in , ,

Bir numaralı endişe!

İş dünyası, pandemi, tedarik zinciri ve döviz kurlarındaki artış eğilimiyle şekillenen bir yılı geride bırakıyor. Herkes, 2022’yi, getireceklerini, riskin yüksek olduğu alanları saptamaya çalışıyor. Umut kadar endişe, ortak noktaları…

Bir-Numaralı-Endişe!

Fotoğraf: Pixabay

ELİF ÇAPÇI
Beymen Grup CEO

2021 yılı Haziran ayında Covid yasaklarının bitmesi ile birlikte lüks moda perakendesinde çok yüksek bir iç talep ve turist misafirlerimizin alışverişlerinde çok önemli bir artış yaşanıyor. Bu pozitif trendin, 2022 yılında, özellikle de yılın ilk yarısında devam edeceğini öngörüyoruz.

Bu süreçteki en büyük kaygımız, global hammadde ve tedarik zinciri krizinden dolayı arzın kısa kalması veya gecikmesidir. Şu anda oluşacak tüm kırılmaları önlemeye yoğunlaşmış durumdayız.

 

PELİN AKIN ÖZALP
Akfen Holding YKÜ

Türkiye’nin kendi iç enflasyonu ve yüksek kurların olumsuz etkilerini bir süredir hissediyoruz.

Her anlamda ekonominin damgasını vuracağı ve siyasi arenada seçim tartışmaları ile geçecek bir 2022 yılı bekliyorum.

Bir numaralı endişem ise döviz kurları olacak.

 

MURAT AKŞAM
Türkiye Finans Genel Müdürü ve YKÜ

2022 yılının, 2021’ye oranla kısmen daha zor geçmesini bekliyorum. En önemli endişe kaynağım, dövizdeki öngörülebilirlik… Kurda istikrar sağlanamadığı takdirde, bütçe oluşturma, alım-satım fiyatlaması, hammadde ve enerji kaynaklı enflasyon artışına engel olma, stok miktarı ve fiyat belirleme gibi birçok konuda belirsizlik olacaktır. Eğer engellenemezse, hem arz hem de talebi etkileyecektir. Bu da sektör ve bireylerin bilançosunu, bütçesini yönetmesini zorlaştıracaktır.

 

ALİ PANDIR
Tekfen Şirketler Grup Başkanı

2022’yi, iş planlarımızı ‘yeni normale’ göre hazırlayacağımız, çalışma şeklimizi bu düzene göre uygulayacağımız bir yıl olarak görüyorum. Göreceli ya da kademeli olarak 2021’den daha iyi olacağına inanmak istiyorum. Her 10 yılda bir ekonomik krizden geçen Türk şirketleri, geliştirmiş oldukları dayanıklılık ve adaptasyon becerilerini salgınla birlikte iyice pekiştirdiler. Bu kadar zor ve bilinmezliklerle dolu bir dönemde ayakta kalanlar, 2022 yılına ve geleceğe de umutla bakmalılar.

 

BAŞAR ARIOĞLU
Yapı Merkezi YKB

Yaşanan karışıklıklar, risk olduğu kadar fırsatlar da doğuruyor. 2022’de Covid ile yaşamaya alışacağız ve artık kendisini çok konuşmayacağız.

Ancak, hastalığın etkileri, hastalığın vücut üstündeki etkileri gibi, uzun süre devam edecek ve nerede neyi bozduğu çok sonradan anlaşılacak.

 

MERT BAKİ
Yemeksepeti CEO

“2022 yılında dijitalleşme”, yerel esnafın rekabette varlık gösterebilmesi ve yerel ekonominin güçlenmesi adına önem kazanacak. Bu noktada önümüzdeki yıl da restoranları dijitalleştirip, cirolarına katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Bir yandan da yeni hizmetimiz Mahalle ile yerel esnafın dijtalleşmesi konusunda üzerimize düşeni yerine getireceğiz.

MURAT ÖZYEĞİN
Fiba Holding YKB

Tedarik zinciri, ulaştırma, enerji ve tarımsal hammadde konularındaki aksaklık ve volatilite 2022’nin ilk yarısı boyunca sürebilir. Fakat yılın ikinci yarısından itibaren bu konularda normalleşme bekliyorum. Bu normalleşmenin etkisiyle, sürdürülebilirlik konusunu merkeze alan daha uzun vadeli projeler öne çıkacaktır. Tedarik zincirindeki aksaklıkların arz süreçlerinde neden olduğu fiyat artışının ve bunun küresel enflasyon üzerindeki baskısının da azalmasını bekliyorum. Bunun yanı sıra başta Çin olmak üzere Asya ülkelerinin dünya ile tekrar entegre olduğunu gözlemleyebiliriz.

ERKAN KAFADAR
Borusan Holding CEO

Alınan önlemler ve aşılamayla birlikte global düzeyde iş dünyası kademeli olarak normale dönüyor. Özelikle istihdam ve talep kayıplarının telafisinde hızlı bir yol alınıyor, bunun sonucu olarak ekonomiler toparlanıyor. 2022 yılında da bu etkilerin devam edeceğini öngörüyoruz. Geçtiğimiz yıl global para piyasaları çok hareketli ve öngörülemezdi. Bu da piyasaları çok sıkı takip etmemizi ve etkilenmemek için büyük çaba sarf etmemizi gerektirdi. 2022 yılının piyasalar açısından daha dengeli olmasını umuyoruz.

HURŞİT ZORLU
Anadolu Grubu İcra Başkanı

Ekonomistler, 2022’nin, küresel enflasyon ve emtia fiyatlarındaki büyük artışların da zorlamasıyla oldukça zor geçeceğine dikkat çekiyorlar. Buna göre dünya ve Türkiye ekonomisi de büyümede ciddi biçimde hız kesecek. Pandemi, bizlere, “beklenmeyeni bile bekleme” yönünde mesaj verdi ve hepimizi temkinli davranmaya itti. Bugün, değişimi ve gelişmeleri iyi takip ve analiz etmek, bunlara göre güncel ve esnek kalacak şekilde stratejilerimizi şekillendirmek her zamankinden daha önemli. Operasyonel kârlılık ve güçlü nakit akışı sağlamak için her zamankinden daha etkili ve bir o kadar da temkinli bir finansal yönetim ve yatırım stratejisi gerekiyor.

EBRU ÖZDEMİR
Limak Yatırım YKB

2022 için, ‘Bir sonraki normal’ diyebilirim. Hiç şüphesiz pandemi bize birçok şey öğretti… Ama bu öğrendiklerimiz, bir sonraki normalde yeterli olacak mı? Sanıyorum önümüzdeki dönemde bu öğrendiklerimize ince ayar yapmaktan daha fazlasına ihtiyacımız olacak. İş yapış tarzlarımızda dönüşümü daha hızlı yaşayacağımıza inanıyorum. Bu aslında heyecan verici. O yüzden 2022’yi, önceki 2 yılda öğrendiklerimizi daha hızlı harekete geçireceğimiz bir yıl olarak görüyorum.

SELİM KERVANCI
HSBC Türkiye CEO

Pandemi ile mücadelede ülkeler arasındaki farklılıkların, 2022’de de global ekonomi ve istikrara yönelik belirsizlikleri sürdürmesini bekliyorum. Türkiye de global ekonomideki dalgalanmalardan etkilenebilir. Artan enflasyon ve kurdaki dalgalanma, herkesin ajandasında olduğu gibi, benim de en önem verdiğim konuların başında geliyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benim-girişim-yolculuğum---Ayşe-İnal

“Dünyanın en iyi oyun şirketi olmayı hedefliyoruz”

ikinci-el-ruzgari

İkinci el rüzgarı!