in , ,

Turizm sektörünün kritik oranı

turizm-sektorunun-kritik-orani
ALİ ÖZDOĞAN

%80

Turizm sektörü için en önemli iki veriyi “doluluk” ve “ciro” oluşturur. 2020 yılında doluluk oranımız yüzde 30 düzeyinde kaldı. İçinde bulunduğumuz yılda doluluk düzeyini yüzde 80 oranında artırmayı planlıyoruz. Böylece 2021 yılında doluluk oranını yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu yıl önem verdiğimiz bir başka alanı “dijital” ve “call center” kaynaklı rezervasyonlar oluşturacak. Yüzde 50 olarak hedeflediğimiz doluluğun yüzde 20’sini bu iki kanaldan yapmayı hedefliyoruz.
ALİ ÖZDOĞAN – Özdoğan Grup YKÜ

VEDAT AŞÇI

3.200 KİŞİ

Misafirlerimize Mandarin Oriental’in hizmetlerini sunabilmek için her yıl göz ardı edilemeyecek sayıda genç arkadaşımıza iş imkanı sunuyoruz. Bunun için üniversitelerle iş birliği halinde ‘Kariyer Günleri’ne katılıyor ve gençlerin kariyer gelişimlerine destek oluyoruz. Sezon içerisinde ortalama 580 kişilik bir ekibi bir araya getirebilmek için minimum 3 bin 200 genç yetenekle teke tek yapıyoruz. Açıldığımız günden bugüne kadar 10 bin gencimize dünya standartlarında eğitim verdik, onları turizm sektörüne kazandırdık ve kazandırmaya devam ediyoruz.
VEDAT AŞÇI – Astaş Holding YKB

BURAK TONBUL

2 KAT ARTIŞ

Türkiye’de 2021 yılında turizmde yüksek bir büyüme bekliyoruz. Kişi sayısı açısından 2020 yılına kadar 2 kat artış bekliyoruz. Ancak, 2019 yılına göre 2021 yılını yüzde 40 gerileme ile tamamlayacağımızı tahmin ediyoruz.Dikkat çektiğimiz bu kaybın, Covid-19 nedeniyle sezonun geç başlayacak olmasından kaynaklandığını düşünüyoruz. Sektörde Temmuz ayı itibarıyla iyi bir yaz sezonunun başlayacağını söyleyebilirim. Her şey aşı ve Covid-19 performansıyla doğru orantılı gerçekleşecek.
BURAK TONBUL – Diana Travel Genel Müdürü

ELİF ÖZDEMİR

%35

Sektör için bizce en önemli tarih Mart ayıdır. Mart ayı sonunda açılacak oteller, Haziran-Ekim döneminde yüzde 35 doluluğu görmezse, 2021 yılı içinde olumsuz olabilecek koşulların var olabileceği konusunda bize bir fikir verir. Bu durum, misafirlerimizin olası nedenlerden dolayı rezervasyonlarını iptal edebileceği ya da tatil ücretlerinin iadesini isteyebilecekleri gibi riskleri beraberinde getirir. Ortaya çıkan bu tablo, özellikle zincir otelleri yöneten yatırımcıların önünü görmesini engeller, beraberinde birtakım sorunları da getirir.
ELİF ÖZDEMİR – Gloria Sports Arena CEO

DENİZ AKALTAN

2 MİLYON KİŞİ

Yalıkavak Marina, 620 yatı aynı anda ağırlayabilen kapasiteye sahiptir. Aynı zamanda 140 metre uzunluğuna kadar olan süper yatlara da hizmet verebiliyoruz. Bu özelliklerimizle 12 ay kesintisiz hizmet sunabiliyoruz. 2020 yılında, 106’sı “süper yat” olmak üzere 1000’den fazla tekne marinamızı ziyaret etti. Kişi başına bıraktıkları döviz geliri nedeniyle “süper yatların” Türkiye’ye gelişlerine çok büyük önem veriyoruz. 2021 yılında marinamızda 2 milyon civarında ziyaretçiyi ağırlamayı bekliyoruz. Bu rakama ulaştığımızda yüzde 100 doluluk rakamını da yakalamış olacağız.
DENİZ AKALTAN – Yalıkavak Marina Direktörü

KAAN KAVALOĞLU

1 MİLYON 250 GECELEME

Türkiye ve KKTC’deki 6 bin yatak kapasitesine sahip 8 otelimizde 2019 yılı boyunca 1,5 milyon kişi geceleme yaptı. Ancak, Mart 2020’de başlayan Covid-19 pandemisi turizm sektörünü olumsuz yönde etkiledi. 2020 yılını maalesef 1 milyon yıllık gecelemenin altında tamamladık. 2021 yılında 1 milyon 250 gecelemeyi yakalamayı ve yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme sağlamayı amaçlıyoruz.
KAAN KAVALOĞLU – Limak Turizm Grubu CEO

HEDİYE GÜRAL GÜR

%90

NG Hotels’e ilk kez gelen misafirlerimizi çok önemsiyoruz. Evleri kadar güvende hissettikleri bir tatil, hayal ettiklerinden çok daha güzel buldukları konforlu odalar ve huzur dolu alanlar ile bize emeğimizin karşılığını fazlasıyla veriyorlar. Yüzde 90 gibi yüksek düzeye ulaşan misafir memnuniyeti oranımız da bunun göstergesi.Bir başka önem verdiğimiz göstergeyi de “tekrar ziyaret” oranı oluşturuyor. Bu açıdan da yüzde 60 gibi tekrar misafir oranına sahibiz. Sektörde bu oran bizi en sık tercih edilen oteller arasına sokuyor.
HEDİYE GÜRAL GÜR – NG Hotels YKB

BANU DEDEMAN

%50

Pandemi sürecinde, turizm işletmeleri ve oteller için en önemli oranın, “Break even point”, yani “başabaş noktası” olduğunu düşünüyorum. Otellerin bu süreçte ayakta kalmak, sürekliliklerini sağlamak ve zarar etmek/en az zararla yılı kapatmak için bu oranı hesaplar, takip ederler. Bu oran, her işletme için farklılık göstermekle birlikte, yüzde 50 dolulluk oranına ulaşmak veya geçmek işletmeler için hayati önem taşır.
BANU DEDEMAN – Dedeman Hotels YKB

MURAT TOMRUK

2 KAT

Divan Grubu olarak 2021 yılında hızlı bir büyüme hedefiyle yola devam ediyoruz. Yeni birim ve ürünlerimizle ciromuzu 2 katına çıkarmak üzere planlamalarımızı yapıyoruz. Dijital dönüşümün önemini biliyoruz ve bu kapsamda geçtiğimiz yıl 4 kat büyüyen online satışlarımızı yine 2 katına çıkarmayı amaçlıyoruz. Sosyal medya etkileşimlerimizde de yavaş değil, zıplamalı büyüme hedefimizle yine 2 kat büyüyeceğiz. Hedeflerimizi her yıl katlayarak artırmayı ve bunu sürdürülebilir kılmayı hedefliyoruz.
MURAT TOMRUK – Divan Grubu Genel Müdürü

FETTAH TAMİNCE

2022

Dünya Turizm Örgütü’nün araştırmalarında, dünya turizminde pandemi ile oluşan olumsuz etkinin süresine de yer veriliyor. Araştırmalar, sektörün 2019 yılı rakamlarına yeniden ulaşmasının 2,5 ila 4 yıl gibi bir zaman alacağını gösteriyor. Türkiye’nin bu süreci iyi yönettiğini düşünüyorum. Bu nedenle turizm açısından şanslı bir ülke olduğu söylenebilir. Böyle bakınca Türkiye’de turizm sektörünün 2019 yılı rakamlarına, 2022 yılında tekrar ulaşacağını düşünüyorum.
FETTAH TAMİNCE – Rixos Grubu YKB

Fotoğraf: Pixabay

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

japonya'da-sirketlerin-uzun-yasama-sirlari

Japonya’daki şirketlerin uzun yaşamasının sırrı

Enerjisa’nın 3 Katmanlı Siber Güvenlik Stratejisi