’sunun kafasındaki 3 sorun