in , ,

Daha iyi günlere doğru!

Covid-19 döneminde 8’inci sayıyla karşınızdayız…

M. RAUF ATEŞ
Fast Company Türkiye Kurucusu

Bir rakam vererek konuya girmek istiyorum. 1943 yılının tamamında Amerika’da satılan otomobil sayısının kaç olduğunu tahmin ederdiniz? The Economist dergisinde okudum. Yılın tamamında 139 otomobil satılmış. Çünkü, ikinci Dünya Savaşı devam ediyordu, ticaret ve hayat büyük ölçüde darbe yemişti. Savaş boyunca uygulanan kısıtlamalar, bugün restoranlar, futbol stadyumları ve kafelere uygulananlardan daha ağırdı. Üstelik kahveden ayakkabıya kadar çok sayıda üründe neredeyse karne vardı, buzdolabı ve bisiklet gibi ürünlerin satışı yasaklanmıştı.

1945 yılında, savaşın sona ermesinden sadece 2 yıl sonra bir tüketim patlaması görüldü. Tüketiciler, biriken ihtiyaçlarını gidermek için müthiş bir harcama yarışına girdiler. 1950 yılında üretilen araç sayısının 8 milyona ulaşması da bu müthiş patlamayı gözler önüne seriyor. Bunu niye yazdım? Biz tam pandeminin başında yayına başladık. 1 yılı geride bıraktık. Her türlü zorluğa rağmen çok iyi bir yıl oldu. insanlık için pek çok açıdan zorlu bir yıl olsa da ülkenin geleceğine inanıyor, pandeminin artık sonuna geldiğini düşünüyoruz. Yukarıdaki saptamaları biraz bu nedenle paylaştım. 5 yıl süren savaştan sonra ekonomiler çok hızlı büyüdü, biriken talepler tüketime dönüştü. Uzmanlara göre, tüketiciler 3 trilyon dolar nakidin üzerine oturuyor. Pandemi sonrasında bu nakit, büyümenin yeni motoru olabilir. Hepimiz Covid-19 ile gelen sınırlı hayattan sıkıldık. Aylardır kapalı kaldık. Yakınlarını kaybedenler, ciddi sağlık sorunu yaşayanlar oldu. Baharın, ardından yaz aylarının iyilikler getireceğini umuyoruz. Kuralları göz ardı etmeden geleceğe birlikte hazırlanalım.

Haziran sayısında görüşmek dileğiyle…
Saygılarımızla…

TÜM ZAMANLARIN REKORU

İlk sayımızda paylaştığım gibi kendimizi “yeni nesil” yayıncı olarak tanımlıyoruz. Bu kapsamda içinde bulunduğumuz dönemi anlayan, geleceğe yüzü dönük projelere odaklanıyoruz. Geride kalan dönemde yayınladığımız önemli araştırmalardan gerçekleştirdiğimiz etkinliklere kadar çok sayıda projemiz alanında “ilk” oldu. 2020 yılı içinde rekor katılımlı yeni nesil zirveler yaptık, ses getiren araştırmalar açıkladık. Customer Centric Companies özel dergisi de bu stratejinin bir parçası olarak hayat buldu. Dünyaca ünlü yönetim danışmanı Blake Morgan ile gerçekleştireceğimiz MÜŞTERİ ODAKLI ŞİRKETLER listesi, bu derginin ikinci ayağını oluşturacak. Büyük ses getireceğine inanıyoruz. Bunun ilk işareti, yayınladığımız özel dergiye gösterilen ilgi oldu. Katılan şirket sayısında tüm zamanların rekorunu kırdık. Bütün dostlarımıza teşekkür ederiz.

Gelecek sayıda yine bir ilk olan “Employer Brands” dergimizi yayınlayacağız.

Önerilerinizi bekleriz.

Yazar: Rauf Ateş

Fast Company Türkiye Kurucusu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

robotics-cag

“Asıl meydan okuma, ‘cobotics’ çağında olacak”

bitki-bazli-gida-gamze-cuhadaroglu

Bitki bazlı gıda rüzgarı